2021-09-27, 13:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Men visst pratade LW med någon när hon var ute den 11:e?

Inte som jag har kunnat hitta. Jag har gått efter inspelade samtal i A 158 och tidslinjen A 145.

Den 11 maj, kl 22:44 ringer JJ till Lena då hon just gått ut, men Lena svarar inte, utan samtalet vidarekopplas efter 6 sekunder.

Lenas rörelser 11- 12 maj- 18, tidslinje:

A 145/34

VÄNDA 1 mellan ca 22:41- 23:08

22:41:00 ca tid Lämnar Lena bostaden
22:44:01 ringer JJ till Lena, varaktighet i 00:00:06 (sex sekunder)tills det
22:44:01 vidarekopplas
Lena går en runda kring Vivallaskogen/ Vivallaringen/Vivallaskolan, sedan går Lena via skogen och gångvägen till Fågelbärsgatan och hemåt
22:54:00 ca tid står Lena vid Vivlallaskolan
23:04:44- 23:07:37 chattar Lena med Norgegänget (JH och RN
23:08:00 ca tid är Lena hemma igen
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------

23:24:34- 23:54:53 Pratar Lena med JJ, Lena säger under samtalet att hon är i badrummet och avslutar samtalet med att hon ska bara logga lite till och sedan gå och lägga sig.

A 158/132
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------

VÄNDA 2 mellan ca 00:07- 00:15

Under denna tid syns inga chattar eller samtal i tidslinjen.
00:07:40 ca tid Lämnar Lena bostaden igen, går längs Fågelbärsgatan
00:08:00 ca tid står Lena vid Fågelbärsgatan
00:08:54 sms från Lena - SD Hallå
00:08:55 sms från Lena - SD Hallå
00:09:00- 00:10:00 står Lena kvar på Fågelbärsgatan
00:11:28 är Lena på väg hem igen
00:15:52 är Lena hemma

00:32:23 ringer SD 11414
00:34:26 ringer SD 112

01:33:19 tar Lena bild på strumphållare
01:37:29 - 00:38:42 ringer Lena JJ
Citera
2021-09-27, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Ursäkta en novis men man behöver inte vara hjärnkirurg el. raketforskare för att fatta att relationen emellan SD & LW var riktigt sjuk. Detsamma gäller relationen emellan SD & HD.
Stackars barn till dessa föräldrar som tvingats genomgå detta!
Efter att ha lyssnat på 78 inspelade videor från rättegången på Youtube (PrimeCrime) och sett uppladdade filmer på både SD och LW så är min slutsats att SD tog livet av LW. Märk väl nu att det är min egen slutsats. Era andra analyser om vad som hänt har jag skummat igenom här. Finns gott om analyser både åt det ena hållet och åt det andra. Karlen är död. Han pallade inte att bli förnedrad och få sin "egen högt uppsatta person", enligt han själv då, fängslad och bli berövad friheten. Tog han livet av sig? Eller? En synnerligen narcissistisk och självupptagen person på gränsen till psykopat.
Tja, enligt media gjorde han det. Med detta sagt borde HD & Soa undersökas lite mer noggrannare. Och JG. Gärna under lupp.
Bara mina tankar om detta.
Du är inte ensam..
Citera
2021-09-27, 13:31
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Inte som jag har kunnat hitta. Jag har gått efter inspelade samtal i A 158 och tidslinjen A 145.

Den 11 maj, kl 22:44 ringer JJ till Lena då hon just gått ut, men Lena svarar inte, utan samtalet vidarekopplas efter 6 sekunder.

