2021-09-27, 18:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det här med blodig sex att det ska vara så kontroversiellt fattar inte jag!
Jag tror alla har åtminstone nån gång upplevt ett blodigt samlag. Så ovanligt är det väl inte ?

Ja, det är en skillnad på att "ha upplevt det någon gång" och att det förekom vid varje tillfälle. Till och med så att det såg ut på det här viset enligt SD:

"MT: Ja jag ( ohörbart) ja som där på kontoret då hade jag ju liksom i hela ansiktet utsmetat
och halsen
och, ehh, usch ja ehh. då ser det ut som det har varit litervis, men dey är det ju
såklart inte, och ibland så ser man bara på penis att ja, det är blod på den och så torkar man av
den så.
"

Tycker inte du att det låter väldigt, väldigt konstigt?
Citera
2021-09-27, 19:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, så var det (ang syskonen). Jag undrar hur länge hon skulle legat oupptäckt om inte syskonen varit där. Den andra versionen du nämner låter jag vara okommenterad 😉

Ja, det är verkligen fantastiskt att den här personen gick dit.

Slump?

När jag tänker efter, så kan det mycket väl vara det undermedvetna som jobbar på och det "infall" upphittaren fick, beror nog på en slags omedveten tanke om att han ska besöka en plats som han känner till sedan han var barn, men också för att han har en underliggande tanke om att hon saknas.

Det som han själv uppfattar som slump, kan nästan kallas instinkt.

Himla tur för brottet och för anhöriga att den här personen följde sina undermedvetna tankar...
Citera
2021-09-27, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Efter vad jag har läst så är jag övertygad om att han inte trodde att polisen skulle komma. Det han troligen ville var däremot att samtalet skulle registreras. Just för att så ett tankefrö hos polisen om skumma och potentiellt farliga individer i området.

Ja och tankefröet han sådde blev ju fokus på hans person både i utredningen och här i tråden istället.

”Ingenting stämde med denne man” eller hur en av poliserna på plats där yttrade sig senare.
Citera
2021-09-27, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu kan jag säga till dig att en av trådens mest kunniga (FUP) och en synnerligen vass skribent håller med dig här. Jag bedömer era synpunkter som viktiga invändningar mot min egen teori.

Samtidigt är Lenas Absolute X-mas placerad mitt i Vivallaskogen, nära Vivalla.

Redan dagen efter, 12 maj är Lena själv ute i mörkret för att kolla cachen, det trots att SD då ska ha varit utsatt för "överfall" och ringt polisen. Och inte verkar Lena ha tyckt att det var någon fara för att cachen skulle försöras (synas för mugglare):

A158/203

Samtalet börjar 20:54 och varar 1 tim och 45 min
Lena går ut från bostaden efter att ha varit hos UW (A:s kalas) vid 21:11 och kommer hem 22:05

"L W: Det är jättefint när det lyser .. fasen! Jag får gå hit en gång till.. men jag ska bara titta på
den från lite olika .. nej men den här sitter bra .. det var nån som sa att dom har röjt ur så
mycket så att.. att den liksom riskerar och bli mugglad men .. äh .. för tusan det här går väl bra.
J: Ja ..
(tystnad)
L W: Mm .. det gör det..
J: Bra bra ..
L W: Ska jag bara hitta tillbaka till vägen .. eller .. ah det är en väg .. nu är jag skitnära var bara
så tjorvig terräng .. näe jag går samma tillbaka. Ser den där kanske .. tjugofem meter
boti.( ohörbart)
J: Det går .. det går ju faktiskt och .. åka hem och ta bil ... eh .. cykeln och cykla tillbaka om du
203
Telefonsamtal Lena - J*örgen 12 maj 2018 (5), PM, 2019-11-06 09:48 diarienr: 5000-K574218-18
vill det?
L W: Ja men det var ju inte direkt jobbigt och gå hit.
J: Näe .. beror på vad du känner att du har för tid på dig.
LW: Ha .. äh jag har tid .. dom kollar på eurovision .. oj här är ett dike! Ska vi se .. oj .. ooooch
hej! här har dom tagit ner.. oj .. jättebrötigt.. vet knappt var jag är.. nu .. vet jag vart jag är där
är vivalla .. så! Ah ... har du suttit och läst våra loggar nu då från våran tur i lördags? (skrattar
till)
"
//

