Jag förstår att det är så mycklet känslor inblandad och respekterar det.
Svara på följande jag skrev inkl en reflektion:
Citat:
Men visst är det väl konstigt att SD som är så sugen på HD är så vrång, så stressad och så omständig innan avfärd?
Drömkvinnan är ju redo ända sen hon tog ut skilsmässa och har bokat dubbelrum.
Han far ju kors och tvärs på semester med henne efter mordet. Nema problema.
Varför tror du att SD blev dömd till 18 års fängelse i Hovrätten? För att han var oskyldig eller ?
Varför tror du han blev frikänd i tingsrätten, för att bevisningen var solklar eller? när det väger i bevisning är det svårt att sia om hur domen blir.
Varför tror du han blev frikänd i tingsrätten, för att bevisningen var solklar eller? när det väger i bevisning är det svårt att sia om hur domen blir.
Nu blev väl slutet gott när det kom in lite juridisk kompetens jämfört med TR. Är du inte enig?.
Nu blev väl slutet gott när det kom in lite juridisk kompetens jämfört med TR. Är du inte enig?.
Jag anser nog fortfarande att det ligger på runt 80% att det var SD som var skyldig, men det behövs mer än så att döma någon i brottmål . Polisen borde ha utrett Lenas andra älskare lika noggrant för någon av dessa är jag rätt säker på har bragt henne om livet. Sd eller någon annan hade de andra utretts lika nogrant hade det kanske inte funnit några frågetecken kvar.
Jag håller med dig verkligen här och som jag sa i ett tidigare inlägg:
Barn är inte sjukdomar, det är verkligen konstiga tankebanor.
En olycklig formulering av mig, som endast tänkte i generella termer. Hade alltså inte alls några specifika barn i åtanke och synd att det tolkades så.
Ber om ursäkt för det.
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-29 kl. 15:09.
Jag anser nog fortfarande att det ligger på runt 80% att det var SD som var skyldig, men det behövs mer än så att döma någon i brottmål . Polisen borde ha utrett Lenas andra älskare lika noggrant för någon av dessa är jag rätt säker på har bragt henne om livet. Sd eller någon annan hade de andra utretts lika nogrant hade det kanske inte funnit några frågetecken kvar.
Med lika noggrant, menar du 14.000 sidor Fup och nästan lika mycket sidomaterial?
Eftersom vi inte vet på vilka grunder dessa personer har avförts, så kan du inte heller veta om det skulle h varit meningsfullt att fortsätta att utreda.
Några har kanske haft vattentäta alibi?
För några personer syns inga som helst spår av någon som helst konflikt.
För andra kanske man har utrett noggrannare men även där inte hittat något som har föranlett vidare utredning.
I SD fall fanns många tidiga tecken på att man borde gå vidare.
Inte blev de färre med tiden, och även om lögner och minnesförlust inte i sig är ett bevis till att någon är skyldig, särskilt i början av en utredning, så blev nog upptäckten av detta, raderingar osv absolut sådant som gjorde att man tittade åt det hållet extra noga.
Men vi ska inte glömma att åklagarna har en giganstiskt sidomaterial och hon bad försvaret att läsa detta.
Försvaret har alltid möjlighet att begära att åklagaren ska titta närmare på något om de anser att det inte är utrett. Det har vi väl inte hört något om?
Måste bara fråga: du tycker inte själv att det börjar bli lite krångligt med alla dina roller i det här fallet?
Du är alltså (bl a)
1) vän till LW
2) en (tidigare okänd) upphittare av LW:s kropp
3) läsare av hennes dagbok
4) utredare med direkt insyn i fallet
Trots (1) kallade du i början LW för "Den Koreanska Kvinnan" - ett epitet som inte bara är rent befängt, utan också hade framkallat LW:s vrede om hon hört det. Du verkar dessutom komma på att ni var "oerhört goda vänner" efter en ganska lång tid i tråden.
