2021-09-28, 21:59
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Robert F. Kennedy Jr

Robert F. Kennedy, Jr. is founder + chairman of
@ChildrensHD
+ co-counsel in #Monsanto #Roundup litigation.

Citat:
Pathologist Dr. Ryan Cole asks, after thousands of people have died following a COVID vaccine, where are the autopsies to investigate organ damage caused by the spike protein?

Citat:
The U.S. Food and Drug Administration ignored warnings before the vaccine was distributed that it would likely cause organ damage — data published before and after the program was initiated showed it was the spike protein that damaged the microvasculature.

An analysis of 789 professional athletes with COVID-19 showed no adverse cardiac events in healthy individuals — however, the VAERS shows 11,793 people who had a heart attack or were diagnosed with myocarditis or pericarditis after the jab.

Data from a patient group treated by Dr. Vladimir Zelenko showed none of the 3,000 patients he treated within the first five day of the onset of COVID-19 went on to develop long-haul symptoms, including fatigue, brain fog or difficulty breathing.

The list of people reporting adverse events from the jab is growing. To tell their stories, two websites have been created since social media platforms are routinely removing any information about adverse events.

https://childrenshealthdefense.org/defender/dr-ryan-cole-investigations-organ-damage-spike-protein-covid-vaccine/
Citera
2021-09-28, 22:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det håller jag helt med om. Viruset kommer inte mattas av. Allt handlar om att utveckla "flocktolerans".

Misslyckandet i USA är ju att man inte har lyckats vaccinera rätt personer. Det har ju tyvärr blivit en politisk fråga där demokrater målar upp sig som vaccinets förkämpar, och republikanerna skäms då för att ta deras vaccin.

De här barnen i USA är tonåringar och har 40 i BMI. Att de stöter på ett nytt coronavirus i den åldern är en väldigt konstig händelse. De andra coronavirusen/förkylningarna har du haft flera gånger innan du blir tonåring. De är så vanliga att de kan cirkulera flera gånger per år. De här barnen hade kanske blivit dödligt sjuka av OC43 också, om de inte hade tränats på det från livmoderstadiet.

Det är väldigt svårt att bevisa att C19 inte är en vanlig förkylning. Dödligheten är trots allt väldigt låg om man 1) har haft sjukdomen tidigare, 2) har vaccinerats, vilket är ganska analogt med att ha haft det tidigare, eller 3) är ung.

Tror det var samma med Ryska snuvan. Det var väl OC43, och jag skulle gissa att det upplevdes precis som C19 tills allas immunförsvar vant sig.
Det är inte död man oroar sig för när det gäller barn utan det är neurologisk påverkan, superantigener och annat otrevligt:

Anthony J Leonardi, PhD, MS
@fitterhappierAJ
When antibodies fade, cov2 will deliver a superantigenic payload that remains ""novel"" to the immune system

Our immune systems have a program to respond to threats immediately. Superantigenic stimulation.

Cov2 has a bacterial SAG. Can our immune systems tolerate it?
https://twitter.com/fitterhappierAJ/status/1442554865343889410?s=20

Superantigens in Human Disease

https://www.jstor.org/stable/24939021
Citera
2021-09-28, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Antingen har du inte läst det eller så förstår du inte engelska. Det framkommer att coronavirus drabbats oss tidigare och slagit hårt mot mänskligheten och lämnat påtagliga avtryck i våra gener.
.
Klart jag läste men du verkar inte ha förstått att det mesta var svårare förr i tiden och att till exempel moderna toaletter och avlopp betytt troligen mycket mer än vaccin och mediciner för att hålla oss friska.
Citera
2021-09-28, 22:26
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Antingen har du inte läst det eller så förstår du inte engelska. Det framkommer att coronavirus drabbats oss tidigare och slagit hårt mot mänskligheten och lämnat påtagliga avtryck i våra gener.

Och ja, vi har det bättre nu då vi har tillgång till modern vetenskap, mediciner och vacciner.
Sars 1 hade en dödlighet på 15% men va inte i närheten av att spridas som denna vi har nu som hat 1% dödlighet.
Citera
2021-09-28, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Detta gäller dock enbart antikropparna. Skyddet mot svår sjukdom verkar bestå vilket är huvudsaken:

"Trots sjunkande antikroppsnivåer ser vaccinens skyddseffekt mot svår sjukdom ut att hålla i sig i många undersökningar, enligt Charlotte Thålin."

https://www.svd.se/antikroppar-minskar-kraftigt-efter-sju-manader

Ja skyddet verkar verkligen bestå i överkalix med 7 fullvaccinerade döda? Ja dom var gamla men själva grejjen med vaccinerna är väl att inte bli svårt sjuk eller dö, funkade ju verkligen bra. Det är ju dom gamla vi ska skydda.