Lenas rörelser 11- 12 maj- 18, tidslinje:

A 145/34

VÄNDA 1 mellan ca 22:41- 23:08

22:41:00 ca tid Lämnar Lena bostaden
22:44:01 ringer JJ till Lena, varaktighet i 00:00:06 (sex sekunder)tills det
22:44:01 vidarekopplas
Lena går en runda kring Vivallaskogen/ Vivallaringen/Vivallaskolan, sedan går Lena via skogen och gångvägen till Fågelbärsgatan och hemåt
22:54:00 ca tid står Lena vid Vivlallaskolan
23:04:44- 23:07:37 chattar Lena med Norgegänget (JH och RN
23:08:00 ca tid är Lena hemma igen

23:24:34- 23:54:53 Pratar Lena med JJ, Lena säger under samtalet att hon är i badrummet och avslutar samtalet med att hon ska bara logga lite till och sedan gå och lägga sig.

A 158/132

VÄNDA 2 mellan ca 00:07- 00:15

Under denna tid syns inga chattar eller samtal i tidslinjen.
00:07:40 ca tid Lämnar Lena bostaden igen, går längs Fågelbärsgatan
00:08:00 ca tid står Lena vid Fågelbärsgatan
00:08:55 sms från Lena - SD Hallå
00:09:00- 00:10:00 står Lena kvar på Fågelbärsgatan
00:11:28 är Lena på väg hem igen
00:15:52 är Lena hemma

00:32:23 ringer SD 11414
00:34:26 ringer SD 112

01:33:19 tar Lena bild på strumphållare
01:37:29 - 00:38:42 ringer Lena JJ
Du har helt rätt, ämnet har varit uppe för diskussion flera gånger tidigare.

L avslutar samtalet 23.54. Därefter lämnar hon bostaden. Det går även att följa mobilens koordinater från det att hon lämnar bostaden, tills hon befinner sig på F*gelbärsgatan.
Hon är tillbaka kl 00.15.

Avstånden är korta, ska väl tilläggas.
Citera
2021-09-27, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Men SD borde ha fattat att om ett ”bakhåll” skett så borde polisen rimligen komma och kika? Eller vad sa operatören i samtalet?

Tänker mest på att om han tänkt mörda i området och gjort polisen uppmärksam både på sin person och området så bör han ju ha kallylerat att där han ska mörda så kan polisen dyka upp.

Vet att han inte tänker ”normalt” men ändå.

Efter vad jag har läst så är jag övertygad om att han inte trodde att polisen skulle komma. Det han troligen ville var däremot att samtalet skulle registreras. Just för att så ett tankefrö hos polisen om skumma och potentiellt farliga individer i området.
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-27 kl. 13:36.
Citera
2021-09-27, 13:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Bara en kort passus här, han har bott i området länge och är ”kvarterspolis” och cyklar i alla riktningar året om dygnet runt.
Borde han rimligen inte veta att han kan stöta på ja vem som helst. En bil på väg hem efter sent jobb. Ett sömnlös hundägare. En sjuksyrra från nåt sent pass på cykel hem, motorburen ungdom osv.

Nu verkar han ju ha tänkt annorlunda rent generellt men undrar bara varför han skulle komma på då helt plötsligt strax innan mordet, huvudplanen, att shit här är ju en gångväg/cykelväg som människor faktiskt använder.

Nu kan jag säga till dig att en av trådens mest kunniga (FUP) och en synnerligen vass skribent håller med dig här. Jag bedömer era synpunkter som viktiga invändningar mot min egen teori.

Samtidigt är Lenas Absolute X-mas placerad mitt i Vivallaskogen, nära Vivalla.

Redan dagen efter, 12 maj är Lena själv ute i mörkret för att kolla cachen, det trots att SD då ska ha varit utsatt för "överfall" och ringt polisen. Och inte verkar Lena ha tyckt att det var någon fara för att cachen skulle försöras (synas för mugglare):

A158/203

Samtalet börjar 20:54 och varar 1 tim och 45 min
Lena går ut från bostaden efter att ha varit hos UW (A:s kalas) vid 21:11 och kommer hem 22:05

