2021-09-28, 15:06
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santoku
Vi kanske inte kollade på samma presskonferens.
Okej nu hänger jag med igen, jo men stämmer som du sade jag som varit lite förvirrad där.
Citera
Medlem
DolfRacers avatar
"Jag tror att vi alla vill veta mer, vi vill förstå vad som hänt och orsaken till explosionen. Det är uppenbart att brott inte kan uteslutas. Regeringen följer utvecklingen noga, säger Mikael Damberg."

Satan vad ni är selektiva i er hörsel. Skämmes.
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
jag har sprängt lite i mitt liv, och då militärt ute på övningsområden. Detta tror jag är en enkel laddning utplacerad av idioter. Laddningen är placerad inne i trapphuset och när den exploderat har kraften/ljudet gått åt alla håll och så har tryckvågen löpt fram i trapphuset o tryckt in dörrar ungefär som ljudet från en pistol i en ljuddämpare. Att det sedan börjar brinna i något är inte konstigt, det kan skapas mkt värme vid en explosion.

En lite mer proffsig bomb hade använt sig av riktad sprängverkan, placerad direkt utanför berörd dörr, gärna med en hel del spik eller annat elände. Riktad sprängverkan är otrolig, gör du rätt kan du med relativt lite dynamit/motsvarande skicka tex en kraftig metallbit som en bromsskiva rakt igenom ett stort träd samt inte skada allting runtom.

Du har helt rätt med fett och damm i ventilationstrummor, vill du anlägga en brand i äldre flerfamiljshus så är de farliga, dels massor med torr damm, lite fett, och så ständig tillförsel av mycket syre samtidigt som röken/elden pressas framåt i gången. Borde ha hänglås på sådana

Du kan mycket väl ha rätt men att jag har sprängt med enkla laddningar upp till handgranat och min bild är den att det sker snabbt och ytligt, det blir splitterskador men inget djupare och ingen brand därför att detonationen går i alla riktningar.
Ska det brinna då krävs det något som brinner i själva laddningen och gärna det att det tränger in djupt.
Citera
Medlem
T-B-MANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monobrow
Vilket vansinne. Bomb indikerar mc gäng va?

Du gillar inte AFS och så försöker du få någon att tro att det är vita MC gäng som ligger bakom bomben?
Förstod jag dig rätt? Hehe
Citera
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Han har ju rätt det är sant.
Ju mer press ju allvarligare hot bild.

I detta fallet stämmer det nog med tanke på motiv och vem det är riktat mot men de flesta attentat är ju ändå riktade mot deras konkurrenter eller verksamheter/personer som de utpressar t.ex lokala frisören eller restaurangen och det kan nog Löfven visserligen med ta cred för med tanke på hur antalet sprängdåd ökat de senaste två mandatperioderna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Säker på att det är bostadsrätter?

Nä hundra på det är jag inte.
Citera
2021-09-28, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Malmö ligger i Europa-toppen vad gäller våldsbrott.

Är Löfvén psykopat måntro?

Han syftar säkert på kampanjen sluta skjuta som har minskat skjutningarna i Malmö med 69 %.
Citera
2021-09-28, 15:07
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaveldunsfluff
Vet du vad terror och terrorism går ut på?

Tror knappst detta är politiskt relaterat?

” Terrorism (från latin terror 'rädsla, fruktan') avser det systematiska användandet av våld eller förstörelse, särskilt mot civila mål, för att med hjälp av rädsla tvinga fram politiska förändringar. Begreppet härstammar från Jakobinernas s.k. regime de la terreur, under franska revolutionen i slutet på 1700-talet, och avsåg ursprungligen utövande av makt genom skräckvälde, men avser numera vanligen användande av våldshandlingar för att uppnå politiska mål.”

Citerat ur Wikipedia.

Och nej, jag är inte lågbegåvad.
Man skrämmer enbart slag på hela landet och dess invånare samt alla vittnen och poliser, kommunen mm.
Nä det här är ingen terror.....
Citera
2021-09-28, 15:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av T-B-MAN
Du gillar inte AFS och så försöker du få någon att tro att det är vita MC gäng som ligger bakom bomben?
Förstod jag dig rätt? Hehe

Det verkar florera nån missuppfattning att MC-gängen består av blonda skandinaver. Visst, det finns en del, men även MC-gängen är fulla av Menaiter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Ja det med men samtidigt när man sätter press på kriminella utsätter dom motståndet för hämnd.
Dom är nervösa så dom använder sitt manskap som staten gör.
Vad anser du är skillnad på polis och gäng förutom utbildningen där en fått sin av gatan och den andra av svenska staten?

Dem är inte nervösa, de lever i Sverige herregud, de skrattar åt polis och rättsväsende. De ? sprängde för att skrämmas eller döda, inte av att de känner press, så dumt.
Citera
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
I detta fallet stämmer det nog med tanke på motiv och vem det är riktat mot men de flesta attentat är ju ändå riktade mot deras konkurrenter eller verksamheter/personer som de utpressar t.ex lokala frisören eller restaurangen och det kan nog Löfven visserligen med ta cred för med tanke på hur antalet sprängdåd ökat de senaste två mandatperioderna.
Du kan skapa en bomb idag utan några som helst problem. Problemet är att hålla den säker och inte ta död på sig själv och där kommer mellanöstern experterna in efter lite kebab och en iskall läsk

Givetvis finns det dock kunninga inrikes födda som kan hantera dessa bomber dom med.
Men vi har många som kommit från krig i Mellanöstern som är experter både i hur man hanterar vapen men även sprängladdningar.
Senast redigerad av JajoNej666 2021-09-28 kl. 15:11.
Citera
2021-09-28, 15:10
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Det kanske ska sägas att livet inte blir så mycket enklare med hemlig adress, tvärtom blir det ganska krångligt.
Eller rent ut sagt ett helvete, att förhålla sig till.
Det är mycket som blir komplicerat med hemlig adress och skyddat personnummer.

Haha, PK-MSM har i decennier hållit på och klagat på USA, nu har samma MSM ylat på om massinvandringen och pensionsräddarna skulle frälsa Sverige och har redan nu ett litet mini-USA här.
- Är det inte dags för ett Gaza och ett halshuggar-IS kalifat också så att mångkulturen blir komplett ?
- Hoppas det smakar bra ?

- Anders Lindberg laddar nu för en drapa i morgon bitti om att sprängningarna är Klimatets fel

Det är rent ut sagt förjävligt att poliser i Sverige ska behöva undvika vissa restauranger och bensinmackar bara för att slippa springa på kriminella.

https://www.expressen.se/gt/polis-som-vittnat-i-rattegangar-bor-i-sprangda-huset/

"Han säger att de mer påtagliga hoten kommer någon gång per år. Vid behov kopplas polisledningen in för olika säkerhetsarrangemang, bland annat kan det handla om uttalade hot på telefon. Subtila hot kommer desto oftare."

Jag försöker att separera yrkes- och privatliv så mycket det går. Man lär sig var de kriminella rör sig, vilka restauranger och krogar de går på, bensinstationer de tankar på. Det är onödigt att vara på samma plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in