Citat:
Ursprungligen postat av
MahaNakhon
Förenklat: jag får positiv avkastning om att Teslaaktiens kurs faller och negativ avkastning om aktiekursen stiger.
Även kallat blankning, om jag förstått det rätt?
På Avanza står det att Teslas aktie inte är "blankningsbar" Nordnet eller annan mäklare då som erbjuder blankning på aktien då kanske? Iallafall bra strategi om du får rätt i att värdet sjunker då.
Citat:
Ursprungligen postat av
MahaNakhon
Skandalen är till 90% (om inte mer) över. Och många stora företag har överlevt värre skandaler.
Jag gillar inte att stora företag vanligtvis "kommer undan" med bara böter utan att ansvariga personer fälls i domstol, men sådan är verklighet som vi lever i.
Mm det är sant. Och ja förbaskat synd att klara sig undan med bara böter.
Jag vidhåller ändå det att företag absolut kan överleva t.om stora skandaler men att ryktet skadas, åtminstone ett tid framöver tills folk skandalen fallit i glömskan. Fortfarande ganska färskt så ryktet får nog bida lite tid och återhämta sig. Rykte ska nog inte underskattas.
Kolla bara Tesla, de är ju enligt er byggda på förväntningar, vilket bara är ett annat ord för just rykten

Och kan Tesla inte leverera vad de utlovar i för hög grad får även deras rykte en sur smak förstås.