2021-09-28, 15:02
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulpensel
Nej han har fel. Grundorsaken är en oansvarig invandringspolitik.
Ja det med men samtidigt när man sätter press på kriminella utsätter dom motståndet för hämnd.
Dom är nervösa så dom använder sitt manskap som staten gör.
Vad anser du är skillnad på polis och gäng förutom utbildningen där en fått sin av gatan och den andra av svenska staten?
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Jag vet inte om du såg Anders och våldet som går på tv just nu där en kille sagt sitt mot ett känt gäng i Göteborg han lever idag med fru och barn och skyddat boende?
Tror du han överlever?
En polis i tjänst (som kommentaren du besvarade syftade på) lär det inte vara nåt större problem att hitta. Tror inte det ens krävs att organisationen har gott om resurser.
Polisens ansikte är säkert också känt för andra kriminella utanför organisationen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
"Vi måste samla oss som samhälle! Detta arbetet har pågått flera år nu!"

"Samhället är starkare än brottslighet! Arbetet kommer fortsätta tills vi har knäckt gängkriminaliteten!"

Tack Stefan

För 20år sen sa vi lite äldre i området där jag växte upp att de nya generationens ghettokids som kommer ägna sig åt den gråa/svarta världen kommer ha noll konsekvenstankebana ,även om vi höll på med skit när vi växte upp så aldrig hade vi tanken skada nån så allvarligt de fanns risk för liv.
Slogs vi,max tog vi nån pinne/bandyklubba svinga vilt med.för 20år sen såg vi kids 12-14åringar med vapen ,de kunde utan tvekan hugga mot nån med kniv,var redan beroende av ena o andra drogen.
Hade noll respekt för äldre.
När vi växte upp kunde man samarbeta med alla område,varje söndag spela vi fotboll med varandra,alla närliggande områden,sen gjordes inköp,alla gick hem och alla var nöjda,man hade en respekt och sorts tjyvaheder för varandra.
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Så tragiskt att se intervjuer med chockade boende i området som för sitt liv inte kan begripa varför detta händer just där de bor.

Sen fortsätter de att rösta på S/MP/V/C som vanligt
Citera
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santoku
Du menar att du lyssnar på dom där?
Lyssnar på dom där?
Nej, nu förstod jag tyvärr inte dig.
Citera
2021-09-28, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Lyssnar på dom där?
Nej, nu förstod jag tyvärr inte dig.

Vi kanske inte kollade på samma presskonferens.
Citera
2021-09-28, 15:03
Medlem
GP:s live-TV-reportrar ger inte upp sina försök med att rädda Sverige-bilden:

"Men kan det ändå inte vara en explosion som ligger bakom?"
"Kan det vara en parkerad moped?"

Citera
2021-09-28, 15:04
Medlem
"Med tanke på alla sprängningar och skjutningar som ägt rum – känns det inte hopplöst?

– Nej, det får aldrig kännas hopplöst. Trygghet är en så basal del av en människas liv. Därför kan vi inte känna hopplöshet, utan stärka oss att fortsätta arbetet. Vi kan se till Malmö som är ett gott exempel, säger statsminister Stefan Löfven."

Vad har jag missat angående Malmö?
Citera
2021-09-28, 15:04
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
En polis i tjänst (som kommentaren du besvarade syftade på) lär det inte vara nåt större problem att hitta. Tror inte det ens krävs att organisationen har gott om resurser.
Polisens ansikte är säkert också känt för andra kriminella utanför organisationen.
Jag vet inte vet bara att killen var med i tv men vi får inte glömma att kriminella även och speciellt efter dom mördat någon använder "skydda mig snälla" på så vis kan dom få sig en bild utav hur polisen arbetar osv....

Det hoppas jag polisen också förstått annars är det jävligt illa....
Orkar inte gå in på vad jag menar rent förenklat men det sker och har skett under många år.
Citera
2021-09-28, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Vilket namn är det? Du kan ju byta ut nån vokal mot stjärna eller PM:a om det känns bättre

Sannolikt syftar han på S.L. vilket stod i tråden redan för 2-3 timmar sedan, MEN det är i så fall inte den personen. Det är mycket vanliga svenska förnamn och efternamn och finns rätt gott om herrar som heter så (jag känner personligen en i en helt annan del av landet) och den S.L. som bor i huset har konstaterats inte vara en åklagare utan en affärsman.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux
"Med tanke på alla sprängningar och skjutningar som ägt rum – känns det inte hopplöst?

– Nej, det får aldrig kännas hopplöst. Trygghet är en så basal del av en människas liv. Därför kan vi inte känna hopplöshet, utan stärka oss att fortsätta arbetet. Vi kan se till Malmö som är ett gott exempel, säger statsminister Stefan Löfven."

Vad har jag missat angående Malmö?

Malmö ligger i Europa-toppen vad gäller våldsbrott.

Är Löfvén psykopat måntro?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Att spränga sönder bostadshus är inte terror? Är du lågbegåvad? Det spelar ingen roll att det var gängrelaterad vedergällning, det är fortfarande terror för allmänheten.

Vet du vad terror och terrorism går ut på?

Tror knappst detta är politiskt relaterat?

” Terrorism (från latin terror 'rädsla, fruktan') avser det systematiska användandet av våld eller förstörelse, särskilt mot civila mål, för att med hjälp av rädsla tvinga fram politiska förändringar. Begreppet härstammar från Jakobinernas s.k. regime de la terreur, under franska revolutionen i slutet på 1700-talet, och avsåg ursprungligen utövande av makt genom skräckvälde, men avser numera vanligen användande av våldshandlingar för att uppnå politiska mål.”

Citerat ur Wikipedia.

Och nej, jag är inte lågbegåvad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in