2021-09-28, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
NA idag, där en av cheferna pekas ut som har styrt Örebro Tingsrätt med järnahand. Så BL kanske har rätt när han menar at problemen inte kommer att försvina så lätt iom hans egen avgång:

Chefens mejl till de anställda på tingsrätten: ”Direkt kränkande och rent ut sagt förtal”

"Efter NA:s granskning av Örebro tingsrätt kommer nu nya uppgifter fram om hur chefsledningen styrt domstolens arbete med järnhand.
NA har tagit del av ett mejl där en av cheferna är på jakt efter en anställd som ska ha pratat om henne.
"Väljer man att inte träda fram och prata med mig, kommer jag oavsett gå till botten med det hela", skriver handläggarchefen Johanna Kågestam, i mejlet till de anställda.
"
//
"– Dagen efter mejlet gick hon till rum efter rum, stängde dörren, och höll regelrätta förhör med var och en, säger en anställd som vill vara anonym."
Vidrigt. Vissa människor klarar inte chefspositionen utan att makten stiger dom åt huvudet. Hoppas verkligen hon plockas bort.
Citera
2021-09-28, 11:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack för citatet där.

”Jag skickar dit en patrull på en gång ja”

Till området han ska mörda i eller kör rökridå i.

Alltså blir inte mordet ”avbrutet” av att polisen dyker upp. Han VET att bilen är på väg.

Och varför i hela friden ska han möta upp polisen om han ska mörda?

Eller om mållgan-rökridå varför förstärka med sin egen uppenbarelse där istället för att ligga lågt efter samtalet?

Inte konstigt att han blev fullkomligt idiotförklarad både som kvarterspolis och ansvarstagande man och pappa av fhl PS och JR…

Det är väl lite av min huvudgrej då runt 11/5 om man bortser från alla teorier om rökridåer och annat.
Varför ringa polisen till platsen/området?
Det talar emot all sans och förnuft att bygga en plan på det om han nu ska ge sig på något så avancerat som att mörda den man måste fatta att man blir huvudmisstänkt för mordet på.

Tidningsartiklar, Efterlyst, Läckbergdeckare, TV-deckare, tråkiga rapporter från BRÅ som tas upp i Aktuellt, har han missat allt om våld i nära relation och vem som blir misstänkt?

Jo, verkar förstås inte så smart. Men jag tycker inte att han agrear så smart annars heller.

Avbrutet mordförsök kanske det inte blev direkt, men planen kanske var att han skulle mena att mållgorna redan hade stuckit och att han var ju i säkerhet, dvs han räknade med en rapport och inte att det skulle komma, eller möjligen cirkulera lite i området vid tillfälle? Och att Lena skulle komma ut på en andra tur för nytt möte (som inte gått att spåra hur de avtalat att de skulle mötas), men inte gå hem, alternativt ett nytt försök att få ut henne.

Vad man kan fundera på är vad han har sagt till Lena om mållgorna eller varför han inte kom och mötte upp henne?
Blir ju lite konstigt att han är svävande i förhöret på om eller vad han sagt till henne, och slutligen har han sagt till henne., om han hade kontakt med henne eller inte osv. Var det till slut så att det var hon som sa att han skulle ringa polisen? Måste repetera, har glömt. men Lena säger ju inte till någon alls att det har varit ett bakhåll i området, att polisen varit där, så... man får ju absolut den uppfattningen att SD inte har berättat det här...

Nu blev det ju så att polisen sa att de skulle komma och Lena har ju gått hem för länge sedan från sin andra runda. Mötet med grannen som är ute med hunden vid ca 01:30 som han nämner i sitt fösta förhör är vid samma tidpunkt på ett ungefär som Lena skickar bilden på strumphållaren till SD.
Citera
2021-09-28, 11:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Låter som en typisk gisslandrama .. slår sig på bröstet och vankar fram och tillbaka för att få ut hennes syn på vad som är rätt och *frustar*
Har inte sett det här hända förut

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vidrigt. Vissa människor klarar inte chefspositionen utan att makten stiger dom åt huvudet. Hoppas verkligen hon plockas bort.