(2) är nog en av höjdpunkterna i din mytomankarriär, vilket sannerligen inte säger lite. Så absurt och löjligt på så många plan. Du påstår alltså att den riktige upphittaren, P*ntus H*nsson, ljuger om att han var ensam och skyddar dig därför att du hade "synnerligen goda skäl att vara anonym" (samtidigt som du i andra inlägg påstår att "båda personerna som hittade kroppen förhördes av polisen").
Sen påstår du att LW "hittades på mage med ansiktet mot marken", vilket du sedan försöker slingra dig ur på ett högst komiskt vis genom att medelst latinska fraser förvandla mage till sida via mag-sida.
Du påstår också att det låg ett flertal klädesplagg på mordplatsen, och presenterar bl a en fantasifull skildring av hur mördaren slänger av sig dessa efter mordet.
Sen kommer (3), den beryktade dagbokspärmen. Denna låter du oss förstå innehåller en massa intressant info som kastar ett klart ljus över personerna som är involverade I dramat, men exakt vad berättar du så klart aldrig. Men du lovar att göra det. Senare. Jättesnart.
Och avslutningsvis så (4). Du berättar (och lyckas märkligt nog, inledningsvis iaf, lura ett flertal annars kloka skribenter) att du har extremt god insyn i fallet, och släpper med jämna mellanrum små informationsgodbitar i tråden. Du kan berätta om hur LW:s kropp såg ut, du citerar synnerligen spännande och högst graverande textmeddelanden, ger tidpunkter när olika inblandade kontaktat varandra, berättar om fynd polisen gjort (vi minns t ex upphittandet av LW:s telefon, eller "3 nya ledtrådar och ett hittills okänt vittne" som fick SD att blekna vid den (stängda) häktningsförhandlingen), mm mm.
Du inser inte själv att (4) och punkterna 1-3 står lite i konflikt med varandra? Polisen låter alltså en vän till LW få direkt insyn i fallet, och man skyddar dig, medelst grovt tjänstefel, genom att förtiga att du varit på mordplatsen och sett LW:s kropp. Samtidigt låter man dig hållas på Flashback, där du glatt yppar de (om än mestadels felaktiga) sekretessbelagda detaljer polisen delger dig.
Och samtidigt undanhåller du information för polisen om att en vän till LW har en dagbokspärm med synnerligen intressanta uppgifter, samtidigt som du glatt skriver om även detta på Flashback.
Kom igen nu. Känner du inte själv att det spårat ur lite väl nu?
Den här Jokermannen verkar helt besatt av sina egna slutsatser och egna analyser. Lite sjukligt beteende om du frågar mig. För mig är fallet kanske inte korrekt löst eftersom det fortfarande finns ouppklarade frågor angående HD och SOA.
Jag är säker på att vi aldrig kommer att få veta den egentliga sanningen. Hur mycket vi än skriver här och hur mycket än vi försöker bilda oss egna uppfattningar genom att ta del av FUP/förhör/videor osv så kommer alla vi som undrar vad som hände ALDRIG få reda på vad som egentligen hände. Den som vet är SD.
Han är död.
Jag förstår att det är så mycklet känslor inblandad och respekterar det.
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"8) SD har en planerad resa strax efter mordet. Varför ska han riskera resan genom att begå ett mord ?!"
Beträffande punkt 8 vill han inte iväg förrän nån vecka innan mordet. Det var inte stabilt.
Det han med all sannolikhet inte vill riskera är att HD far sin kos för gott.
SD: "Det var inget lätt beslut, men någon vecka före planerad avfärd bestämde de sig för att åka. Han kommer ihåg att han erbjöd Hanna att åka med någon kompis. Hanna kunde inte tänka sig att åka själv, men det kunde han.
På grund av att det inte var bestämt om de skulle åka eller inte dröjde han med att göra ESTA-ansökan." (HovR domen)
Men visst är det väl konstigt att SD som är så sugen på HD är så vrång, så stressad och så omständig innan avfärd?
Drömkvinnan är ju redo ända sen hon tog ut skilsmässa och har bokat dubbelrum.
