2021-08-28, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madeinflen
Därför han skaffade ny FB med bara två vänner…Lämnade alla gamla kompisar och leverne lite bakom sig?
Så. Vad tror du hände honom och flickvännen?

Fast hans gamla FB-profil fanns ju kvar, och Bulgarien-resan är gjord efter 2010 tillsammans med en kille som han hängt med sedan unga dagar.

Jag tycker gott man kan hänga ut vad han gjorde för att få fängelse. Fem år i finkan får man inte av att utdela en lavett. Förhoppningsvis har hans familj tillräcklig självbevarelsedrift att inte gå in i en Flashbacktråd och läsa vad folk tycker om deras mördande familjemedlem.
Citera
2021-08-28, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madeinflen
Därför han skaffade ny FB med bara två vänner…Lämnade alla gamla kompisar och leverne lite bakom sig?
Så. Vad tror du hände honom och flickvännen?

Nej han hade sitt vanliga FB med många vänner. Han ändrade endast efternamn.
Jag vet inte vad som hände med honom och flickvännen.
Citera
2021-08-28, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InTheBlueLocker
Fast hans gamla FB-profil fanns ju kvar, och Bulgarien-resan är gjord efter 2010 tillsammans med en kille som han hängt med sedan unga dagar.

Jag tycker gott man kan hänga ut vad han gjorde för att få fängelse. Fem år i finkan får man inte av att utdela en lavett. Förhoppningsvis har hans familj tillräcklig självbevarelsedrift att inte gå in i en Flashbacktråd och läsa vad folk tycker om deras mördande familjemedlem.

Ja det stämmer, ingen lavett . Grövre brott..
Citera
2021-08-28, 06:32
Medlem
Naturell73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruth12
Ja det stämmer, ingen lavett . Grövre brott..
Själv har jag hört att R hade en våldtäktsdom i bagaget men hur mycket sanning det är i det ryktet vet jag faktiskt inte.
Citera
2021-08-28, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturell73
Själv har jag hört att R hade en våldtäktsdom i bagaget men hur mycket sanning det är i det ryktet vet jag faktiskt inte.

Jo, det låter väl troligt utifrån det som Thetruth 12 skrev. Fem års fängelse för något han gjort mot en tjej...ja, svårt att se att det är något annat.
Citera
2021-08-28, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturell73

ingen rykte...
Citera
2021-08-28, 14:38
Medlem
Våldtäkter ger över lag har låga domar. Det måste vara något synnerligt grovt för att få fem års fängelse netto. Jag gissar på att han frigavs efter 2/3 av tiden.
Citera
2021-08-28, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Våldtäkter ger över lag har låga domar. Det måste vara något synnerligt grovt för att få fem års fängelse netto. Jag gissar på att han frigavs efter 2/3 av tiden.

men det är ju så att man friges efter 2/3.
Ja det var grovt.
Citera
2021-08-28, 17:07
Medlem
McVegans avatar
Konstigt att den domen inte kom upp på Lexbase då eftersom de ligger kvar där i 20 år om de kan ge över 2 års fängelse på straffskalan.. Men kanske var en kombination av flera brott?
Citera
2021-08-28, 18:51
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McVegan
Konstigt att den domen inte kom upp på Lexbase då eftersom de ligger kvar där i 20 år om de kan ge över 2 års fängelse på straffskalan.. Men kanske var en kombination av flera brott?

Om personen bytt efternamn kanske du/vi sökt på fel efternamn?
Citera
2021-08-28, 19:25
Medlem
Naturell73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen

Han hette ju Rosenlind innan iof.
Citera
2021-08-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen

Enligt Lexbase " Hur gamla domar kan jag hitta på Lexbase, från vilket år har ni samlat in?
Databasen sträcker sig från 2008 och framåt. Värt att notera är att vi gallrar handlingar efter en tid, så det är möjligt att de inte längre finns i databasen."

Brottet hände innan år 2008.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in