Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Det är intressant hur hans riskkalkyl såg ut.
Och om planerat så har man ju förberett en story.
Cykla, blod, råkade komma åt 900+ bilder osv.
Just att radera Telegram mellan polisförhör tyder det på planering?
Både ja och nej.
Ja för att han kan visa att han tackat nej till inbjudan.
Nej för att han borde ha raderat tidigare.
Eller så raderade han allt förutom ”tacka nej” under natten som skadekontroll för att ha ”råkat” döda LW efter gräl.
Att han kunde mörda och döda som han pratat om ”i år” vet vi ju nu men det finns lite för få underlag för att veta hur länge han kan ha planerat detta. Om alls då.
Nej, det verkar till synes vara en kort planering, dvs t ex ett tillhygge som är medtaget, och en tanke på att han inte ska ha en träff synlig i komunikationen. Kanske även at han ska kolla hennes enheter och förstöra mobilen sedan.
När han kommer till polisstationen så har han bestämt sig att säga att de endast är vänner, och han vet ju att båda har försökt dölja relationen för andra. Han vet att han själv raderar fortlöpande, vilket han vill att hon också ska göra. Jag uppfattar som att han inte vet att hon sparar, screenshotar en hel del, utan tror att det är mer eller mindre spårlöst och bortförklarligt, med att hon var mn vän.
Det kan ha legat i den korta planering han har för stunden, men det kan också finnas en något längre sådan plan, och han visar "troskyldigt" upp sin konversation, den som han nämnt som konstigt avslut.
SD visar troligen (min tro) bara upp det han själv vill visa. Inte visar han att Lena skriver under kakan; till dig och mig. Det kan han omöjligt ha gjort, för det skulle den misstänksamma YE minnas. Hon tycker ju redan här att de verkar vara mer än vänner.
Så som sagt, om detta var enligt planen innan eller hastigt påkommet att han skulle radera allt direkt efter, det vi vi inte. Vad Lena ska skriva,det är ju lite svårt att veta. Planen kan ju ha funnits att han skulle behöva justera och radera både här och där. Men han vet med all sannolikhet att detta (till dig och mig) kan han inte visa, det avlöjar honom.
Men det sista som YE verkar uppfatta äratt konversationen slutar 23:01, bilden på loggremsan nämner hon inte. Jag får den uppfattningen att SD inte visar att han tackat nej, det sker så sent som 00:02.
Det tror jag var avsiktligt, för att det inte ska synas att han har fått en inbjudan.
Jag tror, men det är förstås bara en gissning, att SD är så van att manipulera, det brukar gå bra för det mesta, att han tror att han lätt kan lura poliserna genom att verka samarbeta, visa upp, vara vänlig och "erkänna", typ ja, jag hade sen kontakt "kolla här". Men vi är bara vänner. Och så tror han att det ska gå vägen. För han har ju klarat sig hittills, med både anmälningar och otrohet i sex år.
Jag tro att han riskkalkyl är avvikande, även den. Han är så uppfylld av sig själv och sitt, att det är mycket här och nu.
Inte tror jag att planeringen är lång, som mest någon dag. Kanske avbruten och att han försökt stävja sig, men inte lyckats få bort tankarna.
Lika lite som han planerar filmen "Jag hatar Åsa" bra. Han lyckas ju int eens fösta dagen, utan fortsätter väl dagen därpå. Ändå var ju filmen gjord för att visa att han inte hade köpt något nytt handtag eller hur var det?
Om det funits något långsiktigt i det hela, hade inte filmen blivit till. Då hade han rivit av lappen åtminstone. Ändå har han ju flera dagar på sig här, men ändå blir planeringen urusel coh helt utflippad.