"L W: Det är jättefint när det lyser .. fasen! Jag får gå hit en gång till.. men jag ska bara titta på
den från lite olika .. nej men den här sitter bra .. det var nån som sa att dom har röjt ur så
mycket så att.. att den liksom riskerar och bli mugglad men .. äh .. för tusan det här går väl bra.
J: Ja ..
(tystnad)
L W: Mm .. det gör det..
J: Bra bra ..
L W: Ska jag bara hitta tillbaka till vägen .. eller .. ah det är en väg .. nu är jag skitnära var bara
så tjorvig terräng .. näe jag går samma tillbaka. Ser den där kanske .. tjugofem meter
boti.( ohörbart)
J: Det går .. det går ju faktiskt och .. åka hem och ta bil ... eh .. cykeln och cykla tillbaka om du
203
Telefonsamtal Lena - J*örgen 12 maj 2018 (5), PM, 2019-11-06 09:48 diarienr: 5000-K574218-18
vill det?
L W: Ja men det var ju inte direkt jobbigt och gå hit.
J: Näe .. beror på vad du känner att du har för tid på dig.
LW: Ha .. äh jag har tid .. dom kollar på eurovision .. oj här är ett dike! Ska vi se .. oj .. ooooch
hej! här har dom tagit ner.. oj .. jättebrötigt.. vet knappt var jag är.. nu .. vet jag vart jag är där
är vivalla .. så! Ah ... har du suttit och läst våra loggar nu då från våran tur i lördags? (skrattar
till)
"
//

"L W: Aha .. det här var inget bra det var .. dåliga batterier jag hade med mig ..
J: Var det så?
LW: Eller så är det nånting med .. äeh jag tog dom ju ur en ask .. det är eh ... världens sämsta
fart .. ( ohörbart) och nu är det ändå mörkt här nu skulle det bli fint ( ohörbart)
J: Ja precis ..
213
Telefonsamtal Lena -J*örgen 12 maj 2018 (5), PM, 2019-11-06 09:48 diarienr: 5000-K574218-18
L W: Fota det här till dig ( ohörbart) lyser inte alls så fint som det gjorde i början. Såhär ser
det ut nu ..
J: Vad sa du?
L W: Såhär ser det ut nu sa jag.
J: Jaha ..
L W: Ah jag får väl gå hit en gång till. Nu är det släckt .. och nu är det tänt..
J: Det lyser ju.
LW: Ah lite grann .. ska jag visa dig hur det såg ut från början?
(tystnad)
J: Jaa .. kolla .. men det där var .. det där är inte idag alltså?
LW: Näe.
J: Ah ..
L W: Men det var så jag ville det skulle bli.
J: Oj vad det lyste.
L W: Jaa! Störande att det inte gör det nu.
J: Mm ..
L W: Nu så börjar det bli lite skumt här .."
Citera
2021-09-27, 14:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Du har helt rätt, ämnet har varit uppe för diskussion flera gånger tidigare.

L avslutar samtalet 23.54. Därefter lämnar hon bostaden. Det går även att följa mobilens koordinater från det att hon lämnar bostaden, tills hon befinner sig på F*gelbärsgatan.
Hon är tillbaka kl 00.15.

Avstånden är korta, ska väl tilläggas.

Tack, du brukar vara pålitlig. Alltid skönt att någon dubbelkollar. Så lätt att tappa bort något.

Så jag tror att det är en trådsaning att lena pratade i moblen, eftersom det brukar dyka upp i tråden med jämna mellanrum.
Citera
2021-09-27, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har full förstående för att du inte förstår sammanhanget.

Läs FUP och tråden så inser du också vad som hänger ihop.

Blodigt sex kan det bli vid menstruation men inte jämt som SD vill göra gällande (som han sedan backade ifrån). Även vid menstruation uppstår det inte så mycket blod (enl SD) att kragen blev nerblodad.
Det här med mängden blod vid blodigt sex håller jag inte alls med dig. Det kan visst vara så mycket att hela lakanet blir nerblödat. Alltså det inte mindre mä'ngdre blod det handlar om.
Citera
2021-09-27, 14:19
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu kan jag säga till dig att en av trådens mest kunniga (FUP) och en synnerligen vass skribent håller med dig här. Jag bedömer era synpunkter som viktiga invändningar mot min egen teori.