Ja, agerar man på det sättet, som samstämmiga röster gör gällande här, så hppas jag att hon också får (bör) gå:

NA, samma artikel:
"Sommaren 2019 möttes Johanna Kågestam av en uppgift, som påstod att hon internt sagt: ”Nu får rättssäkerheten stå tillbaka eftersom arbetsläget ser ut som det gör”."
Citera
2021-09-28, 11:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Beskrivningen är inte konstigt alls. Det han beskriver är sant.
Det kan se ut litervis så att man blir lite rädd och vill slå en signal till ambulansen.
Eftersom det är blod det ser ut på det viset fast mängden är mycket mindre.
De som har varit med om samma sak förstår givetvis vad SD menar.
Nej, det är inget konstigt alls med beskrivningen.
Att SD har sagt att det hände titt som tätt är inte klart för mig.
Det som jag har hört är att det har varit en gång på kontoret och nån gång hemma.
Var står det att det har hänt hela tiden?
,
Jag vet inte riktit om jag missuppfattar dig här, men om det är på den bogen att det är så mycket att man blir "lite rädd", "vill slå en signal till ambulansen", hur kan du då tycka att det inte alls är konstigt?

Jag menar med att skriva att det hände titt som tätt, att SD menat att det hände ofta, av varierande grad. Ändå så mycket att det skulle kunna finnas blod både ute och inne i huset på många ställen.

Jag tror nog att du är ganska ensam att tycka att det inte är konstigt.

Lena sökte ju inte vara sig hjälp eler har nämnt dessa ymniga blödningar till någon enda person. dessutom är det motbevisat av åklagarna. Finns ingen av de andra älskarna som känner till ågot om blödningar, finns inga trosor med blod, ej heller filten som användes för tt undvika bodbesudlingar enligt SD. Barnmorskan har inte sett eller hört något avvikande vid besök/undrsökningar.

Nej, som en person som är så klok och välutbildad som Lena, är det rent av mycket märkligt att hon varken oroar sig (nämner det ) eller söker vård.

Till och med SDs manlige vän, KN reagerar och tycker att det låter märkligt. Han frågar därför sin fru, som också tycker att det åter konstigt.
Citera
2021-09-28, 11:52
Medlem
Det var två veckor sen nya förhör från det här fallet laddades upp på Prime Crime.
Vem har satt stopp för det ?
Citera
2021-09-28, 11:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Helt riktigt. När man är i fas med sitt känsloliv (tanke, känsla och handling) så är man också nyfiken på varför man tänker på ett visst sätt och fattar att man borde följa det vi kallar instinkt.
En urgammal del av vår hjärna som arbetar och som gjorde att vi människor i begynnelsen fattade vissa typer av beslut vi behövde för att leva och överleva.

I vissa sammanhang tycker jag att man nästan kan lukta sig till till fara
Såsom många beskriver som magkänsla. För mig är det samma sak.

Det var en fin och bra beskriving på hur magkänsla/instinktivt beteende fungerar.

Jag upplever själv många gånger då min magkänsla lett mig rätt,att det egentligen handlar om små samlade signaler, sådant som säkert har med stenåldershjärnans funktion att göra; man lägger detta lite i en minnesbank som ma inte riktigt är medveten om. Man reagrar på avvikelser och ser sammnhang, på ett omedvetet plan.

Hjärna är helt otrolig på många sätt. Man ska lägga sig, ligger och dåsar, och pötsligt kommer man på något.

Ibland säger barnen; men hur visste du?

Så var det nog med upphittaren också. Något sa honom att det här kunde vara en plats där hon kunde ligga, samtidigt är det ju mot ala odds. Men han har själv varit där, kanske för att de gömt sig för att grannar, föräldrar ska hitta dom. Han vet på något sätt, att det är till viss del ljuddämpat, snårigt, och inte så många som känner till platsen.

Kanske han inte tänkte att han skulle hitta henne där, men hans undermedvetna fick honom att gå dit trots att polisen varit i området i så många dagar.
Citera
2021-09-28, 12:12
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Det var en fin och bra beskriving på hur magkänsla/instinktivt beteende fungerar.

Jag upplever själv många gånger då min magkänsla lett mig rätt,att det egentligen handlar om små samlade signaler, sådant som säkert har med stenåldershjärnans funktion att göra; man lägger detta lite i en minnesbank som ma inte riktigt är medveten om. Man reagrar på avvikelser och ser sammnhang, på ett omedvetet plan.

Hjärna är helt otrolig på många sätt. Man ska lägga sig, ligger och dåsar, och pötsligt kommer man på något.

Ibland säger barnen; men hur visste du?

Så var det nog med upphittaren också. Något sa honom att det här kunde vara en plats där hon kunde ligga, samtidigt är det ju mot ala odds. Men han har själv varit där, kanske för att de gömt sig för att grannar, föräldrar ska hitta dom. Han vet på något sätt, att det är till viss del ljuddämpat, snårigt, och inte så många som känner till platsen.

