2021-09-09, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InTheBlueLocker
Har man recept så är det dessutom ofta bara rekommendation att inte köra, så länge man ej begår ett trafikbrott. Det är förstås från medicin till medicin, och utifrån dosstyrka.

Jag antar att han hade legala vapen då han blev stoppad av polis, för annars hade han ju åkt på vapenbrott. De lär kolla en sån sak när en dömd brottsling kört svajigt med vapen där bak.

Kanske var han bara kass på att köra bil.

Han hade sina vapen i vapenskåpet hemma. Dock så har han gått ut helt väck med både det ena och det andra i jackan när han promenerat en sväng.
Citera
2021-09-09, 21:30
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julkulan09
Han hade sina vapen i vapenskåpet hemma. Dock så har han gått ut helt väck med både det ena och det andra i jackan när han promenerat en sväng.

Fortfarande förstår jag inte på vilka grunder han fick vapenlicens om han inte jagade. Är det normalt förekommande?
Fö låter han som en ostabil kille varför avslutet, tyvärr, inte var helt oväntat. Tragiskt att ingen reagerade i tid på hans mående.
Inget om begravning och BO är inte ens registrerad avliden än. Kanske dröjer det längre i fall av brott.
På det hela stora bara tyst om fallet
Citera
2021-09-10, 10:48
Medlem
Naturell73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madeinflen
Fortfarande förstår jag inte på vilka grunder han fick vapenlicens om han inte jagade. Är det normalt förekommande?
Fö låter han som en ostabil kille varför avslutet, tyvärr, inte var helt oväntat. Tragiskt att ingen reagerade i tid på hans mående.
Inget om begravning och BO är inte ens registrerad avliden än. Kanske dröjer det längre i fall av brott.
På det hela stora bara tyst om fallet

https://polisen.se/lagar-och-regler/vapen-regler-och-tillstand/jaktvapen/
Citera
2021-09-10, 14:56
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturell73
https://polisen.se/lagar-och-regler/vapen-regler-och-tillstand/jaktvapen/

Fine. Men han jagade ju inte framkom det! Vadå en gång jägare - alltid jägare? Idiotiskt isf. Borde kräva läkarbesök och kontroll av ngt slag vid förlängning särskilt i fall där psykofarmaka och straff finns i bilden
Citera
2021-09-10, 15:18
Medlem
Citat:
Fine. Men han jagade ju inte framkom det! Vadå en gång jägare - alltid jägare? Idiotiskt isf. Borde kräva läkarbesök och kontroll av ngt slag vid förlängning särskilt i fall där psykofarmaka och straff finns i bilden

Med tanke på att ingen människa BEHÖVER vapen, så borde aldrig människor som dömts till fängelsestraff, få lov att äga eller bära vapen, utan borde åka rakt i fängelse om de koms på med vapen. Men det är många saker som BORDE vara annorlunda i det här landet.
Citera
2021-09-10, 18:52
Medlem
Naturell73s avatar
Citat:
Ja lite så e det tyvärr… jag har själv vapenlicens fast för handeldvapen/pistol/revolver för målskytte men de är 5års licenser och alla personer som innehar vapenlicens blir körda i både brotts och belastningsregistret varje dygn så vad de missat med RL kan man ju undra över i sådana fall
Citera
2021-09-10, 18:55
Medlem
Naturell73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InTheBlueLocker
Med tanke på att ingen människa BEHÖVER vapen, så borde aldrig människor som dömts till fängelsestraff, få lov att äga eller bära vapen, utan borde åka rakt i fängelse om de koms på med vapen. Men det är många saker som BORDE vara annorlunda i det här landet.
Behöver o behöver jag tävlar själv i pistolskytte och det blir ju jävligt svårt utan både pistol och revolver det är en sport som många andra.
Citera
2021-09-13, 00:10
Medlem
så tyst , inget nytt??
Citera
2021-09-18, 09:58
Medlem
Ingen som känner M@rko Fr@nicic eller vet om han har sociala medier? Bild vore också trevligt
Citera
2021-09-21, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allame
Ingen som känner M@rko Fr@nicic eller vet om han har sociala medier? Bild vore också trevligt

Marko och Robban var inte ens vänner. Marko hade vad jag vet hotat honom flera gånger. Så det är väldigt märkligt alltihopa.
Marko är för övrigt ett svin som inte drar sig för att misshandla eller våldföra sig på kvinnor.
Citera
2021-09-23, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julkulan09
Marko och Robban var inte ens vänner. Marko hade vad jag vet hotat honom flera gånger. Så det är väldigt märkligt alltihopa.
Marko är för övrigt ett svin som inte drar sig för att misshandla eller våldföra sig på kvinnor.
Varför blev Robban hotad av Marko?
Citera
2021-09-23, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruth12
så tyst , inget nytt??

Marko blev omhäktad den 17 september. I förrgår beslutades även att han ska genomgå en Paragraf 7-undersökning vid Rättspsykiatri Göteborg, Rättsmedicinalverket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in