2021-09-28, 19:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ok så du får hänvisa till andra rättsfall med vodkaflaska osv men inte jag?
På tal om ”av nån anledning följer hon med”.
Då förklarar jag eftersom du inte förstår.

Du skrev:
"Hur som haver så finns det en fel frågetecken just kring planeringen.
I andra fall så kanske GM köper silvertejp, klorin, bensindunkar, hammare och det rekas innan på platsen osv."

1. I aktuellt rättsfall har inte dessa attiraljer använts så varför förvänta sig detta helgen innan mord. För övrigt är inte planering likställt med perfektion eller att det behöver vara värst avancerat för att trots detta handla om planering.

Varav jag nämnde ett väldigt planerat mord som innebär att a) få med en kvinna på en avsides plats och b) som innefattar ett överraskningsmoment samt c) för att slå ihjäl henne med ett tillhygge.
Citera
2021-09-28, 19:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Du menar då du var inne på att jag ägnade mig åt en kampanj att förringa SD:s brott?

Det här med dråp vs mord redde vi nog ut till slut ett par skribenter och jag. Osäker om du hängde med i de svängarna men andra fattade hur jag resonerade.
Vad du rett ut med andra?
Jag hade det du skrev till mig i åtanke relaterat till hovrättens dom in making.
Varav SD var åtalad för mord och inte dråp som ger mindre på straffskalan.

Därav var dråp inte värst troligt och det tyckte inte HovR heller.
Citat:
Försvarets gillande i all ära men sen gillar nog de efterlevande, åklagarna, rätten mfl vad som faktiskt hände.

Just nu med allt vi vet dråp lika troligt som mord. Fördel dråp enligt mig med tanke på brist på planering. Triggers finns men hur är det med konsekvensanalysen?

M a o hur såg hans ”plan” ut efter 23:30 den 14/5?
Edit: ändrade ”fördel mord” till ”fördel dråp”.
Citera
2021-09-28, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Då förklarar jag eftersom du inte förstår.

Du skrev:
"Hur som haver så finns det en fel frågetecken just kring planeringen.
I andra fall så kanske GM köper silvertejp, klorin, bensindunkar, hammare och det rekas innan på platsen osv."

1. I aktuellt rättsfall har inte dessa attiraljer använts så varför förvänta sig detta helgen innan mord. För övrigt är inte planering likställt med perfektion eller att det behöver vara värst avancerat för att trots detta handla om planering.

Varav jag nämnde ett väldigt planerat mord som innebär att a) få med en kvinna på en avsides plats och b) som innefattar ett överraskningsmoment samt c) för att slå ihjäl henne med ett tillhygge.

Du förstod nog inte att jag nämnde exempel på typiska förberedelser som brukar ingå i planering.

Den avsides platsen kan de ha mötts på många gånger tidigare.

Överraskningsmoment har vi inga bevis för.

Tillhygget känner vi inte heller till eller omständigheterna kring det.

Eller har du luskat fram nåt nytt som ger stöd för bevisning kring dina A,B och C?
Citera
2021-09-28, 19:32
Medlem
Citat:
Vad du rett ut med andra?
Jag hade det du skrev till mig i åtanke relaterat till hovrättens dom in making.
Varav SD var åtalad för mord och inte dråp som ger mindre på straffskalan.

Därav var dråp inte värst troligt och det tyckte inte HovR heller.

Ja det där med dråp gällde ju spekulation kring vad som hände på plats. Och hur han agerade efteråt. Inte vad han skulle dömas för.

Mord var ju självklart i domen eftersom rubriceringen dråp hade krävt att SD ringt polisen och larmat och erkänt vad han gjorde. Kanske försökt med livräddande insats osv.
Det gjorde han inte så då blir det mord.

Så gick diskussionerna med Lönnrot & Co när det begav sig. Hängde du inte med i de svängarna ska du nog läsa de inläggen/citera de inläggen istället.
Senast redigerad av Avel 2021-09-28 kl. 19:38.
Citera
2021-09-28, 19:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Du förstod nog inte att jag nämnde exempel på typiska förberedelser som brukar ingå i planering.

Den avsides platsen kan de ha mötts på många gånger tidigare.

Överraskningsmoment har vi inga bevis för.

Tillhygget känner vi inte heller till eller omständigheterna kring det.

Eller har du luskat fram nåt nytt som ger stöd för bevisning kring dina A,B och C?
Jodå. Jag förstod och svarade egentligen att SD inte är så värst slipad även om han tror det via sin hybris. Han är en dampig klant som hade turen på sin sida men har otur när han tänker.
.. Och om han mördat LW såsom skett så är det föga troligt att helgen innan skulle behöva inkludera tejp, bensin och klorin.
För att planering behöver knappast vara avancerad eller ens bra.

I hans rigida hjärna är det nog inte mycket svängrum.
Senast redigerad av develi 2021-09-28 kl. 19:39.
Citera
2021-09-28, 19:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Han är lite nere efter skilsmässan. Som de flesta. Alla mördar dock inte.
Det var då en sanning med modifikation. 😃

Han är mer än knäckt över att HD dragit sin kos och fortsatt helstressad över att hon ska upptäcka att han fortsätter ligga med LW.
I all brist på tillit som hovrar över triangeldramat sen tidigare - och att vilja ha drömkvinnan tillbaka - så ligger han rätt pyrt till.
Citera
2021-09-28, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det verkar som om du tror att allt SD säger är sant. Iaf får man det intrycket. Jamen SD sa si och SD sa så. Samma gällande HD. Kan fråga mig varför du gör det. Trots alla de bevis på hans lögner och undanflykter som står att läsa i FUP.

Både han och HD uppför sig som yrkeskriminella i polisförhör och i Rätten. Ser du inte det?

