2021-09-28, 20:49
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ungefär lika charmigt som om Qanon, Anti-vaxxers, Chemtrails och Illuminati skulle visa sig ha rätt - men mest förbannat förvånad.

Min erfarenhet är att ju mer konspirationen förlorar mark, ju mer övertygade blir dess anhängare och ju vildare blir deras konspirationer.

Det hela är ett mycket intressant fenomen och Ebba-affären har tillräckligt många okända variabler för att kunna fyllas på med enskildas fantasier, som sedan tillsammans bildar en hel teori.

Det behövs egentligen bara ett gäng som slår sig samman kring denna teori och sedan slår ifrån sig allt som talar mot den. Ju fler invändningar och ju mer bevis mot teorin, ju aggressivare och hårdare slår man tillbaks.

Upplys oss, Krmkr, hur "Qanon, Anti-vaxxers, Chemtrails och Illuminati skulle visa sig ha rätt - men mest förbannat förvånad." har med detta att göra?

Krmkr, upplys oss om:
Är det rätt och moraliskt att Esbs eget ombud demensförklarat honom?
Är det rätt och moraliskt av Esbs ombud att fortsätta att driva en process efter att den är utsiktslös att vinna?
Är det rätt och moraliskt av Esb och Esbs ombud att fortsätta driva processen om fastigheten, då de själva i inlagor visat på avtalets giltighet (ej dement, rimligt pris mm), och att Esb en dag kommer att få betala antagligen väsentliga belopp för ett uselt försvar som varit utan utsikt att vinna nu under lång tid?
På vilket sätt tillvaratas Esbs intresse av att denna process fortsätter?
2021-09-28, 20:49
Medlem
Citat:
Ungefär lika charmigt som om Qanon, Anti-vaxxers, Chemtrails och Illuminati skulle visa sig ha rätt - men mest förbannat förvånad.

Min erfarenhet är att ju mer konspirationen förlorar mark, ju mer övertygade blir dess anhängare och ju vildare blir deras konspirationer.

Det hela är ett mycket intressant fenomen och Ebba-affären har tillräckligt många okända variabler för att kunna fyllas på med enskildas fantasier, som sedan tillsammans bildar en hel teori.

Det behövs egentligen bara ett gäng som slår sig samman kring denna teori och sedan slår ifrån sig allt som talar mot den. Ju fler invändningar och ju mer bevis mot teorin, ju aggressivare och hårdare slår man tillbaks.
Du beskriver ju bar din egen situation.
Månsken, demens, kandelabrar, smäktande balder blandt med motorsågar, skördare!, hundraåriga tallar som brakar när de faller, månader av tjat, hot, psykisk press bla bla bla.
Några av alla de "tunga fakta" esbjörns sida försökt prångla ut via media.
Vem är det som egentligen bitti sig fast vid en konspiration... ?
2021-09-28, 20:50
Medlem
kubuns avatar
Ebba förkastade idag ett förlikningsbud på 1 500 000 kr för att avstå från att fullfölja och gå till tings för att försöka tillskansa sig Esbjörns arvegods, sitt kära barndoms sommarhem. Så mycket var hennes utlovade "Esbjörn ska ju självfallet inte behöva sälja om han verkligen inte vill göra det". Nu vet vi alla vad hennes ord är värda. Ja främst ni som tänkt er rösta på fanskapet
2021-09-28, 20:50
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Den som lever får se, Krmkr.

Du har aldrig funderat på om processen fortfarande drivs i Esbs intresse?

Eller drivs processen för att mjölka Esb på resurser?

Eller drivs (och betalas) processen av andra intressenter för att sätta dit EB?

Eller en kombination av ovanstående, och hur charmigt tycker du att det skulle vara?

Med tanke på att kpml-r gick upp i falsett i sitt svar så tror jag att du är något på spåret.

