2021-09-29, 19:41
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bad mudda fukka
Achraf är död, vad menar du?

Jag skulle gissa att Adrenalina23 fuskade sig igenom svenskalektionerna när det gäller meningsbyggnad 😉 Tror hen menar: "Dani har dödat alla som var med och kidnappade hans bror – förutom Amir – nämligen Omar kaka, zaki, achraf och eventuellt någon mer?"
Citera
2021-09-29, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Neman vet jag inte, det är inget namn jag stött på i FUP (men har inte läst allt 100% noggrant eftersom det är så mycket material), har du koll på vilket dokument och ungefär vilka sidor?

Wovensock: jag citerar mig själv från ett tidigare inlägg, där du bland annat hittar svaret på det:

"Jag plöjer genomgångarna av allt Encro-material, och för er som kanske inte orkat/hunnit läsa allt så kan lite slutsatser kanske vara intressanta:
  • Svett och DJ är 100% säkra på att Ful blåst dem med det där med bilen som nån gjorde inbrott i och snodde vapen. Det är 100% på att Ful dubbelspelar och egentligen är lierad med Boxaren. Här skulle detta kunna visa på att DJ/Niffe tvingat över M-bröderna till DJs sida för att Billy var skytt när K*rolin sköts ihjäl.
  • Det kommer också fram att D4 (D*rko) och Svett tycker att Om*r Krokodil är en hora, och att alla Krokodilerna är det.
  • Wovensock (Oliv*r Didrikss*n) är sjukt trött på Alex och menar på att Alex ljuger om allt
  • Svett, eller om det var Biggie, stör sig på att DJ festar för mycket och "slickar fitta" i tre dagar (vilket gör honom ofokuserad på alla mordplaner
  • Det är lite otydligt, men jag uppfattar det som att de menar att Om*r A skjutit både Achraf Tofigh och Saleh Hadri. Kan det verkligen stämma? Han satt häktad för Achraf, men Saleh Hadri?
"
https://www.youtube.com/watch?v=QHu3ZuZjJLA här är en video på en misstänkt på Saleh Hadris mord. Vet inte om man kan se likheter med Om*r.
Citera
2021-09-29, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvem2
Efter att ha läst en hel del (inte allt), så finns det vissa saker jag hade velat diskutera.

• Ahmed ful som han kallas verkar spela ett dubbelspel, stämmer det?

• Dani judes sida verkar lite rädda från Amir Mekky? Vad tror ni? Får känslan på sättet de skriver att de är lite rädda från honom, att Amir har ett övertag på de.

• Omar Ahmad verkar ha använt sig av en kille kallad neman som det skrivs om i encro, vad hade denna för roll? Han skulle bland annat lägga gps på bilen som Hamza körde, en vit golf med reg azs.

• Dessa encro killar, de verkar inte vara jättenära med varandra helt ärligt, känns som det är mycket grupperingar och att de snackar skit om varandra bakom rygg

• Jag e faktiskt lite besviken på denna FUP, jag hade förväntat mig såååå mycket mer, det mesta visste vi om redan, mycket är repetition. Finns inte mycket så är jättenytt

jag kan säga att du vill inte ha en Mekky efter dig men jag blev besviken på folk också Jude börja hänga med smågangsters Bara för att kunna hämnas han blev helt blind
Citera
2021-09-29, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Kontraktet.
Tror han är makedon.
kroat
Citera
2021-09-29, 20:22
Medlem
Citat:
Jag skulle gissa att Adrenalina23 fuskade sig igenom svenskalektionerna när det gäller meningsbyggnad 😉 Tror hen menar: "Dani har dödat alla som var med och kidnappade hans bror – förutom Amir – nämligen Omar kaka, zaki, achraf och eventuellt någon mer?"
Ah!
Citera
2021-09-29, 20:42
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon1378
https://www.youtube.com/watch?v=QHu3ZuZjJLA här är en video på en misstänkt på Saleh Hadris mord. Vet inte om man kan se likheter med Om*r.