Skulle rättsväsendet köra med dina tankegångar så skulle ingen skyldig dömas, inga bevis eller indicier vara starka nog. Såvida den misstänkte inte blir tagen på bar gärning.
Det finns definitivt ingen anledning att misstro varken SD eller HD i det här fallet.
Finns det tillräckligt med bevis, belägg och fakta för att bevisa att SD är den riktiga GM då behöver man inte ens fokusera på det han eller hans ex säger. Rätten brukar inte alls lägga nån vikt på det som den misstänkte säger. Speciellt den biten att jag är oskyldig. Det har ingen betydelse.
Det som jag konstaterar i det här målet att allting är upp och ner.
Det är hel del fokus på att den misstänkte har ljugit si och så och inget fokus på att det inte finns några direkta bevis på att den misstänkte är den riktiga GM!
Det måste bevis på att de blodspår som är hittad i ena skon och tvättmaskinen har med mordet att göra.
Är detta bevisad?
Svar: knappast
Citera
2021-09-28, 19:51
Medlem
Citat:
Jodå. Jag förstod och svarade egentligen att SD inte är så värst slipad även om han tror det via sin hybris. Han är en dampig klant som hade turen på sin sida men har otur när han tänker.
.. Och om han mördat LW såsom skett så är troligt det föga troligt att att helgen innan skulle behöva inkludera tejp, bensin och klorin.

Som sagt det finns inga tydliga bevis innan mordet som tyder på planering.

Om planeringen är att han tänkt på att mörda henne och ville mörda henne i skogen i lugn och ro när polispatrullen äntligen rullat från det blivande brottsområdet så är det försent att få reda på det då han liksom ligger på nån form av sjöbotten och inte kan snacka så mycket längre.

Planeringsbeviset, alltså hans hjärna, är s a s förstört.

Kvarstår 11/5 som inte omnämns i hovrättens dom vad gäller de indicier då som brukar listas här som ”bevis” för planeringen.

De är inne på att

1) De känner varandra.
2) De känner till platsen.
3) Ett tillhygge tagits med till platsen.

Där har du vad hovrätten anser ”i viss mån” talar för planering.
Inga tydliga bevis alltså. Jag menar ja ett tillhygge har använts.
Men vilket och hur kom det till platsen och av vem?

Det hade varit väldigt intressat om åklagarna fått gehör för 11-12/5 och att han surar på lippis osv. Men de får ju inte det. Hur väl de än lagt fram det och hur mycket ”bevis” de än viftat med.

Han döms utan indicierna från 11-12/5. Det räcker för mig.
Citera
2021-09-28, 19:54
Medlem
■ 1: ) Var HD:s och SD:s skilsmässa bara ett spel för sin omgivning ?

■ 2: ) Var det meningen att HD och SD skulle återförenas en tid efter mordet på L*na Wesstr*m ?

■ 3: ) Kände H*nna Axelss*n och L*na Wesstr*m varandra redan under slutet av året 2005 ?

■ 4: ) Hade HD likt St*fan Davidss*n också varit otrogen mot sin make under deras pågående äktenskap ?

■ 5: ) Vad dolde sig bakom Mello-Mysten
GC-6C-KK-4 mellan HD och L*na Wesstr*m ?

Mvh/JM.
Citera
2021-09-28, 19:54
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
.. Och om han mördat LW såsom skett så är det föga troligt att helgen innan skulle behöva inkludera tejp, bensin och klorin.

hehe varför inte tapetklister ?
fö. låter som "CSI miniature killer" typen..
Citera
2021-09-28, 19:58
Medlem
Citat:
Det var då en sanning med modifikation. 😃

Han är mer än knäckt över att HD dragit sin kos och fortsatt helstressad över att hon ska upptäcka att han fortsätter ligga med LW.
I all brist på tillit som hovrar över triangeldramat sen tidigare - och att vilja ha drömkvinnan tillbaka - så ligger han rätt pyrt till.

Vilket kan ha bäddat för ett praktgräl med LW 14/5.

Ja du alltså det är många som är mer än knäckta efter en skilsmässa.
I vårt fall så finns det ju en anledning till att HD lämnat SD. Så han har ju ett och annat att fundera och grämas över.

Senast var det nåt du skrev om att SD var tyst och inte pratade så mycket med HD. Enligt dig för att han planerade mord eller vad det var.
Kanske andra menar det var för att han var lite putt och inbunden med dessa grejer.

Eller är du inne på att han är ”onormalt” nere efter denna du menar så ”onormala” skilsmässa som inte följer något mönster/liknar något som nånsin tidigare hänt på jorden mellan man och kvinna efter en otrohetsaffär och lögner? Och då menar jag SD:s…
Citera
2021-09-28, 20:11
Avslutad
Citat:
Vilket kan ha bäddat för ett praktgräl med LW 14/5.

Ja du alltså det är många som är mer än knäckta efter en skilsmässa.
I vårt fall så finns det ju en anledning till att HD lämnat SD. Så han har ju ett och annat att fundera och grämas över.

Senast var det nåt du skrev om att SD var tyst och inte pratade så mycket med HD. Enligt dig för att han planerade mord eller vad det var.
Kanske andra menar det var för att han var lite putt och inbunden med dessa grejer.

Eller är du inne på att han är ”onormalt” nere efter denna du menar så ”onormala” skilsmässa som inte följer något mönster/liknar något som nånsin tidigare hänt på jorden mellan man och kvinna efter en otrohetsaffär och lögner? Och då menar jag SD:s…
Den som agerar mest onormalt av alla i tiden inför mordet och efteråt, är utan tvekan Hanna. Hon höjer insatsen och sitter med trumf, snart skrattar hon hela vägen till banken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in