Kanske han inte tänkte att han skulle hitta henne där, men hans undermedvetna fick honom att gå dit trots att polisen varit i området i så många dagar.

Man ska aldrig underskatta magkänslan eller ens undermedvetna.
Citera
2021-09-28, 13:00
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ja, agerar man på det sättet, som samstämmiga röster gör gällande här, så hppas jag att hon också får (bör) gå:

NA, samma artikel:
"Sommaren 2019 möttes Johanna Kågestam av en uppgift, som påstod att hon internt sagt: ”Nu får rättssäkerheten stå tillbaka eftersom arbetsläget ser ut som det gör”."

Ang. rättssäkerheten och Johanna och "Peyman", kan det stämma ?
Inget verkar stämma där. Utöver jobbsituationerna som de har..
Citera
2021-09-28, 13:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Ang. rättssäkerheten och Johanna och "Peyman", kan det stämma ?
Inget verkar stämma där. Utöver jobbsituationerna som de har..

Ok, hänger inte med här. Kan du förtydliga dina gåtor.
Citera
2021-09-28, 13:18
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ok, hänger inte med här. Kan du förtydliga dina gåtor.
Jaha båda är ifrån Iran.
Citera
2021-09-28, 13:28
Medlem
Citat:
,
Jag vet inte riktit om jag missuppfattar dig här, men om det är på den bogen att det är så mycket att man blir "lite rädd", "vill slå en signal till ambulansen", hur kan du då tycka att det inte alls är konstigt?

Jag menar med att skriva att det hände titt som tätt, att SD menat att det hände ofta, av varierande grad. Ändå så mycket att det skulle kunna finnas blod både ute och inne i huset på många ställen.

Lena sökte ju inte vara sig hjälp eler har nämnt dessa ymniga blödningar till någon enda person. dessutom är det motbevisat av åklagarna. Finns ingen av de andra älskarna som känner till ågot om blödningar, finns inga trosor med blod, ej heller filten som användes för tt undvika bodbesudlingar enligt SD. Barnmorskan har inte sett eller hört något avvikande vid besök/undrsökningar.

Nej, som en person som är så klok och välutbildad som Lena, är det rent av mycket märkligt att hon varken oroar sig (nämner det ) eller söker vård.

Till och med SDs manlige vän, KN reagerar och tycker att det låter märkligt. Han frågar därför sin fru, som också tycker att det åter konstigt.
Jag vet inte riktit om jag missuppfattar dig här, men om det är på den bogen att det är så mycket att man blir "lite rädd", "vill slå en signal till ambulansen", hur kan du då tycka att det inte alls är konstigt
Man blir ju förvånad första gången menar jag. SD förklarar för polisen hur det var och antar att polisen inte har varit med om en sån upplevelse.

SD har sagt att det har hänt några gånger både inomhus som utomhus men att det hände varje gång de hade samlag med varann är nytt för mig. Om du påstår att så är fallet då vil jag gärna ta del av källan.

Kanske det, jag tror ändå på mina ideer oavsett.

Det beror på vad du vill tro på. I mina ögon LW har visst pratat om det för HD och beskrivit detta ganska detaljerad om man får tro på förhöret med HD. Jag har ingen anledning att värdera förhöret med HD mindre än annat vittne.

Det beror på vilken orsak har blödningen. om hon är medveten om att det inte är något farligt då söker hon förstås inte vård. Det beror på så att säga.

Till och med SDs manlige vän, KN reagerar och tycker att det låter märkligt. Han frågar därför sin fru, som också tycker att det åter konstigt
Det är måga som tycker det är märkligt om de inte varit med om det själva.
Senast redigerad av Lars48. 2021-09-28 kl. 13:31.
Citera
2021-09-28, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD pratade om död under flera års tid i meddelanden till Lena. Han önskade henne en utdragen död och berättade att det skulle sluta svartare än hon kunde tro ca ett halvår innan hon blev mördad. Han skrev också märkliga texter till sina bilder på döda djur och träd i sina GC-loggningar,

SD hade nog många olika planer i sitt huvud, men ingenting blev nog som han tänkt sig förutom detaljen att han lyckades med sitt uppsåt att döda henne.

Ja precis och det kanske är därför han är lagd åt det hållet om han i gräl väljer att slå ihjäl nån medans andra kan sansa sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in