2021-09-28, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubb-jan.stigson
Varför säger polisen att dom letar efter en levande person? Har polisen mer resurser att tillgå om dom letar efter en levande person vs. en död?

Eller säger polisen alltid så fram tills dom är väldigt väldigt säkra på att denna är död kanske?
Nä, det är ju märkligt att de använder en likhund om de letar efter en levande person. De är motsägelsefullt. Kanske kvinnlig logik!
Citera
2021-09-28, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Om jag har förstått det rätt så följer man vägen genom Toarp mot Svedala och precis när man kört över järnvägen så är det till vänster. Det ser som en liten vändplats eller något för det ser inte ut som att den leder vidare?

Aha ok ja en liten vändzon. Ibland står husbilar där över natten (av alla ställen-precis bredvid järnvägen). Hundägare brukar gå upptrampade stigen längs med spåren österut. Osäker på om en bil kan köra där…
Citera
2021-09-28, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retarded-dick88
Aha ok ja en liten vändzon. Ibland står husbilar där över natten (av alla ställen-precis bredvid järnvägen). Hundägare brukar gå upptrampade stigen längs med spåren österut. Osäker på om en bil kan köra där…
Okej då kan det säkert vara en plats att parkera på bara.
När jag tittar på kartan, skulle inte detta område vara inom den radie där någon kör för att göra sig av med något?
Tänker även att det sen går att köra tillbaka mot malmö och då köra förbi golfbanan? Inser att något mer måste ”slängas” och stannar vid sjön på golfbanan för detta?
Citera
2021-09-28, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Okej då kan det säkert vara en plats att parkera på bara.
När jag tittar på kartan, skulle inte detta område vara inom den radie där någon kör för att göra sig av med något?
Tänker även att det sen går att köra tillbaka mot malmö och då köra förbi golfbanan? Inser att något mer måste ”slängas” och stannar vid sjön på golfbanan för detta?

Jo definitivt. Sen har du törringelund i närheten. Inne i Oxie har du skog och sjö med stenrös strax öster om virkesvägen/galgebacksvägen väl dolt från bostäder. Vägen upp till vattentornet är i stort sett öde dygnet runt med grönområden och med tanke på att tågen går en-två ggr i timmen är det lätt att tajma.

Dammen som spärrats av kommer man åt både från rekreationsområdet och från golfbanehållet dock bara med bil från klubbhuset på golfbanan. Det finns även fler dammar i rekreationsområdet, men det är långt att släpa på tyngd från parkeringen.

Det finns kohagen bakom driving rangen, runtomkring där finns promenadstråk, cykelvägar osv. Massor av platser som jag kommer på jag skulle kolla och som polisen säkert kollar / har kollat på.
Citera
2021-09-28, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retarded-dick88

Känner till trakten lite då min man har släkt i närheten. Det stämmer att det finns en liten vändzon precis efter järnvägsövergången med en längre stig som går parallellt med järnvägen och en öppen åker och slutar i en ganska liten bokskog. Att en bil skulle kunna köra där ser jag som helt omöjligt (alldeles för smal som jag minns den). Bättre att fortsätta några hundra meter framåt på den smala landsvägen mot Svedala Isf, där finns det mer och lättillgängligare skog (Törringelund?)

Precis i början talades det om den s.k. Bokskogen några mil österut men det nämns inte längre?
Citera
2021-09-28, 23:05
Medlem
Jag rör mig ofta i området och tänker på Arriesjön som ligger i närheten, där dumpas det ibland möbler och liknande då det är ganska mörkt och ensligt på platsen. Kanske en plats att söka på. Nära Oxie om man färdas med bil. Tror den är ganska djup i förhållande till lilla dammen vid golfbanan.
Citera
2021-09-28, 23:10
Medlem
Vet inte om det pratats om tidigare men sannolikheten för att du ”råkar” hamna vid dammen som är avspärrad just nu är ganska låg eftersom det inte är ett ställe du passerar. Jag är ganska väl bekant med platserna för att jag spelat golf där och cyklat annars hade jag aldrig haft där att göra. Jag visste inte ens att det fanns en sjö där!

Btw kör du från toarp i riktning mot Svedala och tar av till höger direkt efter törringe kommer du senare till Arriesjön och strövområdet som också är ganska remote och öde i synnerhet om vädret är kass. Sen är du bara 1min från väg 101 som tar dig tillbaka norrut till Käglinge / Oxie och Sofieros golfbana.
Citera
2021-09-28, 23:24
Medlem
Mannen (om man nu kan kalla honom det) är egen företagare vars bolag sysslar med
Byggande av bostadshus och andra byggnader,
Lokalvård.
Samt Skötsel och underhåll av grönytor.

Det är väl inte helt osannolikt att han med detta använt sig för att gömma eller dölja den nu försvunne Be@ta ?
Citera
2021-09-28, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatte1
Jag rör mig ofta i området och tänker på Arriesjön som ligger i närheten, där dumpas det ibland möbler och liknande då det är ganska mörkt och ensligt på platsen. Kanske en plats att söka på. Nära Oxie om man färdas med bil. Tror den är ganska djup i förhållande till lilla dammen vid golfbanan.

Arriesjön var jag också inne på tidigare i tråden
Citera
2021-09-28, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enelya
Då har du inte läst allt.

S*ndr*a Du*zic kommenterar på inlägget i länken ovan: (översatt i FB) Hon är död.

Kr*st*na R*tzm*n svarar på ovan kommentar: (översatt i FB) Ja för att hon torkade alla makens konton, hon gillar att skeda

Vad biten om att skeda ska betyda det har jag dock ingen aning om.

Jag hittar inget sådant på hennes sida nu.
Citera
2021-09-28, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Mannen (om man nu kan kalla honom det) är egen företagare vars bolag sysslar med
Lokalvård.

Det är väl inte helt osannolikt att han med detta använt sig för att gömma eller dölja den nu försvunne Be@ta ?
Såvitt jag förstått gick det relativt snabbt från det paret lämnade bilen tills han, enligt sonen, kom tillbaka ensam. Man har inte, vad jag kunnat läsa mig tii, nämnt något tidsspann i media.Jag får för mig att det handlar om 15-20 minuter. Man kan tycka att hon borde finnas i närområdet där man nu letat i ett par dygn.

Märkligt detta. Finns hon i någon källare i ett hus som han inte borde haft tillgång till? Tycker detta är kusligt.
Citera
2021-09-28, 23:38
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Lokalvård.

Känns ändå som han borde ha haft rätt ont om tid med tanke på att han hade ett väldigt litet barn i bilen (ensamt?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in