2021-09-23, 18:25
Medlem
Irandust startade för Groningen igen men dom verkar vara helt under isen, dom fick två gubbar utvisade i första halvlek dock så jag antar att det speglade den matchen en del. Att torska med 1-0 när man spelar med 9 man i 45 minuter är väl egentligen inget underligt. Abraham blev inbytt i samma match.

Benji hoppade in mot Feyenoord, det skulle inte förvåna mig om han startar igen i nästa match för han gjorde ett hyfsat inhopp, var inblandad i 2-1 reduceringen och skapade även en annan möjlighet, och snubben som startade istället för honom fick verkligen inget uträttat under sina 75 minuter. Rami Hajal har väl haft någon mindre skada men han får inte mycket speltid just nu, fortsätter det så borde han kanske kolla efter andra alternativ.

Det var en bombsäker vinst för Feyenoord och det var egentligen först när bytena kom vid minut 75 som Heerenveen började hota lite. Inte relaterat till tråden egentligen, men jag måste säga att jag tycker att det är lite konstigt att Joey Veerman inte blir köpt av någon större klubb i en bättre liga, han är riktigt bra, men det är nog en tidsfråga om han fortsätter på inslagen väg.
Citera
2021-09-23, 19:29
Medlem
Dags för Jesper och kompani att vinna ikväll. Näst sist i Eredivisie inför denna match.
Citera
2021-09-23, 21:48
Medlem
Jesper Karlsson målskytt borta mot Twente! AZ ligger dock under
Citera
2021-09-23, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuudV
Dags för Jesper och kompani att vinna ikväll. Näst sist i Eredivisie inför denna match.

Äntligen får Jesper göra mål! Men tufft,AZ i underläge
Citera
2021-09-23, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish
Äntligen får Jesper göra mål! Men tufft,AZ i underläge

Kul för Jespers och våran del att han gjorde mål, men herregud vad det inte ser bra ut för AZ.

Hoppas han kan nå en klubb i en av topp 5 ligorna efter denna säsong, Eredivisie är ett bra skyltfönster för det.
Citera
2021-09-23, 22:02
Medlem
Hmmm den här Kjell Wätjen jag pratat om tidigare spelar för Dortmund U17 nu men är inte med i svenska 06 lagen. Är inte Dortmunds ungdomslag en av de bättre i Europa? Han verkar vara ett år yngre än i princip alla i sitt lag också
Citera
2021-09-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish
Jesper Karlsson målskytt borta mot Twente! AZ ligger dock under

Trevligt, men ja, AZ går som ett blysänke just nu. Illa.

EDIT: Slut. 3-1 till Twente.
Senast redigerad av RuudV 2021-09-23 kl. 22:57.
Citera
2021-09-23, 22:47
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Kul för Jespers och våran del att han gjorde mål, men herregud vad det inte ser bra ut för AZ.

Hoppas han kan nå en klubb i en av topp 5 ligorna efter denna säsong, Eredivisie är ett bra skyltfönster för det.
Lär få sitta bänk där om han inte vill spela i ett utfyllnadslag om han inte börjar göra poäng nu. AZ sålde ju sina nyckelspelare inför säsongen och det märks tydligt på hans poängskörd hittills. Han kan jag tänka mig skulle passa i Spanien.
Citera
2021-09-24, 02:00
Medlem
Kristoffer Olsson gjorde en bra match mot Gent.
Citera
2021-09-24, 14:29
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Kristoffer Olsson gjorde en bra match mot Gent.
Var tydligen den enda klubben som visade genuint intresse för honom i transferfönstret. Kul då svenska spelare historiskt sett inte har gått så bra i Jupiler League
Citera
2021-09-24, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Hmmm den här Kjell Wätjen jag pratat om tidigare spelar för Dortmund U17 nu men är inte med i svenska 06 lagen. Är inte Dortmunds ungdomslag en av de bättre i Europa? Han verkar vara ett år yngre än i princip alla i sitt lag också

I den där åldern testar dom väldigt många spelare i landslagen, det kan vara helt olika trupper från samling till samling, huruvida Dortmunds ungdomslag är ett av de bättre om man med bättre menar bäst i tävlingssammanhang(och inte t ex talangutveckling)lämnar jag osagt, det finns ju begränsade möjligheter för lagen att mäta sig mot varandra i tävlingssammanhang.

Ett sådant tillfälle är UEFA Youth League som går parallellt med Champions League nu, där vann Dortmunds U19 med 3-2 mot Besiktas i första matchen.

MFF U19 spelade 2-2 mot Juventus motsvarighet i första matchen, jag vet inte vad man skall dra för slutsatser från det, MFF U19 ligger för tillfället på 7e plats i U19 Södra med 25 inspelade poäng, det är precis över strecket, 7 lag från södra och 7 lag från norra kvalificerar sig för allsvenskan nästa år då serierna slås ihop till 1, resten spelar i S1, dock med 2 mindre spelade än Halmstad som leder med 37 poäng.
Citera
2021-09-24, 22:13
Medlem
Gyökeres asså! Han gjorde inte 1 mål, utan 2 mål ikväll.

Snacka om att orsaka huvudvärk hos Janne!

Edit: Ska tillägas att han har varit direkt avgörande i varenda vinst hittils denna säsong med mål och/eller assist.
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2021-09-24 kl. 22:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in