Citat:
Vem har pratat om "domkraftskaft och ficklampor i högsta hugg"?Ja konflikt, historik, hot och stark press är sånt som brukar leda till även ”oplanerade” mord.
De som sker när en man hugger en kvinna i köket när bråk urartar typ.
Är mannen då så upprörd, efter år av konflikter som till slut svämmar över i skallen så kan det utmynna i 17 knivhugg.
Eller varför inte två helt okända personer som bråkar på krogen där den ene krossar en flaska och får in dödliga skärskador.
Och våld och mord behöver inte vara planerat bara för att någon tidigare sagt ”jag ska döda dig din jävel” eller önskat livet både av sig själv och andra på isiga vägar eller var det nu är kors och tvärs.
Konflikten kan vara komplicerad utan att själva dödandet behöver vara det. Kan räcka med spontana slag i ursinne efter bråk. Så har det urartat minst två gånger för dem tidigare. Inte mysig lyssning från bilen där.
Att jämföra med ”SD lurar ut LW i skogen med domkraftskaft och ficklampor i högsta hugg för att titta på gömma och räknar med att hon inte berättat för någon om mötet och ringer polisen för att ligga lite lågt och lämna LW ensam vid mötesplatsen och sen efteråt mörda LW efter att mystiskt gymmat tidigare på kvällen och mordet avbröts för att LW pratade i mobilen hemma hos sig efter en dag då han gjort sig superbusy osv”
De som sker när en man hugger en kvinna i köket när bråk urartar typ.
Är mannen då så upprörd, efter år av konflikter som till slut svämmar över i skallen så kan det utmynna i 17 knivhugg.
Eller varför inte två helt okända personer som bråkar på krogen där den ene krossar en flaska och får in dödliga skärskador.
Och våld och mord behöver inte vara planerat bara för att någon tidigare sagt ”jag ska döda dig din jävel” eller önskat livet både av sig själv och andra på isiga vägar eller var det nu är kors och tvärs.
Konflikten kan vara komplicerad utan att själva dödandet behöver vara det. Kan räcka med spontana slag i ursinne efter bråk. Så har det urartat minst två gånger för dem tidigare. Inte mysig lyssning från bilen där.
Att jämföra med ”SD lurar ut LW i skogen med domkraftskaft och ficklampor i högsta hugg för att titta på gömma och räknar med att hon inte berättat för någon om mötet och ringer polisen för att ligga lite lågt och lämna LW ensam vid mötesplatsen och sen efteråt mörda LW efter att mystiskt gymmat tidigare på kvällen och mordet avbröts för att LW pratade i mobilen hemma hos sig efter en dag då han gjort sig superbusy osv”
Tagga ner ditt drama och höj näsan över bokstavliga detaljer.
SD är väldigt rigid och stelbent.
Inga digitala spår om att träffas. Lura iväg. Avsides. Slå ihjäl.
Även hovrätten ser likheter i LWs beteende fredag natt och mordnatten.
De förkastar inte ÅKs framställan, det är varken bu eller bä om helgen, men ägnar sig i huvudsak åt att granska att just SD kan ha smugit dit oavsett om han inte tackar ja till nån kladdkaka.
Däremot förkastar tingsrätten dess likheter.
Du vill gärna betona gräl och affekt i stundens hetta och helst utesluta planering.
Hovrätten utesluter inte planering.
De nämner nästintill alla försvårande omständigheter, vanligtvis tillhörande livstid.
Stor hänsynslöshet.
Helt försvarslös vid besinningslöst våld.
Känt stark dödsångest.
Fysiskt underlägsen kvinna som han hade en relation med.
Samt;
Brottet har föregåtts av i vart fall viss planering.
Däremot inte noggrann planering, vilket inte bevisningen räcker till. Särskild förslagenhet kan inte beläggas.
Som jag citerade så "står det klart att Stefan Davidsson hela tiden ville hitta tillbaka till Hanna Davidsson. Något som framstår som en omöjlighet så länge Lena Wesström fanns kvar i bilden."
I SDs fyrkantiga värld tar man bort problem, precis som han nämner om HD i förhör, att hon också kan ha motiv.
Sett till deras historik och skeva, tänkbara lösningar på utrotning och hur HD pratar vid försvinnande betvivlar jag inte att han fått det intrycket.
Citat:
Nu hänvisade du till er diskussion och skrev om att citera.
Jag bryter ny mark i utredningen så sent som denna vecka." (..)
" Vilka är dina veckans fynd? Mina gamla inlägg..?"
" Vilka är dina veckans fynd? Mina gamla inlägg..?"
Så det gjorde jag.
Men du får självklart en guldstjärna att klistra in i boken för dina insatser.
Även ett Bamsemärke.
Senast redigerad av develi 2021-09-29 kl. 00:55.
Senast redigerad av develi 2021-09-29 kl. 00:55.