2021-09-29, 10:18
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Kvinnan kan mycket väl ha drivit honom till att tappa det fullständigt genom att hela tiden pressa honom bort från sina barn.

Du kvalificerar dig till att tillhöra den störda skaran som inte borde bli / blivit förälder om verkligen anser så. Har man ingen impulskontroll ska man inte sätta barn till världen. OBEROENDE av hennes beteende är inga hot eller våld någonsin rättfärdigat. Fundera ett varv till på det egna ansvaret.
Senast redigerad av madeinflen 2021-09-29 kl. 10:36.
Citera
2021-09-29, 10:19
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Du måste skämta. Hur kan det någonsin vara hennes ansvar att han inte ”ska tappa det”? Du har dessutom missat att han är en våldsam typ
Vet vi det säkert?
Vad jag själv läst så är han endast anmäld för brott av kvinnan, vilket inte är samma sak som att brott skett.
Kan vara hämnd från hennes sida efter en dispyt dom emellan.
Kvinnan fick ju inte ens till ett kontaktförbud.

Jag tror dock 100% att han mördat henne.
Citera
2021-09-29, 10:20
Medlem
linn_rosss avatar
Från expressen:

"Beata Ratzmans make, en 49-årig småföretagare, greps två timmar efter att försvinnandet polisanmälts. "

Han har inte haft så mycket tid på sig att återvända.
Vore väldigt intressant att veta var och hur han greps.
Citera
2021-09-29, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Bilen hittad
Spår säkrade.
Förmodligen blodspår i bilen. Eller?

https://www.aftonbladet.se/a/5GjL6E

Om det är parets gemensamma bil behöver det ju inte betyda särskilt mycket att det finns spår från kvinnan i den. Det beror ju helt på vad för slags spår och var.
Citera
2021-09-29, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Om det är parets gemensamma bil behöver det ju inte betyda särskilt mycket att det finns spår från kvinnan i den. Det beror ju helt på vad för slags spår och var.
Det mesta kan nog bortförklaras då hon antagligen åkt många gånger i den. Blir intressant att se vad de hittat.
Citera
2021-09-29, 10:31
Medlem
Att hon levde skyddat är helt klart en trådsanningen.
Citera
2021-09-29, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis

I media stod det tidigt att hon hade skyddad identitet men de verkar ju haft någon form av kontakt och någon skrev att hon bodde kvar i samma bostad så det är lite förvirrande
Citera
2021-09-29, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Att hon hade skyddade uppgifter har media skrivit om. Skyddat boende kan jag inte minnas att jag läst om. Det är ju möjligt att det var på gång, men att hon blev bortförd innan det blev verklighet.
Citera
2021-09-29, 10:35
Medlem
Citat:
I media stod det tidigt att hon hade skyddad identitet men de verkar ju haft någon form av kontakt och någon skrev att hon bodde kvar i samma bostad så det är lite förvirrande
Absolut. Man kan inte leva skyddat på känd adress. Kanske har hon tidigare levt skyddat och de har hängt upp sig på detta men NU var hon inte skyddad.
Citera
2021-09-29, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att hon hade skyddade uppgifter har media skrivit om. Skyddat boende kan jag inte minnas att jag läst om. Det är ju möjligt att det var på gång, men att hon blev bortförd innan det blev verklighet.
Skyddade uppgifter med ett hot som redan har uppgifterna är så motsägelsefullt som det kan bli. Då måste hon haft det av annan anledning än honom. Snurrigt men kanske inte viktigt just nu.
Citera
2021-09-29, 10:37
Medlem
Citat:

Det stämmer. Kanske hon hade kontakt pga av barnet och återvänt därför många ggr att få det att fungera.
Citera
2021-09-29, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackeyedgirl
Det stämmer. Kanske hon hade kontakt pga av barnet och återvänt därför många ggr att få det att fungera.
Men han sov utanför hennes dörr. Hur går det ihop?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in