Samtidigt är Lenas Absolute X-mas placerad mitt i Vivallaskogen, nära Vivalla.

Redan dagen efter, 12 maj är Lena själv ute i mörkret för att kolla cachen, det trots att SD då ska ha varit utsatt för "överfall" och ringt polisen. Och inte verkar Lena ha tyckt att det var någon fara för att cachen skulle försöras (synas för mugglare):

A158/203

Samtalet börjar 20:54 och varar 1 tim och 45 min
Lena går ut från bostaden efter att ha varit hos UW (A:s kalas) vid 21:11 och kommer hem 22:05

"L W: Det är jättefint när det lyser .. fasen! Jag får gå hit en gång till.. men jag ska bara titta på
den från lite olika .. nej men den här sitter bra .. det var nån som sa att dom har röjt ur så
mycket så att.. att den liksom riskerar och bli mugglad men .. äh .. för tusan det här går väl bra.
J: Ja ..
(tystnad)
L W: Mm .. det gör det..
J: Bra bra ..
L W: Ska jag bara hitta tillbaka till vägen .. eller .. ah det är en väg .. nu är jag skitnära var bara
så tjorvig terräng .. näe jag går samma tillbaka. Ser den där kanske .. tjugofem meter
boti.( ohörbart)
J: Det går .. det går ju faktiskt och .. åka hem och ta bil ... eh .. cykeln och cykla tillbaka om du
203
Telefonsamtal Lena - J*örgen 12 maj 2018 (5), PM, 2019-11-06 09:48 diarienr: 5000-K574218-18
vill det?
L W: Ja men det var ju inte direkt jobbigt och gå hit.
J: Näe .. beror på vad du känner att du har för tid på dig.
LW: Ha .. äh jag har tid .. dom kollar på eurovision .. oj här är ett dike! Ska vi se .. oj .. ooooch
hej! här har dom tagit ner.. oj .. jättebrötigt.. vet knappt var jag är.. nu .. vet jag vart jag är där
är vivalla .. så! Ah ... har du suttit och läst våra loggar nu då från våran tur i lördags? (skrattar
till)
"
//

"L W: Aha .. det här var inget bra det var .. dåliga batterier jag hade med mig ..
J: Var det så?
LW: Eller så är det nånting med .. äeh jag tog dom ju ur en ask .. det är eh ... världens sämsta
fart .. ( ohörbart) och nu är det ändå mörkt här nu skulle det bli fint ( ohörbart)
J: Ja precis ..
213
Telefonsamtal Lena -J*örgen 12 maj 2018 (5), PM, 2019-11-06 09:48 diarienr: 5000-K574218-18
L W: Fota det här till dig ( ohörbart) lyser inte alls så fint som det gjorde i början. Såhär ser
det ut nu ..
J: Vad sa du?
L W: Såhär ser det ut nu sa jag.
J: Jaha ..
L W: Ah jag får väl gå hit en gång till. Nu är det släckt .. och nu är det tänt..
J: Det lyser ju.
LW: Ah lite grann .. ska jag visa dig hur det såg ut från början?
(tystnad)
J: Jaa .. kolla .. men det där var .. det där är inte idag alltså?
LW: Näe.
J: Ah ..
L W: Men det var så jag ville det skulle bli.
J: Oj vad det lyste.
L W: Jaa! Störande att det inte gör det nu.
J: Mm ..
L W: Nu så börjar det bli lite skumt här .."

Kanske "trådsanningen" angående samtalet som fick S att avbryta den 11:e
egentligen är en ihopblandning av detta samtal du beskriver, den 12:e...

Och det samtalet kan ju också ha räddat henne för tillfället?!
Vem vet.