Att man har kunnat köra detta dödsdömda race är ofattbart. Men om man betänker att en stor organisation som har som mål att smutskastat Ebba så får man mycket för pengarna.
2021-09-28, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ebba förkastade idag ett förlikningsbud på 1 500 000 kr för att avstå från att fullfölja och gå till tings för att försöka tillskansa sig Esbjörns arvegods, sitt kära barndoms sommarhem. Så mycket var hennes utlovade "Esbjörn ska ju självfallet inte behöva sälja om han verkligen inte vill göra det". Nu vet vi alla vad hennes ord är värda. Ja främst ni som tänkt er rösta på fanskapet

Ojojoj.
Uppe i 1,5 mille nu.
Ser ut som om någon/några börjar få panik.
Har du källa?
2021-09-28, 20:56
Medlem
Citat:
Ebbas mamma ska vittna om att
- Esb har inga kognitiva brister.
- Esb ville sälja.
- Esb var väl införstådd med avtalet.

Detta bygger hon på att hon var med när det röjdes sly 10 dagar efter avtalsskrivningen, samt samtal hon haft med sin dotter före och efter avtalet skrevs.

Huruvida hon är påverkad av hennes dotters tolkning av Esbjörn ​och att hennes barn och barnbarn ska ha någonstans att bo vet vi inte. Somliga här anser att det är moders- och kvinnofientligt att tro det.
Rätten bör ju vara väl medvetna om att en person som har kognitiv nedsättning har bättre och sämre dagar?
Hur ska Ebba Buschs mamma ha någon som helst aning om Esbjörn velat sälja. Med tanke vad som kommit fram så har ju Ebba Busch uppvaktat (läs tjatat) Esbjörn långt mer än vi först trott före han vek ner sig.
Båda är överens om att Esbjörn fick avtalet uppläst för sig vid kontraktsskrivningen, det ska också ha varit första gången han fick det uppläst för sig eller ens fick vetskap om det?
Märkligt att ingen kallat mäklaren som vittne? Han borde ju ha fått klarhet i allt det där när han djupintervjuade Esbjörn före han upprättade kontraktet som han ska enligt sina åtaganden som mäklare.
2021-09-28, 20:57
Medlem
Citat:
1,5 miljoner inte vill påverkade inte en iskall Ebba Busch över huvud taget.
2021-09-28, 20:57
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Det är uppenbart dyrt att låta Binninge kludda med ens ärende. Esbjörn får förbereda sig på att både förlora huset och betydligt mer än 1,5 mille när domslutet kommer med alla kostnader.
2021-09-28, 20:58
Medlem
Xius avatar
Citat:
Haha, säger den som drar fram politiska konspirationer och ur sin egen navel.
Aldrig funderat på att sopa framför egen dörr?

Hehe, Krmkr, du ÄR ett unikum i denna tråd med att inte underbygga dina påståenden med ett resonemang (och ännu mindre källor).
Inte heller denna gång tar du chansen att visa att det inte är sant, utan du som vanligt försöker hoppa på någon annan eller svamlar vidare.
2021-09-28, 20:58
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Ojojoj.
Uppe i 1,5 mille nu.
Ser ut som om någon/några börjar få panik.
Har du källa?
Det är 100% säkert - källan är jag själv - dvs jag står för det och jag VET att ingen kan motbevisa mig och kalla mig lögnare. 1,5 är den rätta summan och hon avvisade detta bud.
2021-09-28, 21:03
Medlem
EggBoxJuans avatar
Erbjuda 1.5 mille för att avstå, då måste man vara rätt säker på att man förlorar i tingsrätten.
Bra för Ebba, stå på dig.
Tjuriga gubbar som inte kan hantera att de gjort en dålig affär ska inte ha undantag från lagen.
2021-09-28, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Med tanke på att kpml-r gick upp i falsett i sitt svar så tror jag att du är något på spåret.

Att man har kunnat köra detta dödsdömda race är ofattbart. Men om man betänker att en stor organisation som har som mål att smutskastat Ebba så får man mycket för pengarna.
Haha, jag ser verkligen fram emot vad ni ska koka ihop, nu när ni är nåt på spåret, baserat på att jag skrev om konspirationsteoretikerns natur.

Kan det vara att Esbjörn är utsatt för en sekt? Att jurister arbetar mot hans vilja? Att media bestämt sig för att fälla Ebba? Politiska sammansvärjningar? Starka ekonomiska intressen som pumpar in pengar? Bonniers inblandade? Bilderberggruppen? Nej, Ryssarna!! Alltisammans i en världsomspännande konspiration!!

Vänligen vänta lite, så ska jag bara hämta popcornen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in