Han far ju kors och tvärs på semester med henne efter mordet. Nema problema.
Först efter mordet ses de förtroendeingivande bevingade orden till HD om att det ska bli så bra nu och till JG markerar han att han ska på drömresa med denna drömkvinna.
Den andra kvinnan ligger död bakom bullerplanket, oskadliggjord att ställa till förhinder att återerövra drömkvinnan.
När hon ligger på RMV kan hon inte heller förhindra att loggarna far iväg till HDs konto.
Hej igen Lars.
Du såg det som ett argument till SDs fördel att inte riskera USA-resan med ett mord.
Med tanke på ditt fadda svar så vill jag utveckla mitt svar till dig, så du ser mer överskådligt vad jag pratar om.
USA-resan är nämligen het och förefaller som en deadline i SDs värld.
8 maj avrundas dygnslånga bråk med att HD pressar på om resan.
Bollen ligger hos honom och hon förutsätter att de ska planera inför resan.
SD vill inte åka med henne. Grälet kokar ner i hans otrohet, LW och att SD är kvar i gamla tankar.
Sistnämnda resonemang ses även 28 april.
HD till JG: "Försöker att inte tänka och bry mig om henne. Det är enda sättet att komma vidare. S måste göra det samma.
-Om han vill komma vidare. "
Helt abrupt drar HD upp att hon vill fusklogga SD på LWs wig, ett tema som hennes gräl med LW berörde i april, och skriver sen längtansfullt om hur livet skulle kunna se ut under andra förutsättningar.
"HD: Hur ser du nu på planering inför och för att åka till USA? Du avslutar ju med att skriva att jag
behöver förändra mig för att vi ska höras. Jag är positiv och konstruktiv och kan inte förändra det. Så bollen ligger gos dig hur du vill ha det i fortsättningen. KRAM"
SD: Du vet vad jag vill. (..)
-Jag skiter just nu i USA
-Åker sannolikt själv istället.
-Jag börjar planera ikväll.
-Jag har tillräckligt mycket motgångar (ja, efter mitt otroliga flsteg tidigar i livet), så jag
behöver inte dina anklagelser om att jag lever med gamla tankar osv."
HD: Jag har sagt att du har förutfattade meningar, Ja. Men medvetet anklaga, Nej.
Bollen ligger hos dig hur du vill att vår relation utvecklas.
Vill veta om du avser att åka själv till USA. Tacksam om du meddelar mig snarast. Hör jag
inget utgår jag från att vi åker tillsammans och att vi planerar imorgon. KRAM"
-Vill du bli inskriven i Lenas Wig."
(..)
SD: När du står de där tvåminuterspauserna så kan du fundera på varför du måste både påstå
att jag har förutfattade meningar och följer gamla saker som vi enats om att släppa och dels
påstår att du inte anklagar mig för det."
HD: Ska ta mig en cykeltur dit nu."
HDs loggtext: Tänk så annorlunda livet skulle kunna se ut under andra förutsättningar. "
(AB 165)
Detta är en drömresa till världens största Giga event.
▪️Hans resepartner är hans drömkvinna, den han vill ha tillbaka.
▪️Ett optimalt tillfälle att umgås få ligga i samma dubbelsäng och fjäska järnet för HD samt roa sig bland cacher i nästan 3 veckor.
▪️Han får chansen att skriva utsvävande loggar om hur underbart de har det inför GC-världen och stoltsera.
▪️och det är ett ypperligt tillfälle versus (den för SD) "hotfulla" relation hon har med JS.
Det är bara win-win.
Men SD vill inte åka till USA och det hänger enbart på honom.
HD är startklar sen länge, men orolig över att SD inte vill iväg.
Hon jublar i sin semesteransökan:
Jippi!! Det blev en resa!
Efter sin skilsmässa oroas HD över om SD ska välja LW och gå till henne. Hon oroas över att SD tystnat. Hon oroas över att han inte vill med till USA.
SD erbjuder henne att åka dit med JS istället.
