2021-09-29, 17:35
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Att ärva är varken brottsligt eller suspekt.
Nej det är det inte. Men vi pratar mjuka värden nu. Värderingar, spekulationer, inte vad som är lagligt rätt eller fel. Mig veterligen har ingen i denna härvan begått något brott. Skulle jag spekulera i vem som eventuellt skulle kunna fällas för något brott så är det varken Ebba eller Esb eller Majkgård för den delen.

Om någon så är det nog brännvinsombudet som åker dit för något
2021-09-29, 17:36
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
Du citerar ju själv källan: Ebbas ombud. Vad är din källa till att det skulle varit ett nej direkt?
"Vilket i sig inte säger ett skvatt om att hon skulle fått vara med bara hon legitimerat sig." är ju bara din spekulation.
Inte alls någon spekulation eftersom det inte sades något om att det var ett villkor för hennes tillträde.

Nå vad tror du, att Ebba med advokat satt där och ville ge Esbjörn hans hus fullt ut men att det var flickans vägran att uppge sitt namn och personnummer som hindrade Ebba från det? Vicken jävla mega BS
2021-09-29, 17:39
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Hur stor är värdeökningen/minskningen nu när det är allmänt känt hur Ebba försökt filura till sig fastigheten. Vem vill nu bjuda?

Värdet har kanske minskat rejält nu så Esbjörn gör egentligen Ebba en välgärning o tar tillbaks skitstället gratis.

Skrot på tomten
Ruckel till sommarstuga
Vatten o avloppsproblem
Stora träd som kommer att ramla på huset
Ingen strand
Kass brygga
Igenväxt så man kan inte bada
Obesiktigade kakelugnar
Livsfarlig el
mm mm

Vem (förutom Ebba då) skulle vilja bo där med all denna dåliga karma?

Om Esbjörn har låtit fastigheten förfalla innan tillträdesdagen så är han ansvarig för detta.

När sådana som dig stödjer Esbjörn så kan Ebbasidan lugnt luta sig tillbaka 😂
2021-09-29, 17:40
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Det är svårt att svara på eftersom vi inte vet vad Ebba och hennes ombud gjort i alla avseenden.

Jag vet att somliga här utgår från att Katrin och Ebba har varit renhåriga och vitare än snö. Precis som att många tror att Ebba har varit beredd att annulera affären. Eller att många tror att Ebba var renhårig mot Esbjörn vid avtalsskrivningen och inte alls pressade eller kollrade bort honom.

Men det är trots allt bara antaganden som man gör. Antaganden som kräver att Esbjörn, hans närstående, hans tidigare ombud och nuvarande advokater är inkompetenta skurkar i maskopi.

Precis som alla som bidrog till att Ebba blev fälld för grovt förtal var inkompetenta skurkar i maskopi. Även där var hon 100% renhårig och vit som snö, såväl i sina egna som i somliga andras ögon.

Du tycker inte själv att det ligger en gravad hund här?

Du missförstår nog ? Haken (för Esbjörnsidan) är att de önskar sig en eftergift från Ebba, som naturligtvis inte behöver trixsa eller fiffla för att bibehålla status quo, dvs läget att fastigheten sålts korrekt.

Esbjörn har två möjligheter: Att klandra affären på rättsliga grunder (det har gått "sådär"), alternativt be Ebba vänligt att överväga hur man kan avbryta affären och höra hennes villkor för detta. Det har också "gått sådär".

Anledningen till att det första angreppssättet troligen blir verkningslöst är att det inte verkar vara några större fel på avtalet, priset eller Esbjörns rättsförmåga (det vet vi genom att studera inlagorna till rätten).

Anledningen till att förhandlingarna havererat i nnan de ens börjat tror jag beror på att ombudet tyckte det var effektivare att attackera Ebba i media än att förhandla med henne om en återgång.
2021-09-29, 17:41
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Nu är det inte jag som räknat på bostadsmarknadens värdestegring, utan jag har tagit dessa uppgifter för sanning eftersom ingen har kommit med motvisande uppgifter. Du kan kanske räkna på det åt oss? Dock tror jag inte inflationen har så mycket med det att göra, utan mer tillgång och efterfrågan.

De "motvisande uppgifterna" är ju Densias värdering i januari 2021. Om värdet på fastigheten då var 4,6 miljoner måste det ha överstigit 4,2 miljoner sex månader tidigare. Tänk dig att du har en tidsmaskin och åker tillbaka i tiden. Hur mycket hade du varit villig att ge Esbjörn för att komma över fastigheten?
2021-09-29, 17:48
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Vad tusan säger du Detta ditt inlägg har jag inget minne av att ha läst än mindre besvarat. Har bara sett att fnirp ojade sig så över att jag fick för mig att JB varit uppkopplad. Så var inte fallet utan han var bokad för en timme och det må väl gå att påvisa så varsågod! Vill jag gärna också se så har vi rett ut detta.

