2021-09-23, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruth12
Varför blev Robban hotad av Marko?

Marko var ute efter pengar och trodde Robban var ett lätt byte med tanke på hur han är som person.
Citera
2021-09-23, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julkulan09
Marko var ute efter pengar och trodde Robban var ett lätt byte med tanke på hur han är som person.

Det kanske slutar med att det var Marko som haft ihjäl båda två och fått det att se ut som självmord+mord
Citera
2021-09-24, 09:59
Medlem
Inte alls omöjligt det slutar med att Marko åtalas för 2 mord, känns som det mest troliga just nu och hade gett svar på många frågor.
Konstigt ingen har någon information om Marko?
Verkar ha varit en riktig gangster och även ha psykiska problem.
Citera
2021-09-24, 10:16
Medlem
Citat:
Marko och Robban var inte ens vänner. Marko hade vad jag vet hotat honom flera gånger. Så det är väldigt märkligt alltihopa.
Marko är för övrigt ett svin som inte drar sig för att misshandla eller våldföra sig på kvinnor.

Skulle du kunna utveckla lite kring vad du vet om Marko?

Han är inte dömd för någonting, men sitter nu häktad på sannolika skäl misstänkt för ett väldigt grovt brott, något som möjligen i slutändan skulle kunna mynna ut i att han åtalas för ett dubbelmord. Det är för tidigt att säga, men hans inblandning i det hela framstår som väldigt besynnerlig om det verkligen handlade om ett kombinerat mord-självmord. Jag kan själv inte erinra mig något fall där någon dömts för medhjälp till mord under sådana omständigheter.

Att åklagare beslutat att Marko ska genomgå en paragraf 7-undersökning tyder på att allting inte tycks stå rätt till i huvudet på honom.
Citera
2021-09-25, 15:28
Medlem
madeinflens avatar
En transaktion - tex droger, skuld. Måste finnas orsak till att han var på plats i bostaden.
Citera
2021-09-25, 16:09
Medlem
Står längre bak i tråden Marko är misstänkt för människorov.
Kanske håller RL och tjejen som gisslan ett par dagar innan han mörda och råna dom?
Citera
2021-09-25, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Skulle du kunna utveckla lite kring vad du vet om Marko?

Han är inte dömd för någonting, men sitter nu häktad på sannolika skäl misstänkt för ett väldigt grovt brott, något som möjligen i slutändan skulle kunna mynna ut i att han åtalas för ett dubbelmord. Det är för tidigt att säga, men hans inblandning i det hela framstår som väldigt besynnerlig om det verkligen handlade om ett kombinerat mord-självmord. Jag kan själv inte erinra mig något fall där någon dömts för medhjälp till mord under sådana omständigheter.

Att åklagare beslutat att Marko ska genomgå en paragraf 7-undersökning tyder på att allting inte tycks stå rätt till i huvudet på honom.

Marko är en person som gladeligen hotar folk med att han ska våldta deras flickvänner, systrar, mödrar etc för att få vad han vill.
Han är smuts, jag förutsätter att polisen hittat några av dessa hot på hans mobil till olika människor.
RL var en av dom som var hotad med denna metoden t.ex