Han kanske lurade i buskarna då också.
Som en mållgan som han redan "anmält" dagen innan....
Citera
2021-09-27, 14:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Men SD borde ha fattat att om ett ”bakhåll” skett så borde polisen rimligen komma och kika? Eller vad sa operatören i samtalet?

Tänker mest på att om han tänkt mörda i området och gjort polisen uppmärksam både på sin person och området så bör han ju ha kallylerat att där han ska mörda så kan polisen dyka upp.

Vet att han inte tänker ”normalt” men ändå.

Jo, SD ringer 2018-05-12, 00:34:26 till polisen och larmoperatören säger redan i samtalet att de ska skicka polis dit.
"
SO: Suveränt det är jag med. Jag var precis ute och gick eh .. baronbackarna och
motorvägsbron över mot eh .. ja åt vivalla-hållet.
RLC: Jadå.
SO: Eh och där var det några ungdomar som hade ställt sig dom stod långt ifrån ... dom stod
väldigt konstigt..
RLC: Ah.
SO: Så att jag blev instängd mellan dom och .. eh .. när jag hade kommit in så jag var i centrum
då .. gick alla rakt emot mig från kanske femtio meters håll och jag skulle inte ha nånstans och
fly ..
RLC: Okej ..
SO: Eh . .ja det var ett väldigt väldigt tydligt bakhåll..
RLC: Ah.
SO: Eh .. men .. men jag hade ficklampa och drog långt ut i skogen istället så ..
RLC: Ja.
SO: Där kunde inte dom följa ..
RLC: Smart."
//
RLC: Eh .. ah men jättebra jag skickar dit en patrull på en gång.
"

SD säger ju i samtalet att han har lurat mållgorna genom att springa in i skogen med sin ficklampa, vilket ju för mig kan tolkas som att han redan har kommit undan bakhållet.

Du kan naturligtvis ha rätt i dina tankar, jag sätter inte emot. Ingen vet vad som hände eller vad SD tänkte där.

Och en sak till som man kan ta med som är emot min egen tes, det är ju att Lena faktiskt får stå ute där ensam och skriver sms 00:08 Hallå, Hallå, Hallå. Eftersom vi inte vet hur de avtalat tid eller vilken tid de avtalat, så kommer samtalet till 112 i osynk. SD borde kunnat räkna ut att Lena skulle kunna gå hem innan de ens träffats.

Men han kan också ha tänkt ut att Lena måste återvända. Och kanske t o m varit han som bytt ut fungerande batterier til gamla, allt för att få Lena återvända.

Jag låser mig inte helt vid något, utan håller dörrarna öppna. Men jag har ändå en favoritteori.

Något jag har lärt mig av den här tråden...typ; inget är omöjligt.
Senast redigerad av notknapparen 2021-09-27 kl. 14:28.
Citera
2021-09-27, 14:41
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ja jag har valt att kalla hans tillstånd för delirium. Inte medicinskt kopplat till alkohol utan mer filosofisch.

Han brottas med stora frågor och problem. Dilemman. HD är både på mys med JS den helgen men samtidigt hägrar USA på tu man hand.

Hur som haver så finns det en fel frågetecken just kring planeringen.

I andra fall så kanske GM köper silvertejp, klorin, bensindunkar, hammare och det rekas innan på platsen osv.

SD:s planering med jobba över, cykla till gym, jobba hemma, stämma träff med LW, glömma mobilen och ringa polisen hade ju utan mordet inte väckt några varningsklockor i sig.

Men nu blev det mord och vad som är planering och vet vi ej.

Jag visade igår att det från SD:s hemmamast Varbergagatan 161 är lika långt till brottsplatsen som hem till honom. Plus minus nån tiotal meter. Runt 600 meter.

Det betyder att han kan ha haft sin mobil med på brottsplatsen.

Alltså på tal om att han 11/5 ”glömmer” mobilen eller vad anledningen nu är att den är kvar på hemmamasten.

