2021-09-28, 19:49
Medlem
Sven2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Häktad nu; https://www.sydsvenskan.se/2021-09-28/man-i-50-arsaldern-haktad--sokandet-efter-forsvunna-malmokvinnan-fortsatter
hur länge kan han hållas häktad? om hon är inte hittad.
Citera
2021-09-28, 20:00
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duubie
Vad är snacket om hennes utseende? Kolla bilder på hennes Facebook utan något jävla filter som gör vilken ful randomkvinna som helst "vacker" så ser ni att hon ser ut som just det, en halvdann random kvinna.

Är detta relevant?
Citera
2021-09-28, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Polacker är väl invandrare dom med, men jag tänker varför har dom valt att inte sätta fanskapet på kontaktförbud?

Så sent som för två veckor sedan sökte Beata Ratzman om kontaktförbud mot mannen..
Hur skulle ett kontaktförbud skyddat henne menar du? Han är tillräckligt körd att skada henne så vad får dig att tro att han bryr sig om ett kontaktförbud?
Vill man skydda någon så får man sätta dem i skydd eller hålla hotet.
Citera
2021-09-28, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Getidentid
Som sagt, jag spekulerar bara!
Brukar också dela, och då är det dom platserna som betyder något för mig. Han kanske varit där med Beata flera gånger.

Inget fel i att spekulera.
Jag reagerade på att de som spekulerar i Dalby stenbrott verkade krydda lite väl mycket.
Det är så trådsanningar brukar födas.
Citera
2021-09-28, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven2
hur länge kan han hållas häktad? om hon är inte hittad.
14 dgr. Om 14 dgr blir det omhäktning om argument från åklagaren håller.
Citera
2021-09-28, 20:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shimerajigg
Hur kan polisen vara så tydliga och övertygande när de står och säger att de söker efter en levande person? Allt pekar väl på att det tyvärr gått sämre än så för Beata. Har aldrig varit med om att de upprepar den frasen flera gånger i liknande fall.

Undrar verkligen samma, dom har dykare i olika dammar och letar febrilt i skogen, inte så att de e varma nätter nu precis och inte heller simmar man runt i en damm i många dygn! Men kanske ett sätt att få in fler tips från omgivningen eller om dom hittat bevis på att hon ev flytt ? Men då borde väl prio vara att leta där hon ev är?
Citera
2021-09-28, 20:25
Medlem
Varför söker man efter henne i en damm om man tror att hon är vid liv?

Edit. Fler som undrade såg jag. Konstig formulering av dem
Citera
2021-09-28, 20:28
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurrunge
Vår s.k. feministiska regering är totalt handlingsförlamad när det gäller detta, kvinnorna får betala priset, bryta upp med släkt och vänner, ta barnen och fly för sitt liv och männen går fria. Regeringen har fullt upp med kvoteringar och straffa folk som använder fel ton i olika sammanhang..totalt sinnessjukt.

Mycket vettigt inlägg!
Citera
2021-09-28, 20:29
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvaxlingsvara
Varför söker man efter henne i en damm om man tror att hon är vid liv?

Edit. Fler som undrade såg jag. Konstig formulering av dem

Man letar kanske efter personliga tillhörigheter som eventuellt har kastats i dammen.
Citera
2021-09-28, 20:33
Medlem
Hur bra är bilen att köra med i terräng? En liknande bil kan ha setts några dagar innan hon försvann vid en järnväg utanför Toarp (ligger nära Oxie?) längs en väg som går mot Svedala. Om jag utgår ifrån rätt ställe när jag letat på Eniro så ser ut att vara en vändplats och sen terräng som leder ner mot en å och inga hus. Är det någon som vet något om detta område?
Citera
2021-09-28, 20:40
Avslutad
Känns som han bara fraktat dit henne och sen överlämnat henne till ”vänner” som skött jobbet och undanröjt kroppen, säkert blev de tumult och därav tappat mobil osv…att lämna sonen till socialen om det nu stämmer ? Så känns de lite som ett erkännande i sig? ”Här ta barnet jag kommer få livstid i fängelse
Citera
2021-09-28, 20:45
Medlem
Inte hunnit läsa igenom dagens sidor men hur tycks händelseförloppet sett ut?
Han hämtade henne och sonen med bilen och körde sedan till..? Kom sedan tillbaka till bilen utan henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in