Jo, jag har sett den videon ett antal gånger tidigare för att försöka se om det går att se vem personen är. Jag försökte räkna ut ungefärlig längd genom att jämföra med hur många tegelstenar det är murat på höjden på väggen bakom GM när han står så nära väggen som möjligt, men det är svårt. Standarden för höjden på en tegelsten, och liggfogen, har ändrats under åren i Sverige och jag vet inte exakt byggår för fastigheten GM befinner sig i på videon. Någon här inne MÅSTE kunna identifiera GM via sättet han rör kroppen på kan jag tycka. I vissa vinklar ser näsan ganska stor ut, har någon en profilbild på Omar? Hudfärgen verkar lik, personen på videon är väldigt ljus i hyn. Men, den där GANT-tröjan undrar jag lite över. Det är inte direkt ett märke som jag tänker mig Omar skulle använda "till vardags". Väldigt sällan man ser killar med invandrarbakgrund (första eller andra generationen) använda kläder från GANT, eller har jag fel?
Citera
2021-09-29, 20:47
Moderator
Mappings avatar
Ganska intressant, vet inte om det varit uppe i tråden innan, men Niffe och Biggie är vid något tillfälle duktigt trötta på DJ. De ville helt koppla bort honom eftersom de tycker att han saknar cash, kan inte hjälpa till att fixa vapen osv. Någon av dem skriver "rader han" och den andre "kasta han", att han är passiv, Niffe skriver "Alla mina var delaktiga med ach", ska vi tolka det som ach= Achraf?. Han skriver också att DJ "är bajs", att han "vill ha inget ont, men stick med han". Så, riktigt trötta verkar de vara på DJ. Rätt intressant tycker jag, jag har alltid trott att DJ sågs som en större ledarfigur än han framstår som i många av chattarna i den här FUP.
Citera
2021-09-29, 21:19
Moderator
Mappings avatar
En annan intressant sak: Om*r (Parksoda) skriver att Musti egentligen skulle ha varit i bilen tillsammans med Ahmeto när odågan Drivhall sköt ihjäl honom. Och Parksoda skriver att han vill "knulla alla från Nydala".

Det pratas en del om en "Hakim", när Svett och D4 chattar, en kille som nyss kommit ut omkring 2020-04-19. Hakim *meur?
Citera
2021-09-29, 21:28
Medlem
Lista över Encro-alias i FUP:

• Armrifle - Ma*rtin Olsson
• Azurecrocodile^ -
• Boldsnail -
• Crabsoda - ”30-åring”
• Fallenscarab - Jas*em Taba*rak
• ftpftp^ - Na*der Al-Kha*lili (Järfälla)
• Grandjaw -
• Gutsysloth -
• Haraketamal - Has*san Kan*sou
• Hyenaagent -
• Icyspeaker -
• Kitekiller - Dar*ko An*war
• Knarklangare - Om*ar Ah*mad
• Lemonsoda - Cha*her Khal*louf
• Lunaticstyle -
• Musicalhunter -
• Nobleautumn - Ra*mi Ada*wi
• Openlord -
• Pablo_kartel
• Papitoturco -
• Parksoda^ - Om*ar Ah*mad
• Quietlawn -
• Rationalballoon - Sro*ud Moha*mmed Sh*akir
• Rocktoxic - Ahm*ad El-M*oghrabi
• Sadking - Moha*mmed Ali Moha*mmad
• Sleeeper - Ra*mi Ada*wi
• Smoothroad -
• Soni*ctin - Moha*mmed Ali Moha*mmad
• Stiffherb - Nai*ef Ada*wi
• Stifftrunk - Sro*ud Moha*mmed Sh*akir
• Tropoja -
• Twentyyone - Ale*xander Gha*ra
• Valuedox - Dan*ijel Jovc*evski
• Waterbee - Da*niél Joha*nsson Pet*rovski
• Winterpelican -
• Wovensock - Oli*ver Didri*ckson (?)

^Dessa tre konstaterades hålla kontakt med Nic*ola Djor*devic (Bond) i FUP för skjutningen i Järfälla 2020-05-19. (FB) Skottlossning en skjuten i magen Viksjö Järfälla, 2020-05-19

Jag har inte läst alla delar av FUPen så listan ovan är inte komplett. Fyll gärna på med ytterligare alias ni hittar, liksom med ytterligare identiteter. Om ni gör det genom att kopiera ovanstående och komplettera, så får vi så småningom en ”komplett” lista. Hittar ni kopplingar till andra ärenden så flagga gärna det med fotnötter.
Senast redigerad av Refraktor 2021-09-29 kl. 21:55.
Citera
2021-09-29, 21:49
Medlem
Citat:
Ganska intressant, vet inte om det varit uppe i tråden innan, men Niffe och Biggie är vid något tillfälle duktigt trötta på DJ. De ville helt koppla bort honom eftersom de tycker att han saknar cash, kan inte hjälpa till att fixa vapen osv. Någon av dem skriver "rader han" och den andre "kasta han", att han är passiv, Niffe skriver "Alla mina var delaktiga med ach", ska vi tolka det som ach= Achraf?. Han skriver också att DJ "är bajs", att han "vill ha inget ont, men stick med han". Så, riktigt trötta verkar de vara på DJ. Rätt intressant tycker jag, jag har alltid trott att DJ sågs som en större ledarfigur än han framstår som i många av chattarna i den här FUP.

