2021-09-29, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Mycket bra initiativ, tack! Ett par kommentarer:
  • Knarklangare: Om*r Ahm*d hade denna lur, men lämnade över den till någon annan . Detta är kommenterat av Polisen i något av dokumenten, och i åtminstone dokument "C" har Parksoda kontakt med Knarklangare vilket gör att man fattar att Om*r bytt från Knarklangare till Parksoda och att Knarklangare tagits över av någon annan.
  • Jag TROR att Nikol* "Bond" Djordevic = Rolexkungen. Finns en FUP från ett mål i Stockholm där Bond var med, där jag vill minnas att jag läste det Encro-namnet.
  • Rudetruck finns också med i denna FUP, och han = Mirz* Nezirevic
  • Crabsoda = Christoffer Wieselgr*en (*=e)
  • Du har skrivit frågetecken kring identiteten på Wovensock, och jag kan bekräfta att det namn du skrivit i alla fall är det namn som framgått i FUP, så det lär stämma.

OK. Reviderar.
Citera
2021-09-29, 22:01
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
OK. Reviderar.

👍😊
Citera
2021-09-29, 22:06
Medlem
Lista över Encro-alias i FUP: (Rev 1)

• Armrifle - Ma*rtin Olsson
• Azurecrocodile^ -
• Boldsnail -
• Crabsoda - Christ*offer Wieselgr*en
• Fallenscarab - Jas*em Taba*rak
• ftpftp^ - Na*der Al-Kha*lili (Järfälla)
• Grandjaw -
• Gutsysloth -
• Haraketamal - Has*san Kan*sou
• Hyenaagent -
• Icyspeaker -
• Kitekiller - Dar*ko An*war
• Knarklangare - Om*ar Ah*mad (togs senare över av annan när OA bytte till Parksoda)
• Lemonsoda - Cha*her Khal*louf
• Lunaticstyle -
• Musicalhunter -
• Nobleautumn - Ra*mi Ada*wi
• Openlord -
• Pablo_kartel -
• Papitoturco -
• Parksoda^ - Om*ar Ah*mad
• Quietlawn -
• Rationalballoon - Sro*ud Moha*mmed Sh*akir
• Rocktoxic - Ahm*ad El-M*oghrabi
• Rudetruck - Mirz* Nezir*evic
• Sadking - Moha*mmed Ali Moha*mmad
• Sleeeper - Ra*mi Ada*wi
• Smoothroad -
• Soni*ctin - Moha*mmed Ali Moha*mmad
• Stiffherb - Nai*ef Ada*wi
• Stifftrunk - Sro*ud Moha*mmed Sh*akir
• Tropoja -
• Twentyyone - Ale*xander Gha*ra
• Valuedox - Dan*ijel Jovc*evski
• Waterbee - Da*niél Joha*nsson Pet*rovski
• Winterpelican -
• Wovensock - Oli*ver Didri*ckson

^Dessa tre konstaterades hålla kontakt med Rolexmannen (Nic*ola ”Bond” Djor*devic) i FUP för skjutningen i Järfälla 2020-05-19. (FB) Skottlossning en skjuten i magen Viksjö Järfälla, 2020-05-19

Jag har inte läst alla delar av FUPen så listan ovan är inte komplett. Fyll gärna på med ytterligare alias ni hittar, liksom med ytterligare identiteter. Gör det då genom att kopiera ovanstående och komplettera, så får vi så småningom en ”komplett” lista. Hittar ni kopplingar till andra ärenden så flagga gärna det med fotnötter.
Citera
2021-09-29, 22:08
Medlem
Citat:
Jo, jag har sett den videon ett antal gånger tidigare för att försöka se om det går att se vem personen är. Jag försökte räkna ut ungefärlig längd genom att jämföra med hur många tegelstenar det är murat på höjden på väggen bakom GM när han står så nära väggen som möjligt, men det är svårt. Standarden för höjden på en tegelsten, och liggfogen, har ändrats under åren i Sverige och jag vet inte exakt byggår för fastigheten GM befinner sig i på videon. Någon här inne MÅSTE kunna identifiera GM via sättet han rör kroppen på kan jag tycka. I vissa vinklar ser näsan ganska stor ut, har någon en profilbild på Omar? Hudfärgen verkar lik, personen på videon är väldigt ljus i hyn. Men, den där GANT-tröjan undrar jag lite över. Det är inte direkt ett märke som jag tänker mig Omar skulle använda "till vardags". Väldigt sällan man ser killar med invandrarbakgrund (första eller andra generationen) använda kläder från GANT, eller har jag fel?

En tanke.. Det kan inte vara så att personen använder en mask.. en sådan mask man har använt vid andra mord.. Nu ser man näsan väldigt snabbt och ”ytligt” men tycker näsan är lite åt det hållet.. (att vara en mask alltså)
Citera
2021-09-29, 22:16
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densomvetdenvet09
En tanke.. Det kan inte vara så att personen använder en mask.. en sådan mask man har använt vid andra mord.. Nu ser man näsan väldigt snabbt och ”ytligt” men tycker näsan är lite åt det hållet.. (att vara en mask alltså)

Min första reflektion: jag känner inte till ett enda fall i Malmö där mask använts. Generellt sett är de här gärningsmännen inte direkt några raketforskare eller MENSA-medlemmar, vilket gör att de har en oerhört avslappnad inställning till planering och diskretion.

