2021-09-27, 15:31
Medlem
Får ju för mig att Lidberg kommer dyka upp i Allsvenskan inom ett år eller två. Undra om dom var och högg på honom innan han gick till Holland?
Citera
2021-09-27, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det där är ju rörigt. I MFF:s fall så spelar man ofta med yngre killar i U19-laget. Hur är lagen toppade, hur ser klubbens talangstrategi ut, vilka tävlingar prioriteras osv är svårt för en utomstående att bedöma.

Främst är det svårt att bedöma hur lag står sig internationellt.

Jag tror rätt många föreningar har yngre spelare i U19 och en del spelar ju inte i ungdomslagen alls för att dom redan anses redo för A-lagen, likadant är det ju med U17, då de som anses redo istället spelar i U19(eller A-laget). Det är dock oftast de äldre som utgör stommen, bland de spelare som gjort mest matcher för er i år är dom flesta 18-19 år, Josef Al-Imam har spelat rätt mycket och mest av de yngre i er spelargrupp, har för mig att han spelade mittback med 04-landslaget, han var med i samma samling som Felix Eriksson(högerback) och Melwin Berg(central mittfältare) som spelat en del matcher i U19 i år.
Citera
2021-09-27, 21:47
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inafonalie
Var ser du Eredivisie?

Tyvärr visar inte Hesgoal Eredivisie men brukar kolla på Rojadirecta.me, där finns vissa bra streams emellanåt.

Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
.
Lidberg borde vara bra tränad (hållt på med brottning i 3-4 år), mtp att farsan är världsmästare i brottning, men man kan förstås dra på sig skador ändå..

Edit: Kusinen Melina är en lovande friidrottare också..

Åfan där ser man, så brottaren Lidberg är hans farsa?

Får se hur det går i Eagles för honom.
Citera
2021-09-27, 21:51
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Liberg kom senast från Gefle i ettan. 22 mål på 37 matcher där

Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Ska tillägas att han är en före detta Bajen-talang och var en målspruta för U17 och U19 landslaget, vet dock inte vad som gick snett sen för han. Skador kanske?

Tack för infon, kul med spelare som man har noll koll på som poppar upp i utlandet sådär.

På tal om svenskar i Eredivisie så är det rätt intressant att den tidigare jättetalangen Ryan Johansson får nöta bänk i Fortuna Sittard.
Citera
2021-09-27, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Åfan där ser man, så brottaren Lidberg är hans farsa?

Får se hur det går i Eagles för honom.

Ja, Martin Lidberg..
Citera
2021-09-27, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Tack för infon, kul med spelare som man har noll koll på som poppar upp i utlandet sådär.

På tal om svenskar i Eredivisie så är det rätt intressant att den tidigare jättetalangen Ryan Johansson får nöta bänk i Fortuna Sittard.

Blir inte riktigt klok på vilken position han spelar men om det är defensiv mittfältare har jag svårt att se honom bänka Tekie, Rienstra eller Duarte...
Citera
2021-09-28, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
I den där åldern testar dom väldigt många spelare i landslagen, det kan vara helt olika trupper från samling till samling, huruvida Dortmunds ungdomslag är ett av de bättre om man med bättre menar bäst i tävlingssammanhang(och inte t ex talangutveckling)lämnar jag osagt, det finns ju begränsade möjligheter för lagen att mäta sig mot varandra i tävlingssammanhang.

Ett sådant tillfälle är UEFA Youth League som går parallellt med Champions League nu, där vann Dortmunds U19 med 3-2 mot Besiktas i första matchen.

MFF U19 spelade 2-2 mot Juventus motsvarighet i första matchen, jag vet inte vad man skall dra för slutsatser från det, MFF U19 ligger för tillfället på 7e plats i U19 Södra med 25 inspelade poäng, det är precis över strecket, 7 lag från södra och 7 lag från norra kvalificerar sig för allsvenskan nästa år då serierna slås ihop till 1, resten spelar i S1, dock med 2 mindre spelade än Halmstad som leder med 37 poäng.

Sökte runt lite och hittade att Kjell Wätjen spelar för Tyskland U16, började på bänken första matchen mot Österrike men kom in. Andra matchen mot Österrike startade han. Så antagligen har han valt Tyskland före Sverige i U16 vilket såklart är förståeligt. Men man är ju rätt talangfull om man spelar för Tysklands ungdomslag, kanske har vi en nu Ryan Johansson här...
Citera
2021-09-28, 22:44
Medlem
Pontus Dahlberg släppte in 6 mål idag!
Citera
2021-09-29, 00:14
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Mot ett rätt kasst gäng om man kollar utifrån tabellen. 4 mål på 10min dessutom.
Citera
2021-09-29, 03:08
Medlem
Citat:

7 skott på mål hade Ipswich me.
Citera
2021-09-29, 12:07
Medlem
Citat:

Ja ingen rolig dag på jobbet. Han hade väl kanske kunnat ta ett par av de där, men inget av målen var ju dundertabbe.

Highlights här

https://www.youtube.com/watch?v=dbA8QRgMjrU
Citera
2021-09-29, 14:10
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja ingen rolig dag på jobbet. Han hade väl kanske kunnat ta ett par av de där, men inget av målen var ju dundertabbe.

Highlights här

https://www.youtube.com/watch?v=dbA8QRgMjrU
Försvarsspelet på första kan ju vara bland det absolut sämsta jag sett. Får inte mycket till hjälp av backarna Pontus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in