2021-09-28, 14:47
Medlem
pantherTypeGs avatar
Vi är på väg att bli som Mexiko om ni inte inser det. Mäktiga kriminella organisationer med korrupt polis som står på de kriminellas lönelista. Vittnet som mördas etc.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Att spränga sönder bostadshus är inte terror? Är du lågbegåvad? Det spelar ingen roll att det var gängrelaterad vedergällning, det är fortfarande terror för allmänheten.

Att det är att betrakta som ett terrordåd är osannolikt.
Citera
Medlem
Tycker nästan synd om Damberg, Löfven kastar honom raakt framför bussen

Sen när Damberg öppnar munnen försvinner ju självklart all sympati, men ändå. "kan inte avfärda hypotesen om en olycka".....

"Regeringen följer ärendet genom att följa ärendet... fråga frågor och fråga polisen om de har resurserna att öka synligheten!"
Citera
2021-09-28, 14:48
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Håller med dig till fullo
en presskonferens efter en stor sprängning i ett bostadsområde med flera allvarligt skadade och dessa två står och säger att de inte vill kommentera eller ha åsikter om allting
Ja, det är verkligen under all kritik. Handlingsförlamningen lyser ur deras ögon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Straffrabbatterna slopas den 1 Januari 2022.
All kriminalitet som händer nu får säkert vänta på rättegång till efter den 1 Januari.
Man ser bara fördelar nu med hårdare straff även för yngre kriminella. Ungdomsrabatten ska också tas bort.

Nej det är dagens brott som döms efter dagens lagar. Brott efter 1 Januari 2022 påverkas av att rabatterna slopas.
Citera
Medlem
Räddningstjänsten: "Utesluter naturlig orsak."

Damberg och Löfvén: Kan röra sig om en olycka.
När statsråden skiter i att lyssna på experterna.
Citera
2021-09-28, 14:49
Medlem
löls avatar
Jävla äckel Lövet är.
På frågan om regeringen haft ett ansvar gällande de ökande brotten i sverige. Svarar han med att det är för tidigt att spekulera
Citera
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Hahahaha skaplig ironi vilka jävla tomtar!
Trygghetsskapande inte riktigt.
Ja det vore ju bättre att de återinförde bokbussarna ut till de Svenska gettorna som de nu då inte vågar köra ut längre på grund av att homo sapiens blatterian som infekterat orten.
Citera
Medlem
Stefan Löfven:

"... Vi vet ingenting."
"... Vi kommer aldrig att ge oss."
"... Det är oacceptabelt."
"... Man blir skakad."

Hahahhahahaha. Snart drar han utomlands, precis som jag och många andra. Enda skillnaden är att innan jag drog utomlands så bidrog jag till samhället genom att betala skatt och sköta mig enligt lagen.
Citera
Medlem
Larasofts avatar
Någon som känner till områdets karaktär?
Citera
Medlem
getbusys avatar
"Damberg: kan vara en olycka.. GT's Huvudnyhet "polisens teori; sprängladdning i port"
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Vilken åklagare skulle det så fall vara? Chefsåklagaren verkar bo i Mölndal iaf.
Att J.Z bor på nr 20 vet vi redan. Våning 3 enligt Mr Koll.
Kan tyckas att poliser, åklagare etc borde ha skyddade uppgifter med tanke på hur utsatta de är idag. Hade jag varit polis, åklagare, advokat eller liknande hade jag krävt att min och min familjs adress är skyddad med tanke på hur utsatta de är numera.

En person på nummer 20 har exakt samma namn som den kammaråklagare som var verksam vid åtalen i samband med Gamlestadsmordet. Därav spekulationerna.

Mannen som har samma namn som kammaråklagaren och bor på Övre Husargatan är dock en helt ordinär affärsman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in