Vidare det där med vem det var som ringde Binninge och talade med honom. Vart ett jävla liv för att jag sagt att det var flickan och sen fick ändra till att det var Esbjörn. Den absolut rätta versionen är att flickan ringde upp Binninge och sa som det var att hon inte fick följa med in till mötesrummet och att Esbjörn då vägrade gå in eftersom han blivit förvissad om att det var så det skulle gå till. Då bad Binninge att få tala med Esbjörn och på samma linje. Vems telefon som användes vet jag ej men förmodar att det var flickans. Det går väl nog också att kontrollera och ganska lätt om hon har historiken kvar i sin lur.

Är det sånt här som kallas "halmgubbar"? rena petitesser tas upp som monumentala storlögner av total o absolut avgörande karaktär - herre jävlar alltså

PS: ja visa mig och alla andra detta ditt inlägg och mina svar - jag har inget att dölja och ljuger inte - dock är jag icke felfri och rättar mig mer än gärna om jag bara tillåts göra det

Det ÄR en stor grej om Ebbas advokat har nekat en ledsagare att komma med in på mötet, en ledsagare som var avtalad sedan tidigare, att denne skulle vara med.

Media har inte varit speciellt tydliga med vad som hänt, så din version kan bringa lite mer klarhet i situationen. Så långt tror jag att du och jag är överens.

Men, här är mitt problem, du har reviderat händelseförloppet minst ett par gånger, då du blivit ifrågasatt och då din beskrivning av händelseförloppet inte riktigt har fungerat ihop med andra uppgifter. Du kan se det som halmgubbar eller petitesser, men till skillnad från dig, har jag ingen direktlina till Binninge och jag har inte träffat någon av er två. Du är den enda som vet vad du får för uppgifter från Binninge och du är den som tolkar uppgifterna och väljer vad du skriver här och hur du skriver det.

Men tittar man objektivt på det du skriver, så är det ledsagaren som berättar för Binninge vad som hänt och Binninge berättar för dig. Det är viskleken och du har fått dina uppgifter filtrerade genom två andra individer. Du kan vara en person som alltid säger en absolut sanning, men uppgifterna kan vara fel för det. Du har påstått att Esbjörn är mer eller mindre döv och blind, så han kan inte ha uppfattat någonting av vad som hände i där, utan följde Binninges råd om att gå därifrån.

Vad är sanningen i den här? Förmodligen är det bara fyra personer som vet. Ebba, Esbjörn, Karin och ledsagaren. Om nu ledsagaren var där. Jag tror inte att det var någon ledsagare där alls. Antingen beroende på något missförstånd vem som skulle vara med och när, eller att ledsagaren gjorde en miss och dök inte upp enligt överenskommelse. Den historia som nu pumpas ut, handlar om skademinimering och för att flytta skulden till Ebbas gäng.
2021-09-29, 17:51
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
De "motvisande uppgifterna" är ju Densias värdering i januari 2021. Om värdet på fastigheten då var 4,6 miljoner måste det ha överstigit 4,2 miljoner sex månader tidigare. Tänk dig att du har en tidsmaskin och åker tillbaka i tiden. Hur mycket hade du varit villig att ge Esbjörn för att komma över fastigheten?
Varför måste det ha överstigit värdet 4,2 sex månader tidigare?

Jag personligen skulle aldrig ha köpt, med facit i hand, skulle nog de flesta andra inte heller köpt något av gubben.
Säljaren från helvetet.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-09-29 kl. 18:24.
2021-09-29, 17:56
Medlem
Citat:
Det ÄR en stor grej om Ebbas advokat har nekat en ledsagare att komma med in på mötet, en ledsagare som var avtalad sedan tidigare, att denne skulle vara med.

Media har inte varit speciellt tydliga med vad som hänt, så din version kan bringa lite mer klarhet i situationen. Så långt tror jag att du och jag är överens.

Men, här är mitt problem, du har reviderat händelseförloppet minst ett par gånger, då du blivit ifrågasatt och då din beskrivning av händelseförloppet inte riktigt har fungerat ihop med andra uppgifter. Du kan se det som halmgubbar eller petitesser, men till skillnad från dig, har jag ingen direktlina till Binninge och jag har inte träffat någon av er två. Du är den enda som vet vad du får för uppgifter från Binninge och du är den som tolkar uppgifterna och väljer vad du skriver här och hur du skriver det.

Men tittar man objektivt på det du skriver, så är det ledsagaren som berättar för Binninge vad som hänt och Binninge berättar för dig. Det är viskleken och du har fått dina uppgifter filtrerade genom två andra individer. Du kan vara en person som alltid säger en absolut sanning, men uppgifterna kan vara fel för det. Du har påstått att Esbjörn är mer eller mindre döv och blind, så han kan inte ha uppfattat någonting av vad som hände i där, utan följde Binninges råd om att gå därifrån.