Det är aldrig nåt alternativ för HD, hon berättar inte ens för JS att de ska på Giga.
SD krånglar och förhalar ansökan med ESTA.
Lördag natt 12 maj, efter att han försökt lura ut LW i Vivallaskogen vid midnatt och jagar påhittade busar, så skickar SD och önskar HD trevlig resa.
Kl 02.37:
Jag får ej igenom min ansökan för ESTA
-Trevlig resa.
Direkt efter mordet säger han till HD att det ska bli så bra nu och rent överbetonar att han ska på åka med drömkvinna.
Nu bär det av mot drömresan som om det aldrig varit nån tvekan.
"Vad de än säger så finns jag här" skriver HD tryggt till SD när han är på förhör.
I mars/april 2019 tycker drömkvinnan att de ska väcka åtal för mord så att hon slipper honom.
Han påstår att det skulle vara så svårt att vara så nära HD och sukta efter henne i Amerikat.
Efter mordet har han dock inga problem att åka på event, jaga cacher, ligga i taktält och åka utomlands med HD.
I augusti 2019 trånar han mot den tomma sänghalvan när HD är på semester med JS och jublar med hjärtan när hon lovar att han ska få resa med henne nästa gång.
Vad är det som gör att ni aktiva skribenter inte kan släppa detta och gå vidare i livet?
Detta börjar likna ett sjukligt beteende.
Vad är det som gör att ni alla inte förstår att både offer och dömd gärningsman är döda?
Ska ni hålla på och "gräva" i detta tragiska fall i all oändlighet?
Tycker det är tragiskt. Släpp detta nu.
Hej igen Lars.
Du såg det som ett argument till SDs fördel att inte riskera USA-resan med ett mord.
Med tanke på ditt fadda svar så vill jag utveckla mitt svar till dig, så du ser mer överskådligt vad jag pratar om.
USA-resan är nämligen het och förefaller som en deadline i SDs värld.
8 maj avrundas dygnslånga bråk med att HD pressar på om resan.
Bollen ligger hos honom och hon förutsätter att de ska planera inför resan.
SD vill inte åka med henne. Grälet kokar ner i hans otrohet, LW och att SD är kvar i gamla tankar.
Sistnämnda resonemang ses även 28 april.
HD till JG: "Försöker att inte tänka och bry mig om henne. Det är enda sättet att komma vidare. S måste göra det samma.
-Om han vill komma vidare. "
Helt abrupt drar HD upp att hon vill fusklogga SD på LWs wig, ett tema som hennes gräl med LW berörde i april, och skriver sen längtansfullt om hur livet skulle kunna se ut under andra förutsättningar.
"HD: Hur ser du nu på planering inför och för att åka till USA? Du avslutar ju med att skriva att jag
behöver förändra mig för att vi ska höras. Jag är positiv och konstruktiv och kan inte förändra det. Så bollen ligger gos dig hur du vill ha det i fortsättningen. KRAM"
SD: Du vet vad jag vill. (..)
-Jag skiter just nu i USA
-Åker sannolikt själv istället.
-Jag börjar planera ikväll.
-Jag har tillräckligt mycket motgångar (ja, efter mitt otroliga flsteg tidigar i livet), så jag
behöver inte dina anklagelser om att jag lever med gamla tankar osv."
HD: Jag har sagt att du har förutfattade meningar, Ja. Men medvetet anklaga, Nej.
Bollen ligger hos dig hur du vill att vår relation utvecklas.
Vill veta om du avser att åka själv till USA. Tacksam om du meddelar mig snarast. Hör jag
inget utgår jag från att vi åker tillsammans och att vi planerar imorgon. KRAM"
-Vill du bli inskriven i Lenas Wig."
(..)
SD: När du står de där tvåminuterspauserna så kan du fundera på varför du måste både påstå
att jag har förutfattade meningar och följer gamla saker som vi enats om att släppa och dels
påstår att du inte anklagar mig för det."
HD: Ska ta mig en cykeltur dit nu."