"L W: Aha .. det här var inget bra det var .. dåliga batterier jag hade med mig ..
J: Var det så?
LW: Eller så är det nånting med .. äeh jag tog dom ju ur en ask .. det är eh ... världens sämsta
fart .. ( ohörbart) och nu är det ändå mörkt här nu skulle det bli fint ( ohörbart)
J: Ja precis ..
213
Telefonsamtal Lena -J*örgen 12 maj 2018 (5), PM, 2019-11-06 09:48 diarienr: 5000-K574218-18
L W: Fota det här till dig ( ohörbart) lyser inte alls så fint som det gjorde i början. Såhär ser
det ut nu ..
J: Vad sa du?
L W: Såhär ser det ut nu sa jag.
J: Jaha ..
L W: Ah jag får väl gå hit en gång till. Nu är det släckt .. och nu är det tänt..
J: Det lyser ju.
LW: Ah lite grann .. ska jag visa dig hur det såg ut från början?
(tystnad)
J: Jaa .. kolla .. men det där var .. det där är inte idag alltså?
LW: Näe.
J: Ah ..
L W: Men det var så jag ville det skulle bli.
J: Oj vad det lyste.
L W: Jaa! Störande att det inte gör det nu.
J: Mm ..
L W: Nu så börjar det bli lite skumt här .."

Ja precis uppe i skogen och det var lite si och så med hur synlig den var i skogen pga avverkning eller gallring eller vad det var.

Men han ska tillbaka hem och då har han en bit på gångväg/cykelväg/gata att bumpa in i nån.

Nu framgår ju av förhör med hundgrannen att SD var nästan på gott humör där efter bakhållet.

Frågan är om han varit lika avslappnad om han stött på grannen eller nån annan direkt efter mordet? Och i vilket skick kan man tänka sig att hans klädsel var i.

Ja är hon ute 12/5 så lyckades han inte lansera området som en farlig plats. En ”no go zone” s a s.
Varken för LW eller poliser och åklagare eller nån annan.

Ja man kan se 11/5 som en av alla miljarder gånger de sågs om kvällarna när han tog sina ”pappa- sträcka-på-ryggen-promenader” eller att de var ”huvudplanen” eller ”rökridån” för att s a s mot alla odds försöka få bort fokus på sin egen person och historik och istället satsa på att polisen köper hans plan om tre män eller liknande mördade LW några dar efter.
”Tre män” hon då skulle ha gått ut och snackat med som sen hade ihjäl henne osv.

Sen pratas med en den i tråden om att han avbryter ”huvudplanen” för han vet att LW pratar i mobil men det verkar hon ju inte gjort i skogen/gatan. Däremot så textar hon honom.

Och alla andra kvällar, även 11/5 och 14/5, så måste han ha kalkylerat med att hon har en bundsförvant som hon faktiskt berättar för att hon ska ut och träffa SD.

Det är ju vidare på samma tema hål i huvudet att han litar på sitt alibi ”tacka nej till inbjudan” när andra uppgifter finns om hans spontanbesök med bråk runt 23:00-23:30 även när barnen är hemma.

Av ovan anledningar och en del annat är det jag är inne på att det inte funnits någon minutiös planering och att 11/5 kanske inte var ”huvudplanen”.
Det är väl bra att nån mer finns där då som har lite samma tankebanor så man inte framstår som helt galen här. Jag och hovrätten då, haha!
Citera
2021-09-27, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, SD ringer 2018-05-12, 00:34:26 till polisen och larmoperatören säger redan i samtalet att de ska skicka polis dit.
"
SO: Suveränt det är jag med. Jag var precis ute och gick eh .. baronbackarna och
motorvägsbron över mot eh .. ja åt vivalla-hållet.
RLC: Jadå.
SO: Eh och där var det några ungdomar som hade ställt sig dom stod långt ifrån ... dom stod
väldigt konstigt..
RLC: Ah.
SO: Så att jag blev instängd mellan dom och .. eh .. när jag hade kommit in så jag var i centrum
då .. gick alla rakt emot mig från kanske femtio meters håll och jag skulle inte ha nånstans och
fly ..
RLC: Okej ..
SO: Eh . .ja det var ett väldigt väldigt tydligt bakhåll..
RLC: Ah.
SO: Eh .. men .. men jag hade ficklampa och drog långt ut i skogen istället så ..
RLC: Ja.
SO: Där kunde inte dom följa ..
RLC: Smart."
//
RLC: Eh .. ah men jättebra jag skickar dit en patrull på en gång.
"

SD säger ju i samtalet att han har lurat mållgorna genom att springa in i skogen med sin ficklampa, vilket ju för mig kan tolkas som att han redan har kommit undan bakhållet.