Vad är sanningen i den här? Förmodligen är det bara fyra personer som vet. Ebba, Esbjörn, Karin och ledsagaren. Om nu ledsagaren var där. Jag tror inte att det var någon ledsagare där alls. Antingen beroende på något missförstånd vem som skulle vara med och när, eller att ledsagaren gjorde en miss och dök inte upp enligt överenskommelse. Den historia som nu pumpas ut, handlar om skademinimering och för att flytta skulden till Ebbas gäng.
Och Binninge
2021-09-29, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Varför måste det ha överstigit värdet 4,2 sex månader tidigare.

Jag personligen skulle aldrig ha köpt, med facit i hand, skulle nog de flesta andra inte heller köpt något av gubben.
Säljaren från helvetet.

Med facit i handen.
Ebba hade aldrig ens visat intresse för den fastigheten om hon vet vad hon vet i dag.
Med facit i handen så hade det nog aldrig blivit samma sak om köparen inte varit känd kvinnlig politiker.
Med facit i handen om Majken varit en god vän så hade hon hejjat på Esb att han lyckats sälja huset till ett så bra pris.

Gubben är nog inte säljaren från helvetet men hans umgänge verkar ha agerat utifrån sina intressen vilket har skadat gubben. (och skadat Ebba) (men jag tror inte de som röstar på Ebba har tappat förtroende snarare har hon kanske fått flera röster men det skulle ju aldrig AB och Exp säga)
2021-09-29, 18:05
Medlem
kubuns avatar
Citat:

Jo att ledsagaren var där är ju bekräftat av Ebbas advokat - ja enligt nån tidning så sa hon just att ledsagaren försvann från mötet innan de hann med att ta reda på hennes identitet men inte att de verkligen bad henne om det.

Ja jag håller med om att det jag får till mig från JB i luren kan bli omedvetet förvanskat av flera faktorer. Han kan slarva med uppgifterna och till och med glömt bort. Jag kan ha missuppfattat vad han har sagt. Dock har jag nu iom mitt senaste inlägg i saken redogjort för det exakta förloppet med förbehållet att JB varit korrekt med sina uppgifter till mig. Jag förutsätter iaf att så är fallet och om jag så upptäcker den minsta lilla medvetna lögn ifrån honom som han delgett mig jag då tar jag snabbaste vägen till Örebro

Jag har nu varit minutiöst noga med att ha fått exakt rätt förhållande om mötet som inte blev av. Skulle det nu inte stämma - ja då skriver jag nästa inlägg från Örebro och lägger upp video på JB som får korrigera en sista gång.
Senast redigerad av kubun 2021-09-29 kl. 18:23.
2021-09-29, 18:08
Medlem
Citat:
Att ärva är varken brottsligt eller suspekt.
Du bevisar återigen att du inget vet om juridik.
Klart det kan vara brottsligt att ärva. Det kan även vara suspekt.
Och sättet Majkgård ärvt fastigheter på är definitivt suspekt.
Det har dock inte prövats rättsligt - varför vi inte vet om det faktist även varit brottsligt.

och bar för att tydliggöra detta - för du kommer inte förstå.
Att mörda någon är ett brott oavsett om du döms eller ej. Huruvida något är ett brott avgörs i de flesta fall alltså av handlingen - inte av en eventuell dom.
Senast redigerad av martinator 2021-09-29 kl. 18:10.
2021-09-29, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Du missförstår nog ? Haken (för Esbjörnsidan) är att de önskar sig en eftergift från Ebba, som naturligtvis inte behöver trixsa eller fiffla för att bibehålla status quo, dvs läget att fastigheten sålts korrekt.

Esbjörn har två möjligheter: Att klandra affären på rättsliga grunder (det har gått "sådär"), alternativt be Ebba vänligt att överväga hur man kan avbryta affären och höra hennes villkor för detta. Det har också "gått sådär".

Anledningen till att det första angreppssättet troligen blir verkningslöst är att det inte verkar vara några större fel på avtalet, priset eller Esbjörns rättsförmåga (det vet vi genom att studera inlagorna till rätten).

Anledningen till att förhandlingarna havererat i nnan de ens börjat tror jag beror på att ombudet tyckte det var effektivare att attackera Ebba i media än att förhandla med henne om en återgång.
Tror inte att jag missförstår dig men är osäker på om du förstår mig.

Visst har de olika försöken att häva avtalet gått så där. Men varför utgå ifrån att det har helt med Esbjörns sida att göra? Vad säger att Ebba över huvud varit intresserad av att avtalet skulle hävas? Varför utgår du ifrån att man inte ens försökt? Hon kanske har totalvägrat och förkunnat att lagt kort ligger. Finns det egentligen något konkret som talar för att det inte är så?

Visst uttalade hon att hon var beredd att lägga ner, men historien given var det nog mer snack än verkstad. Kanske för att plocka poäng och inte verka rigid och okänslig?

Är det helt orimligt i ett sådant läge att om det är viktigt för ens klient att behålla sitt hus, försöka använda transparens via media, för att visa vad som händer?

Inser att det är att förklara krig, men vad gör man när inga andra medel funkar? Ger upp? Ja, det kan man ju göra om man inte har en styvnackad gubbe som bestämt sig för hur han vill ha det mot en lika styvnackad donna som också bestämt sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in