Vilken flopp
Citera
2021-09-28, 22:28
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
...
Ny vecka, ny IVA-rapport med vaccinstatus
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Tack för infon.

Det är fint att du sammanställer det.

Då får jag passa på att tacka dig, virvelbagg. Du har också varit med att gräva fram siffror, och du har presenterat siffrorna för oss andra här i tråden. Du har hjälpt oss att hålla ögonen på fullvaccinerade patienter på intensivvårdsavdelningarna.

Nu kommer äntligen påfyllnadsdoser till dom mest utsatta grupperna. Förhoppningsvis fortsätter vaccineringen med påfyllningsdoser lite längre ner i åldrarna, till åldersgruppen 60 - 80 år. Då kan påfyllnadsdoserna minska belastningen på intensivvårdsavdelningarna.
Citera
2021-09-28, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Trots att det verkar vara ett tillverkat virus tror jag inte att det är funktionellt annorlunda än en förkylning.

Jag tror inte att folk hade dött av det i Ryssland och USA om de hade vuxit upp med viruset.

Vice versa tror jag att vanliga förkylningar (coronavirus) skulle vara livsfarliga om det nu inte hade varit så att man utsatts för dem sedan barnsben.

MERS är sämst anpassat till människa. Det smittar bara från kamel till människa. Det är extremt dödligt. SARS är inte fullt lika dödligt, men smittar hjälpligt mellan människor. C19 är minst dödligt, men smittar väldigt bra mellan människor. Jag har inget belägg för det, men jag tycker det låter som att dödligheten kan vara kopplat till hur dåligt anpassat viruset är till människor.
Många myter rrunt Sars och mers som påstås vara extremt dödliga. Men kollar man upp statsitiken så är de dödliga främst för äldre och redan sjuka.

Angående dödsfallen i Ryssland och USA så är jag rätt säker på att de skulle varit betydligt färre om folk i de länderna höll sig i bättre form och om deras hälsovård fungerade bättre.
Citera
2021-09-28, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Sars 1 hade en dödlighet på 15% men va inte i närheten av att spridas som denna vi har nu som hat 1% dödlighet.
Tror inga av de siffrorna stämmer. Hur många testades för Sars1 troligen inte speciellt många.
Citera
2021-09-28, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menjagda
Ja skyddet verkar verkligen bestå i överkalix med 7 fullvaccinerade döda? Ja dom var gamla men själva grejjen med vaccinerna är väl att inte bli svårt sjuk eller dö, funkade ju verkligen bra. Det är ju dom gamla vi ska skydda.

Vilken flopp

Nja, inte riktigt. Det finns inget i vaccin i världen som skyddar 100%. Om inte ett flertal i Sverige hade vaccinerat sig så hade dödstalen säkerligen sett betydligt värre ut, speciellt med tanke på att Deltamutation är mycket mer smittsam än tidigare varianter.
Citera
2021-09-28, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Många myter rrunt Sars och mers som påstås vara extremt dödliga. Men kollar man upp statsitiken så är de dödliga främst för äldre och redan sjuka.

Angående dödsfallen i Ryssland och USA så är jag rätt säker på att de skulle varit betydligt färre om folk i de länderna höll sig i bättre form och om deras hälsovård fungerade bättre.
Sant. SARS och MERS har nog ett stort mörkertal också.

Både Ryssland och USA har givetvis kass hälsa. Många där är i riskgrupp. Alldeles för många gamla, extremt överviktiga, som inte vaccinerar sig. Vaccinationskampanjen där är riktad helt fel. Man kan ju inte kompensera en ovaccinerad överviktig 75-åring med att vaccinera en hälsosam 12-åring, men de verkar tro det. Många i Sverige verkar tro samma sak.
Citera
2021-09-28, 23:52
Medlem
Citat:
Nja, inte riktigt. Det finns inget i vaccin i världen som skyddar 100%. Om inte ett flertal i Sverige hade vaccinerat sig så hade dödstalen säkerligen sett betydligt värre ut, speciellt med tanke på att Deltamutation är mycket mer smittsam än tidigare varianter.

Nuvarande mRNA är kodat för Alfa-varianten. Alltså i stort sett kass mot Delta. Det är ett smalt, läckande vaccin med förvånansvärt många fanboys.

/Vaccinerad
Citera
2021-09-28, 23:57
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Postade denna länk tidigare ikväll: https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/studie-langre-skydd-av-modernas-vaccin-an-pfizers

Efter 120 dagar hade Pfizers skydd minskat från 91% till 77% och Modernas från 93 % till 92%. Med andra ord inte alls samma dramatiska siffror som den svenska studien.
120 dagar var bara 4 månader! tänk om det är en våldsam dipp först efter 5-6 månader

Jag blir ledsen att läsa att modernas var bättre, då mina föräldrar har pzeifer och det har gått 6 jävla månader sedan andra dosen nu, får kräva en tredje dos med moderna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in