Du kan naturligtvis ha rätt i dina tankar, jag sätter inte emot. Ingen vet vad som hände eller vad SD tänkte där.

Och en sak till som man kan ta med som är emot min egen tes, det är ju att Lena faktiskt får stå ute där ensam och skriver sms 00:08 Hallå, Hallå, Hallå. Eftersom vi inte vet hur de avtalat tid eller vilken tid de avtalat, så kommer samtalet till 112 i osynk. SD borde kunnat räkna ut att Lena skulle kunna gå hem innan de ens träffats.

Men han kan också ha tänkt ut att Lena måste återvända. Och kanske t o m varit han som bytt ut fungerande batterier til gamla, allt för att få Lena återvända.

Jag låser mig inte helt vid något, utan håller dörrarna öppna. Men jag har ändå en favoritteori.

Något jag har lärt mig av den här tråden...typ; inget är omöjligt.

Tack för citatet där.

”Jag skickar dit en patrull på en gång ja”

Till området han ska mörda i eller kör rökridå i.

Alltså blir inte mordet ”avbrutet” av att polisen dyker upp. Han VET att bilen är på väg.

Och varför i hela friden ska han möta upp polisen om han ska mörda?

Eller om mållgan-rökridå varför förstärka med sin egen uppenbarelse där istället för att ligga lågt efter samtalet?

Inte konstigt att han blev fullkomligt idiotförklarad både som kvarterspolis och ansvarstagande man och pappa av fhl PS och JR…

Det är väl lite av min huvudgrej då runt 11/5 om man bortser från alla teorier om rökridåer och annat.
Varför ringa polisen till platsen/området?
Det talar emot all sans och förnuft att bygga en plan på det om han nu ska ge sig på något så avancerat som att mörda den man måste fatta att man blir huvudmisstänkt för mordet på.

Tidningsartiklar, Efterlyst, Läckbergdeckare, TV-deckare, tråkiga rapporter från BRÅ som tas upp i Aktuellt, har han missat allt om våld i nära relation och vem som blir misstänkt?
Citera
2021-09-27, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jag håller med om att detaljer i händelsekedjan är dolt för oss alla.
Vilket gör att vi inte vet vem av alla som är "vilse", som du skrev.
Vi spekulerar och lägger bitar efter bästa förmåga, kanske man kan säga.

Det jag tänkte på från början var bara att opponera mig lite kring att HR "dissade" den 11:e.
Att de inte trodde på den teorin.
Jag tror det möjligen är en tolkningsfråga.

Jag tror inte att HR ansåg den 11:e som helt obetydlig.
Endast som "onödig" eller "svår" att ta med på ett djupare plan,
eftersom det hade komplicerat ett redan tekniskt (bitvis) svårbevisat/komplicerat fall, i onödan.

Jag håller med om att det var rätt att utelämna 11/5. De hade nog inte kunnat ”få till det” hur de än vände och vred på gymmande, glömd mobil och virrigt samtal till polisen osv.

Hovrätten fick ”vrida till det” med det som istället var skarpare bevis.
DNA, raderande, inloggningar, cykeltest, orimlig blodsexteori osv.

Som jag alltså brukar återkomma till, bevisen EFTER mordet är det tyngdpunkten ligger på. Inte bevisning FÖRE dådet.

Man kan se 11/5 som indicier men de är inte lika skarpa som att han raderar meddelanden mellan två förhör 15/5 eller liknande.

SD döms på det som sker och uppdagas efter mordet. Alltså inte en rad bevis som visar på planering, inköp och annat.

Hovrätten tar avstamp när det gäller ”planering” att de känner varandra och att platsen var väl vald.

Men tänk om de grälat där 20 ggr tidigare? Då sätts den planeringen i ett annat ljus.
För mig är platsen bakom planket en plats som jag är övertygad om att de, i hemlighet, besökt tidigare tillsammans.
Citera
2021-09-27, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Exakt!! Dina sista rader....

Grejen är väl att han inte vill flagga i polissammanhang ens att han är ute på ”kärleksäventyr”.

Tänk om de, mot alla odds,haffar dessa män och han ska vittna. Och har uppgivit att han var ute för att träffa en väninna. Och HD läser fupen.

Helt orimligt scenario såklart men ville bara påpeka att han kanske inte alltid var helt öppen med sina kärleksmöten.
Citera
2021-09-27, 20:17
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack för citatet där.

