2021-09-28, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Känns som han bara fraktat dit henne och sen överlämnat henne till ”vänner” som skött jobbet och undanröjt kroppen, säkert blev de tumult och därav tappat mobil osv…att lämna sonen till socialen om det nu stämmer ? Så känns de lite som ett erkännande i sig? ”Här ta barnet jag kommer få livstid i fängelse

Jag tror han lämnade barnet på soc för att umgänges upplägget såg ut så i o m hennes skyddade uppgifter och att han varit våldsam. Att han lämnade barnet skulle då se ut som han trodde att Beata skulle ta över sin umgängesvecka.
Citera
2021-09-28, 20:49
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Känns som han bara fraktat dit henne och sen överlämnat henne till ”vänner” som skött jobbet och undanröjt kroppen, säkert blev de tumult och därav tappat mobil osv…att lämna sonen till socialen om det nu stämmer ? Så känns de lite som ett erkännande i sig? ”Här ta barnet jag kommer få livstid i fängelse

Precis, han skiter i sig själv, bara hon fick, vad HAN tyckte hon förtjäna,
Citera
2021-09-28, 21:10
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Jag tror han lämnade barnet på soc för att umgänges upplägget såg ut så i o m hennes skyddade uppgifter och att han varit våldsam. Att han lämnade barnet skulle då se ut som han trodde att Beata skulle ta över sin umgängesvecka.

Jag tror att han försöker få det att hon stack och lämnade barnen. Han har ju sagt att Beata träffade nån kompis. Verkar att han har sagt det till sin mamma. Hon körde med det snacket i en polsk grupp. Två av pojkar är inte hans söner så han har inte nån vårdnad över de. Man kan tänka sig att han behandlat illa Beata, kanske också killar (äldre är 14 år) och då har de ingen bra relation. Därför lämnade han bort barnen.
Senast redigerad av ursalund 2021-09-28 kl. 21:36.
Citera
2021-09-28, 21:16
Medlem
Han skiter totalt i barnen, han är kränkt över att hon vill skiljas och har ansökt om ensam vårdnad. En störd person kan bli helt vansinnig över tanken på att hon ska få ”rätt” till barnen mer än han. Vet av egen erfarenhet tyvärr.
Citera
2021-09-28, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Jag tror att han försöker få det att hon stack och lämnade barnen. Han har ju sagt att Beata träffade nån kompis. Verkar att han har sagt det till sin mamma. Hon körde med det snacket i en polsk grupp. Två av pojkar är inte hans söner så han har inte nån vårdnad över de. Man kan tänka sig att han behandlat illa mamma, kanske också killar (äldre är 14 år) och då har de ingen bra relation. Därför lämnade han bort barnen.
Va? Skriv så man begriper.
Citera
2021-09-28, 21:27
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Va? Skriv så man begriper.

Vad är det som du inte begriper?
Citera
2021-09-28, 21:36
Medlem
Citat:
Vad är det som du inte begriper?
Det mesta av det du skrev i inlägget jag citerade. Men bry dig inte. Lugnt.
Citera
2021-09-28, 21:45
Medlem
Citat:
Jag tror att han försöker få det att hon stack och lämnade barnen. Han har ju sagt att Beata träffade nån kompis. Verkar att han har sagt det till sin mamma. Hon körde med det snacket i en polsk grupp. Två av pojkar är inte hans söner så han har inte nån vårdnad över de. Man kan tänka sig att han behandlat illa Beata, kanske också killar (äldre är 14 år) och då har de ingen bra relation. Därför lämnade han bort barnen.
Mannen kanske har nåt hemligt förråd el lokal någonstans?
Hans mamma o hans syskon borde börja samarbeta med polisen nu.
Någonstans har Beata gömts och fortfarande inget nytt om den där bilen, är den hittad?
Citera
2021-09-28, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Hur bra är bilen att köra med i terräng? En liknande bil kan ha setts några dagar innan hon försvann vid en järnväg utanför Toarp (ligger nära Oxie?) längs en väg som går mot Svedala. Om jag utgår ifrån rätt ställe när jag letat på Eniro så ser ut att vara en vändplats och sen terräng som leder ner mot en å och inga hus. Är det någon som vet något om detta område?

Kan du märka upp på google maps? Toarp ligger 1-2km från Oxie och avgränsas mha järnvägen. Fortsätter man sen kommer man till Törringelund och så småningom Svedala. Men jag fattar inte riktigt var du menar.
Citera
2021-09-28, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retarded-dick88
Kan du märka upp på google maps? Toarp ligger 1-2km från Oxie och avgränsas mha järnvägen. Fortsätter man sen kommer man till Törringelund och så småningom Svedala. Men jag fattar inte riktigt var du menar.
Om jag har förstått det rätt så följer man vägen genom Toarp mot Svedala och precis när man kört över järnvägen så är det till vänster. Det ser som en liten vändplats eller något för det ser inte ut som att den leder vidare?
Citera
2021-09-28, 22:18
Medlem
Gubb-jan.stigsons avatar
Varför säger polisen att dom letar efter en levande person? Har polisen mer resurser att tillgå om dom letar efter en levande person vs. en död?

Eller säger polisen alltid så fram tills dom är väldigt väldigt säkra på att denna är död kanske?
Citera
2021-09-28, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubb-jan.stigson
Varför säger polisen att dom letar efter en levande person? Har polisen mer resurser att tillgå om dom letar efter en levande person vs. en död?

Eller säger polisen alltid så fram tills dom är väldigt väldigt säkra på att denna är död kanske?

Det är alltid så i början, efter några dagar och inget har hänt så ändrar dom till att man letar efter en kropp. De har med resurser att göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in