Jag har kollat filmen en massa gånger, och jag förstår precis vad du menar med att det ser ut som en mask i vissa vinklar. Dock tror jag att det är ljuset och vinkeln som lurar betraktaren; jag tror INTE att personen har en mask på sig. Detta styrks, anser jag, av att man tydligt ser att han drar upp en "buff" eller något sådant över munnen när han kommer upp från trapphuset till höger i bild, i slutet av filmen. Varför börja fippla med en buff, eller vad det nu är, om man har en regelrätt mask för ansiktet?
Citera
2021-09-30, 00:58
Medlem
Citat:
Svett verkar väldigt hetsig och impulsiv, tycker jag. DJ känns som en relativt försiktig general, men som utan tvekan är målmedveten. Det känns verkligen som att DJ beblandat sig på B-laget, jag menar, alla inblandade verkar totala nybörjare på allt. Inga bilar eller fordon är fixade, inga vapen, D4 behöver skjuts överallt för att kunna sätta en GPS-puck på en bil, han känner sig dessutom som en stashare för att alla tjatar på honom om "pucken" som behövs överallt. Ful ska vi inte prata om, han verkar misslyckas med ALLT.

Dj ville inte ens döda fler jag tror han va nöjd med de som e redan under marken men de andra tryckte på honom sen ville han inte se svag ut i deras ögon o körde på!
Folk han varit i Emporia med massa losers de enda som hade kunnat räknas därifrån e Ghara han gick runt med dumma människor som jag hade inte låtit fixa kaffe till mig nu får han betala priset o alla vet nu att han e inte den 1% som kommer undan med miljonär o lever lavidaloca!

Eller vet du vad Juden ville inte hämnas på grund av Broshan han ville ta bort Mekky för han har blivit stor på kort tid o Juden visste omhan fortsätter så han kommer ta hans plats o Juden kommer förlora kontrollen!
Va tror ni blir det livstid för DjMekky?
Senast redigerad av Smartapojken 2021-09-30 kl. 01:04.
Citera
2021-09-30, 01:16
Medlem
Citat:
Jo, jag har sett den videon ett antal gånger tidigare för att försöka se om det går att se vem personen är. Jag försökte räkna ut ungefärlig längd genom att jämföra med hur många tegelstenar det är murat på höjden på väggen bakom GM när han står så nära väggen som möjligt, men det är svårt. Standarden för höjden på en tegelsten, och liggfogen, har ändrats under åren i Sverige och jag vet inte exakt byggår för fastigheten GM befinner sig i på videon. Någon här inne MÅSTE kunna identifiera GM via sättet han rör kroppen på kan jag tycka. I vissa vinklar ser näsan ganska stor ut, har någon en profilbild på Omar? Hudfärgen verkar lik, personen på videon är väldigt ljus i hyn. Men, den där GANT-tröjan undrar jag lite över. Det är inte direkt ett märke som jag tänker mig Omar skulle använda "till vardags". Väldigt sällan man ser killar med invandrarbakgrund (första eller andra generationen) använda kläder från GANT, eller har jag fel?

Konstigt nog är inte GANT populärt i orten så det kan nog stämma är känslan. Kläderna är dyra men känns kanske för fina och inte tillräckligt coola? Hugo Boss däremot är populärt.

Om det är GM kan den ha på sig vilka kläder som helst och behöver inte vara vardagliga kläder.

I övrigt mycket bra inlägg i tråden!
Senast redigerad av TopDogg08 2021-09-30 kl. 01:23.
Citera
2021-09-30, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Konstigt nog är inte GANT populärt i orten så det kan nog stämma är känslan. Kläderna är dyra men känns kanske för fina och inte tillräckligt coola? Hugo Boss däremot är populärt.

Om det är GM kan den ha på sig vilka kläder som helst och behöver inte vara vardagliga kläder.

I övrigt mycket bra inlägg i tråden!

Det är absolut inte det populäraste märket, men det finns gott om ortengrabbar som går runt med kläder från Gant med stora loggor över hela bröstet.
Citera
2021-09-30, 04:28
Medlem
Lista över Encro-alias i FUP: (Rev 2)

