2021-09-28, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Sa han det? På allvar?

Räddningstjänsten i Göteborg har hela förmiddagen sagt att skadorna visar att det inte kan vara en olycka.

Är Damberg faktaresistent?

Man ska aldrig stänga några dörrar inte fattat det..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Borde man inte redan nu veta vilken typ av sprängmedel som använts?

Om svensk polis varit kompetent ja.
Men de löser nån enstaka procent av alla brott och har fullt upp med att kräva att bli kallade hjältar så svaret är antagligen inte.
Citera
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artagnian
Du måste vara en rätt bränd människa ändå. Ingen vet någonting än, men du är inne på ett forum där man kan vara anonym och spy ut sitt hot. I verkligheten sitter du tyst som en jävla mus.
Men håll käften och håll dig till topic, horunge.

Att sitta som en liten fitta bakom en skärm och gå till personangrepp... Tuff bakom skärmen, men i verkligheten hade du fått tänderna utsparkade. Horunge.

Polisen har varit tydliga med att det är en bomb eller annat expolerande föremål som har placerats i/vid huset. Att det inte finns någon gas i huset som kan ha sprängts av misstag.

Regimen står i sina propaganda-sändningar och spelar ner hela skiten, för dom vet att det med största sannolikhet är kriminella svartskallar bakom dådet, och regimen behöver spela ner blattarnas våld för dom riskerar att förlora valet.

Hade låtit totalt annorlunda nu om det funnits intel på att det inte var blattar utan någon form av nazister, incels, o.s.v. Men det gör det inte.

Hade inte dina föräldrar varit syskon och ditt IQ varit under 60, så hade du märkt att det finns mängder av information redan, varit presskonferens i TV och allt möjligt.
Citera
2021-09-28, 15:18
Medlem
Wajis avatar
Har vi säkerställt adressen?

Jag lyssnade på pappan som fick sms från dottern och via hans namn som dom namngav så körde jag det på övriga Göteborg och då fick jag fram att dottern skulle bo på Övre Husargatan 11.

För han säger att det smällde i hennes trappuppgång så det borde stämma.
Citera
2021-09-28, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Borde man inte redan nu veta vilken typ av sprängmedel som använts?

Löfven och kompani visste ju inte ens (vad de sa åtminstone) om det var olycka eller brott
Citera
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaveldunsfluff
Vet du vad terror och terrorism går ut på?

Tror knappst detta är politiskt relaterat?

” Terrorism (från latin terror 'rädsla, fruktan') avser det systematiska användandet av våld eller förstörelse, särskilt mot civila mål, för att med hjälp av rädsla tvinga fram politiska förändringar. Begreppet härstammar från Jakobinernas s.k. regime de la terreur, under franska revolutionen i slutet på 1700-talet, och avsåg ursprungligen utövande av makt genom skräckvälde, men avser numera vanligen användande av våldshandlingar för att uppnå politiska mål.”

Citerat ur Wikipedia.

Och nej, jag är inte lågbegåvad.

Hej hej här är från Säpo.

Citat:
Det finns ingen helt entydig definition av terrorism, men den svenska lagen om terrorbrott baseras på ett rambeslut från EU. Enligt beslutet är terrorism "en gärning som allvarligt kan skada en stat eller mellanstatlig organisation om denna syftade till att:

1. injaga allvarlig fruktan hos en befolkning eller befolkningsgrupp,
2. tvinga offentliga organ eller en mellanstatlig organisation att vidta eller avstå från att vidta en åtgärd, eller
3. destabilisera eller förstöra grundläggande politiska, konstitutionella, ekonomiska eller sociala strukturer
."

#1 faller det solklart under troligen #2 med om det är riktat mot polisen som vittnade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Man skrämmer enbart slag på hela landet och dess invånare samt alla vittnen och poliser, kommunen mm.
Nä det här är ingen terror.....

Nej, jag tror mer på det du säger, att det är en vedergällning mot polisman.
Citera
2021-09-28, 15:21
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Nä hundra på det är jag inte.
Huset det rör sig om är hyreslägenheter av Balder, tror jag. Privat bolag. Ej allmännyttan iaf. Ev. Wallenstam.
Senast redigerad av Steff83 2021-09-28 kl. 15:23.
Citera
2021-09-28, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Vi är på väg att bli som Mexiko om ni inte inser det. Mäktiga kriminella organisationer med korrupt polis som står på de kriminellas lönelista. Vittnet som mördas etc.

Ja då det visat sig att de kriminella har kopplingar dit, varor därifrån är det inte konstigt om vi får deras organisation med en del korrupta myndighetperoner. Som i Mexiko poliser som är dödspatruller, men där är vi inte än förhoppningsvis.
Citera
2021-09-28, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Du kan mycket väl ha rätt men att jag har sprängt med enkla laddningar upp till handgranat och min bild är den att det sker snabbt och ytligt, det blir splitterskador men inget djupare och ingen brand därför att detonationen går i alla riktningar.
Ska det brinna då krävs det något som brinner i själva laddningen och gärna det att det tränger in djupt.

Jag bor i närheten - och har fri sikt till området - klockan 7 på morgonen såg jag öppna lågor på 6: eller 7:e våningen - öppna fönster där det bolmade ut kraftig vit rök - och en "glöd" i bakgrund - hur börjar det brinna på de övre etagerna - om en bomb går av i entre? Via fett smuts och ventilation?
Citera
2021-09-28, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Men håll käften och håll dig till topic, horunge.

Att sitta som en liten fitta bakom en skärm och gå till personangrepp... Tuff bakom skärmen, men i verkligheten hade du fått tänderna utsparkade. Horunge.

Polisen har varit tydliga med att det är en bomb eller annat expolerande föremål som har placerats i/vid huset. Att det inte finns någon gas i huset som kan ha sprängts av misstag.

Regimen står i sina propaganda-sändningar och spelar ner hela skiten, för dom vet att det med största sannolikhet är kriminella svartskallar bakom dådet, och regimen behöver spela ner blattarnas våld för dom riskerar att förlora valet.

Hade låtit totalt annorlunda nu om det funnits intel på att det inte var blattar utan någon form av nazister, incels, o.s.v. Men det gör det inte.

Hade inte dina föräldrar varit syskon och ditt IQ varit under 60, så hade du märkt att det finns mängder av information redan, varit presskonferens i TV och allt möjligt.

Vänta nu.

1. Du skriver dynga om svartskallar och muslimer och du är helt säker på att dom gjort detta och massa annat.
2. Du skriver att jag ska få mina tänder utsparkade och att jag är en horunge?

Inser du ironin?

Måste missat att dom sa på presskonferensen att det var svartskalliga muslimer som gjort detta.
Citera
2021-09-28, 15:23
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaveldunsfluff
Nej, jag tror mer på det du säger, att det är en vedergällning mot polisman.
Är det därför som domare ej rör grova mål och därför som fler och fler poliser slutar, är det även därför som fler människor än någonsin är uppgivna och oroliga. Eller att 3000 poliser kräver en förändring....

Absolut är inte det här inhemskt terrorism utan bara några få busar som vill busa av sig.....

Kul dock att andra nationer som för eller har fört krig mot dessa drägg alla stämplat dom som terrorister tidigare

Samtidigt tänker jag var det här en bomb man ville testa verkan på?
När kommer nästa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in