Jag tror helt ärligt att Marko är den enda gärningsmannen.
Han fick veta att där fanns pengar att hämta och dök upp hos RL.
Citera
2021-09-25, 23:35
Medlem
Intressant vändning denna tråden tog.
Från att helt säkert varit ett mord och självmord med bara två inblandade till att kanske en tredje person mördat dom båda.
Julkulan du verkar känna RL bäst av alla här, finns där risk att hans eller hennes familj eller kompisar kommer hämnas om nu Marko är mördaren?
Citera
2021-09-26, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalbil
Intressant vändning denna tråden tog.
Från att helt säkert varit ett mord och självmord med bara två inblandade till att kanske en tredje person mördat dom båda.
Julkulan du verkar känna RL bäst av alla här, finns där risk att hans eller hennes familj eller kompisar kommer hämnas om nu Marko är mördaren?
Ingen kommer hämnas.
RL föräldrar är vanliga svenssons. Hans vänner kommer nog inte heller hämnas.
Jag känner inte Julias familj så jag kan inte uttala mig om dom. Det var dock J pengar som man ville åt.
Kvällen ifråga skulle det vara en liten fest. Men ingen verkar ha dykt upp. Förutom såklart RLs fiende Marko som måste ha hört om att där skulle vara en liten tillställning. Och som visste om pengarna och att det smeds planer för att få ut dessa på bedrägeri. RL frågade iaf ett par stycken om dom ville hjälpa. Vet dock inte om J själv var med på det. Kan ha varit att det gick snett där. J ville inte men att Marko dök upp och ville ha allt. Svårt att informera utan att outa mig själv.
Alla på båtarna vet dock väldigt mycket mer men ingen pratar.
Citera
2021-09-26, 11:45
Medlem
Citat:
Ingen kommer hämnas.
RL föräldrar är vanliga svenssons. Hans vänner kommer nog inte heller hämnas.
Jag känner inte Julias familj så jag kan inte uttala mig om dom. Det var dock J pengar som man ville åt.
Kvällen ifråga skulle det vara en liten fest. Men ingen verkar ha dykt upp. Förutom såklart RLs fiende Marko som måste ha hört om att där skulle vara en liten tillställning. Och som visste om pengarna och att det smeds planer för att få ut dessa på bedrägeri. RL frågade iaf ett par stycken om dom ville hjälpa. Vet dock inte om J själv var med på det. Kan ha varit att det gick snett där. J ville inte men att Marko dök upp och ville ha allt. Svårt att informera utan att outa mig själv.
Alla på båtarna vet dock väldigt mycket mer men ingen pratar.

Självklart ska du inte outa dig själv. Vi är bara tacksamma för allting du kan dela med dig av. Bara det faktum att de/Robert eventuellt var mitt uppe i att planera ett bedrägeri framstår som en märklig tidpunkt att istället plötsligt mörda sin partner och sedan sig själv.
Citera
2021-09-29, 18:05
Medlem
Ännu en anhållen i detta märkliga fall.
En 59 årig kvinna anhållen för medhjälp till människorov, Markos mamma kanske?
Uppenbart polisen gjort bort sig när dom var helt säkra på mord och självmord med bara 2 inblandade från början.
Citera
2021-09-29, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalbil
Ännu en anhållen i detta märkliga fall.
En 59 årig kvinna anhållen för medhjälp till människorov, Markos mamma kanske?
Uppenbart polisen gjort bort sig när dom var helt säkra på mord och självmord med bara 2 inblandade från början.

Dim är inte släkt öht.
Marko har hotat denna kvinnans dotter med våldtäkt om inte Robban gav Marko pengar.
Polisen är dumma i huvudet. Kvinnan har inget med detta att göra.
Känner alla inblandade.
Marko borde brännas på bål den lilla råttan. Och att polisen håller en oskyldig kvinna som misstänkt nör dom gått igenom alla telefoner är patetiskt.
Verkligen verkligen patetiskt.
Hon har alibi, dom kan kolla hennes mobil att hon var hemma. Robban har skickat sms till henne att han ville göra bedrägeri och hon har bara sagt "jaja, ja" för att ingen orkar ta en diskussion med Robban när han är som han är. Robban har frågat flera personer om dom vill göra bedrägeri.
Robban har även sagt till alla på båten att hans flickvän har 40k.
Robban snodde också mycket pengar från båten när han jobbade i kassan, 3-5k Euro kom han hem med. Alla visste om det. Även Marko.
Marko har fått höra det och dyker upp hos Robban och vill åt pengarna.
Polisen borde ta telefonerna från dom som jobbar på båtarna och tömma dom.
Detta är fan det dummaste snuten har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in