Så jag vill väl visa att då hovrätten ”stannar” vad gäller 11/5 så är mina tankar kring detta inte helt vilse.
Jag har fått klagomål att jag ”skyddar” SD och förmildrar hans gärning men som sagt om hovrätten är inne på osäkerhet kring planering så kanske också jag kan få vara det en smula.

Jag håller med om att detaljer i händelsekedjan är dolt för oss alla.
Vilket gör att vi inte vet vem av alla som är "vilse", som du skrev.
Vi spekulerar och lägger bitar efter bästa förmåga, kanske man kan säga.

Det jag tänkte på från början var bara att opponera mig lite kring att HR "dissade" den 11:e.
Att de inte trodde på den teorin.
Jag tror det möjligen är en tolkningsfråga.

Jag tror inte att HR ansåg den 11:e som helt obetydlig.
Endast som "onödig" eller "svår" att ta med på ett djupare plan,
eftersom det hade komplicerat ett redan tekniskt (bitvis) svårbevisat/komplicerat fall, i onödan.
Citera
2021-09-27, 14:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag har för mig att hon pratade med J i telefonen på väg till platsen där hon skulle möta SD och det såg han.

Du kan se tidslinjen i mitt inlägg som jag nyligen la ut.

Det som är lite intressant här är att när Lena står vid Fågelbärsvägen och skriver till SD 00:08 Hallå, då är det helt tyst på SD.

Vet inte om det är "meningen" att bakhållet sker då 00:08, under den tiden, och svårt är det att veta då han verkar koppla upp sig på Varbergag 161 NO (hemmamast ), 00:32 mast Varbergag NO (A145/79, 165), men sedan vid 00:34 kopplar han upp sig mot Poesig 21 SV, 240, vilket är närmare Vivalla.

Det här är mer för Avel att tolka kanske.

Men det jag ser i SDs protokoll i tidslinjen är ju att de tär väldigt tyst på SD mellan:

23:58:16 då SD skriver till UP och
00:32:23 då SD ringer 114 14

UP skriver vid två tillfällen däremellan till SD utan att få svar.

Så vad gör SD?
Ja, inte räddar han Lena som skriver Hallå till honom. Hon står ute i mörkret alldeles ensam.
Varför inte möta upp Lena för att "rädda" henne och be henne ringa? För helt uppenbart är det ju att de har bestämt träff där.

Nä jag håller fast vid min favoritteori ändå.
Det finns inget rimligt i att SD sedan istället tar sig återigen upp till brofästet där han möter polisen, medan Lena får ta sig hem på egen hand. Han nämner väl inte ens till polisen att min kompis är ute för att träffa mig, men jag hade inte mobilen med mig.
Citera
2021-09-27, 14:54
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Eller han kan ha haft mordvapnet med sig när han hämtade Lena i hennes hem. En ficklampa skulle inte få henna att undra. Ett avklippt järnrör kan hon ha frågat om. Typ "Vad ska du ha det där till? "Hittade det nyss, ska ha det till en grej jag fixar med i trädgården."

Om hon ens undrade, vilket jag inte tror hon gjorde. Minsta lilla misstanke om att han skulle göra henne fysiskt illa skulle ha gjort att hon inte hade följt med honom in bakom planket.

För minst av allt skulle hon väl misstänka att hon skulle bli ihjälslagen med det föremålet några minuter senare.

Så jag tror att mordet var planerat. ATT det skulle bli av, Eller MåSTE bli av enligt hans logik. Eftersom möjligheten sket sig den 11e och att han absolut ville få det gjort innan USA-resan, så var sista chanserna då den 14e. Troligen var han extremt stressad.

Ja jag tror också att han antingen hade mordvapnet/mordvapnen med sig
eller planterade det straxt före.

Jag bara menade att det behöver inte vara så komplicerat.
Att det vore onödigt riskabelt att åka hem (och tillbaka)
mellan attackerna för att hämta ett bättre vapen.

Då hade han kanske hellre letat upp något i direkta närområdet (till BP) för att avsluta.
Om han hade behövt det, vill säga.
Vilket jag inte tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in