Hass*n K ger inte något särskilt skärpt intryck, kan jag tycka, och lever inte upp till den uppfattning han har om sig själv. Däremot verkar DJ och särskilt Biggie vara på en väsentligt högre nivå. Tror att DJ var rätt nöjd med det de redan uppnått, bortsett från Musti.
Citera
2021-09-29, 21:50
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Lista över Encro-alias i FUP:

• Armrifle - Ma*rtin Olsson
• Azurecrocodile^ -
• Boldsnail -
• Crabsoda - ”30-åring”
• Fallenscarab - Jas*em Taba*rak
• ftpftp - Na*der Al-Kha*lili (Järfälla)
• Grandjaw -
• Gutsysloth -
• Haraketamal - Has*san Kan*sou
• Hyenaagent -
• Icyspeaker -
• Kitekiller - Dar*ko An*war
• Knarklangare - Om*ar Ah*mad
• Lemonsoda - Cha*her Khal*louf
• Lunaticstyle -
• Musicalhunter -
• Nobleautumn - Ra*mi Ada*wi
• Openlord -
• Pablo_kartel
• Papitoturco -
• Parksoda^ - Om*ar Ah*mad
• Quietlawn -
• Rationalballoon - Sro*ud Moha*mmed Sh*akir
• Rocktoxic - Ahm*ad El-M*oghrabi
• Sadking - Moha*mmed Ali Moha*mmad
• Sleeeper - Ra*mi Ada*wi
• Smoothroad -
• Soni*ctin - Moha*mmed Ali Moha*mmad
• Stiffherb - Nai*ef Ada*wi
• Stifftrunk - Sro*ud Moha*mmed Sh*akir
• Tropoja -
• Twentyyone - Ale*xander Gha*ra
• Valuedox - Dan*ijel Jovc*evski
• Waterbee - Da*niél Joha*nsson Pet*rovski
• Winterpelican -
• Wovensock - Oli*ver Didri*ckson (?)

^Dessa två konstaterades hålla kontakt med Nic*ola Djor*devic (Bond) i FUP för skjutningen i Järfälla 2020-05-19. (FB) Skottlossning en skjuten i magen Viksjö Järfälla, 2020-05-19

Jag har inte läst alla delar av FUPen så listan ovan är inte komplett. Fyll gärna på med ytterligare alias ni hittar, liksom med ytterligare identiteter. Om ni gör det genom att kopiera ovanstående och komplettera, så får vi så småningom en ”komplett” lista. Hittar ni kopplingar till andra ärenden så flagga gärna det med fotnötter.

Mycket bra initiativ, tack! Ett par kommentarer:
  • Knarklangare: Om*r Ahm*d hade denna lur, men lämnade över den till någon annan . Detta är kommenterat av Polisen i något av dokumenten, och i åtminstone dokument "C" har Parksoda kontakt med Knarklangare vilket gör att man fattar att Om*r bytt från Knarklangare till Parksoda och att Knarklangare tagits över av någon annan.
  • Jag TROR att Nikol* "Bond" Djordevic = Rolexkungen. Finns en FUP från ett mål i Stockholm där Bond var med, där jag vill minnas att jag läste det Encro-namnet.
  • Rudetruck finns också med i denna FUP, och han = Mirz* Nezirevic
  • Crabsoda = Christoffer Wieselgr*en (*=e)
  • Du har skrivit frågetecken kring identiteten på Wovensock, och jag kan bekräfta att det namn du skrivit i alla fall är det namn som framgått i FUP, så det lär stämma.
Citera
2021-09-29, 21:53
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Hass*n K ger inte något särskilt skärpt intryck, kan jag tycka, och lever inte upp till den uppfattning han har om sig själv. Däremot verkar DJ och särskilt Biggie vara på en väsentligt högre nivå. Tror att DJ var rätt nöjd med det de redan uppnått, bortsett från Musti.

Svett verkar väldigt hetsig och impulsiv, tycker jag. DJ känns som en relativt försiktig general, men som utan tvekan är målmedveten. Det känns verkligen som att DJ beblandat sig på B-laget, jag menar, alla inblandade verkar totala nybörjare på allt. Inga bilar eller fordon är fixade, inga vapen, D4 behöver skjuts överallt för att kunna sätta en GPS-puck på en bil, han känner sig dessutom som en stashare för att alla tjatar på honom om "pucken" som behövs överallt. Ful ska vi inte prata om, han verkar misslyckas med ALLT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in