• Armrifle - Ma*rtin Olsson
• Azurecrocodile^ - ”Lillen”
• Badjacket -
• Bananatown -
• Beastlyfortress -
• Boldsnail -
• Chuchillo -
• Crabsoda - Christ*offer Wieselgr*en
• Dampbee -
• Deeppuppy -
• Dilldingo -
• Excellentleopard -
• Fallenscarab - Jas*em Taba*rak
• ftpftp^ - Na*der Al-Kha*lili (Järfälla)
• Globalsupplier -
• Goosetoxic -
• Grandjaw -
• Gutsysloth -
• Haraketamal - Has*san Kan*sou
• Harrisonford -
• Hbgflex -
• Heftytwig -
• Holyquack -
• Hugesugar -
• Hyenaagent -
• Hyenacliff -
• Icyspeaker -
• Insatiableclub -
• Ironpeanut -
• Jaguarhill -
• Kitekiller - Dar*ko An*war
• Knarklangare - Om*ar Ah*mad (överläts till ”Nino” 200408. OA bytte till Parksoda)
• Kneebay -
• Kokainboss - Ali Sa*ed Kha*dim (Vårbynätverket Sthlm)
• Lemonsoda - Cha*her Khal*louf
• Lostlily -
• Loudpirate -
• Lunaticstyle -
• Luvan - (Sthlm)
• Maskedbird -
• Moralmaster -
• Musicalhunter -
• Navywater -
• Newaudiirs -
• Nobleautumn - Ra*mi Ada*wi
• Onedesert -
• Openlord -
• Pablo_kartel -
• Palaceking -
• Papitoturco - (kontakter med kokainboss i vårbynätverket)
• Parksoda^ - Om*ar Ah*mad (kontakter med kokainboss i vårbynätverket)
• Quietlawn -
• Rationalballoon - Sro*ud Moha*mmed Sh*akir
• Rocktoxic - Ahm*ad El-M*oghrabi
• Rolexmannen^ - Nic*ola ”Bond” Djor*devic (Hägersten Sthlm)
• Rudetruck - Mirz* Nezir*evic
• Sadking - Moha*mmed Ali Moha*mmad
• Saneraven -
• Shobre - (Från Uppsala, i annan tråd)
• Sleeeper - Ra*mi Ada*wi
• Slickshrub -
• Smoothroad -
• Soni*ctin - Moha*mmed Ali Moha*mmad
• Stabletown -
• Staticdonut -
• Stiffherb - Nai*ef Ada*wi
• Stifftrunk - Sro*ud Moha*mmed Sh*akir
• Thingun -
• Tropoja -
• Twentyyone - Ale*xander Gha*ra
• Valuedox - Dan*ijel Jovc*evski
• Waterbee - Da*niél Joha*nsson Pet*rovski
• Visiblecod -
• Winterpelican -
• Woorldgold -
• Wovensock - Oli*ver Didri*ckson

^Dessa tre konstaterades hålla kontakt med Rolexmannen inför en skjutning i Järfälla utförd av HSL och DP 2020. (FB) Skottlossning en skjuten i magen Viksjö Järfälla, 2020-05-19

Jag har inte läst alla delar av FUPen så listan ovan är inte komplett. Fyll gärna på med ytterligare alias ni hittar, liksom med ytterligare identiteter. Gör det då genom att kopiera ovanstående och komplettera, så får vi så småningom en ”komplett” lista. Hittar ni kopplingar till andra ärenden så flagga gärna det med fotnötter.
Senast redigerad av Refraktor 2021-09-30 kl. 04:32.
Citera
2021-09-30, 04:30
Avslutad
Citat:
Ganska intressant, vet inte om det varit uppe i tråden innan, men Niffe och Biggie är vid något tillfälle duktigt trötta på DJ. De ville helt koppla bort honom eftersom de tycker att han saknar cash, kan inte hjälpa till att fixa vapen osv. Någon av dem skriver "rader han" och den andre "kasta han", att han är passiv, Niffe skriver "Alla mina var delaktiga med ach", ska vi tolka det som ach= Achraf?. Han skriver också att DJ "är bajs", att han "vill ha inget ont, men stick med han". Så, riktigt trötta verkar de vara på DJ. Rätt intressant tycker jag, jag har alltid trott att DJ sågs som en större ledarfigur än han framstår som i många av chattarna i den här FUP.

Hahah dani jude är överlägset den största ledaren
Citera
2021-09-30, 04:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvem2
Jag vet inte riktigt, får inte den känslan av att läsa FUP. Han känns inte alls aktiv så som haraketamal exempelvis, sen känns det som sadking har mer o säga till om än juden

Hahah ni är ute o cyklar sadking är hans högra hand om ska styra allt
Citera
2021-09-30, 04:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvem2
Det framgår väldigt tydligt hur lite energi och fokus som Juden la ner på detta. Det kändes lite som han var OK med det som hände hans halvbror och att han enbart var villig o göra ngt på grund av press från omgivning. Han är inte alls aktiv, som exempelvis Sadking eller haraketamal

Jude låter alla andra göra skitet o vara ansiktet utåt, han behöver inte göra så mycket bara skriva och dirigera så som en boss gör. Han bajsar pengar men ibland är problemet att ha allting i kontanter när det ska smugglas, förlorar du 2 ronder cash tex det är klart det blir tajt med kontanter. Han har överlägset mest pengar, hans bitcoin aktier fonder m.m är på en helt annan nivå än vad ni alla kan någonsin föreställa er. Vi snackar många tio tals miljoner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in