HDs loggtext: Tänk så annorlunda livet skulle kunna se ut under andra förutsättningar. "
(AB 165)
Detta är en drömresa till världens största Giga event.
▪️Hans resepartner är hans drömkvinna, den han vill ha tillbaka.
▪️Ett optimalt tillfälle att umgås få ligga i samma dubbelsäng och fjäska järnet för HD samt roa sig bland cacher i nästan 3 veckor.
▪️Han får chansen att skriva utsvävande loggar om hur underbart de har det inför GC-världen och stoltsera.
▪️och det är ett ypperligt tillfälle versus (den för SD) "hotfulla" relation hon har med JS.
Det är bara win-win.
Men SD vill inte åka till USA och det hänger enbart på honom.
HD är startklar sen länge, men orolig över att SD inte vill iväg.
Hon jublar i sin semesteransökan:
Jippi!! Det blev en resa!
Efter sin skilsmässa oroas HD över om SD ska välja LW och gå till henne. Hon oroas över att SD tystnat. Hon oroas över att han inte vill med till USA.
SD erbjuder henne att åka dit med JS istället.
Det är aldrig nåt alternativ för HD, hon berättar inte ens för JS att de ska på Giga.
SD krånglar och förhalar ansökan med ESTA.
Lördag natt 12 maj, efter att han försökt lura ut LW i Vivallaskogen vid midnatt och jagar påhittade busar, så skickar SD och önskar HD trevlig resa.
Kl 02.37:
Jag får ej igenom min ansökan för ESTA
-Trevlig resa.
Direkt efter mordet säger han till HD att det ska bli så bra nu och rent överbetonar att han ska på åka med drömkvinna.
Nu bär det av mot drömresan som om det aldrig varit nån tvekan.
"Vad de än säger så finns jag här" skriver HD tryggt till SD när han är på förhör.
I mars/april 2019 tycker drömkvinnan att de ska väcka åtal för mord så att hon slipper honom.
Han påstår att det skulle vara så svårt att vara så nära HD och sukta efter henne i Amerikat.
Efter mordet har han dock inga problem att åka på event, jaga cacher, ligga i taktält och åka utomlands med HD.
I augusti 2019 trånar han mot den tomma sänghalvan när HD är på semester med JS och jublar med hjärtan när hon lovar att han ska få resa med henne nästa gång.
Visst är det konstigt?
Det fetade: I mars/april 2019 tycker drömkvinnan att de ska väcka åtal för mord så att hon slipper honom.
Här kommer punkterna:
1) SD beter sig normalt strax innan mordet. Står på gräsmattan och pratar med grannarna om US resan.
2- SD beter sig normalt på morgonen efter mordet och istället att stanna hemma och städa efter mordet. Vilket de flesta mördare brukar göra. Åker till jobbet fast han inte behöver vara där ( har semester).
3) SD beter sig normalt under de första förhören och är samarbetsvillig.
4) SD har alibi i form av dator aktiviteter hemma hos sig kl 23:00 23:32 samt 00:00. Han kan tidsmässigt inte kunnat hinna med mordet.
5) Mordet ser ut att vara hur oplanerat som helst. Det finns inga tecken på att SD har ens lagt några minuter på att planera det här mordet.
6) BOs mobiltelefon har aktiviteter efter mordet i annat område än SDs bostadsområde. Om det är SD som är GM varför förstör han inte mobilen på en gång. Vad väntar han på ? Bättre tider ?!
7) Det saknas övertygande motiv för SD att begå gärningen.
8) SD har en planerad resa strax efter mordet. Varför ska han riskera resan genom att begå ett mord ?!
9) Det finns inget övertygande bevis som binder honom varken till mordplatsen eller till mordet. Inget mordvapen är hittad. Ingen mobiltelefon heller. Inga spår värt namnet är hittad på hans kläder eller färdmedel är hittad som binder honom till mordet.
10) 1 till 9 adderat
4) Vad är det för aktivitet som ger SD alibi för den glödheta tiden 23.32?