Alltså blir inte mordet ”avbrutet” av att polisen dyker upp. Han VET att bilen är på väg.

Eller om mållgan-rökridå varför förstärka med sin egen uppenbarelse där istället för att ligga lågt efter samtalet?

Inte konstigt att han blev fullkomligt idiotförklarad både som kvarterspolis och ansvarstagande man och pappa av fhl PS och JR…

Det är väl lite av min huvudgrej då runt 11/5 om man bortser från alla teorier om rökridåer och annat.
Det talar emot all sans och förnuft att bygga en plan på det om han nu ska ge sig på något så avancerat som att mörda den man måste fatta att man blir huvudmisstänkt för mordet på.

Tidningsartiklar, Efterlyst, Läckbergdeckare, TV-deckare, tråkiga rapporter från BRÅ som tas upp i Aktuellt, har han missat allt om våld i nära relation och vem som blir misstänkt?
Precis, han visste om och var förberedd på att polisen skulle dyka upp. Och han var på plats för att få berätta historien om tre främlingar med onda avsikter.

Gällande ett uppgjort möte vid midnatt den 11 maj - vad tror du om att han mejlade L runt 23.50 samma kväll?
Läs konversationen med J som avslutas kl 23.54; några minuter innan de avslutar samtalet pausar hon en längre stund för att läsa ett mejl. - Från S som ber att de ska sammanstråla på F*gelbärsgatan, nedanför adventscachen? Ett eventuellt mejl kan ha raderats på morgonsidan den 15 maj.
Citera
2021-09-27, 21:01
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Tack för citatet där.

De (polisen) kom kanske snabbare än han hade förväntat sig.
Det var det som "avbröt" hans planer, möjligen.
Han hade inte alls räknat med det.

Och vad gäller att han sedan möter upp dem så kunde han nog inte motstå det.
Det var möjligen en spontan respons utan att han tänkt sig för.
Samtidigt vill han inte uppge rätt identitet.
Men han är inte stark nog att avstå helt....
Det krockar med två olika behov/drifter kanske...
Senast redigerad av Gracefulmind 2021-09-27 kl. 21:14.
Citera
2021-09-27, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

■ Såhär är det gällande punkt nr 3: Pontus och hans systrar var och hälsade på hos sina föräldrar i Nya Hjarsta, där han bott och lekt som barn och han strövade omkring i området. Till en början ensam.

Då hittade han Lena.

■ 1: ) Han gick tillbaks till föräldrahemmet och hämtade en syster som följde med honom tillbaka till fyndplatsen och då ringde de till polisen.

■ Enligt inlägg #149.251 ( 11:32 ) samt på sidan 12.438, tidigare skrivit och postat av medlemmen @Betongbaletten impertínus infántilus.

■ 1: ) Bålgetingsattackeraren skrev, att Pon*us H*nsson sprang hem för att då hämta telefonen och stötte då på sina två systrar som följde med tillbaka, det vill säga, till fyndplatsen.

■ Det vill säga, Pon*us H*nsson gick plötsligt in bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta och därstädes upptäckte en avliden människokropp, strax därefter, sprang han hem för att hämta sin mobiltelefon, under tiden som Pon*us H*nsson var springandes mot hemmet stötte han plötsligt på sina två systrar vilka tvenne sedan följde med honom tillbaka till fyndplatsen.

■ Du @Zilvereko skrev i dit tidigare inlägg, att Pon*us H*nsson gick, det vill säga, inte sprang, tillbaka till sitt föräldrarhem därstädes han hämtade en, av de två systrarna vilken sedan följde med honom tillbaka till fyndplatsen.

■ A: ) Pon*us H*nsson, sprang hem, för att hämta en telefon.(@Betongbaletten impertínus infántilus)

■ B: ) Pon*us H*nsson, gick till sitt föräldrarhem och hämtade en, av två systrar. (@Zilvereko)

■ C: ) Då Pon*us H*nsson var springandes mot hemmet för att hämta en telefon, stötte han på sina tvenne systrar. (@Betongbaletten impertínus infántilus)

■ D: ) Då Pon*us H*nsson var gåendes mot sitt föräldrarhem var hans anledning att hämta en av sina två systrar vilken sedan följde med honom tillbaka till fyndplatsen. (@Zilvereko)

■ Tillägg: Vid det aktuella tillfället under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018, kontaktades först polisen, samtalet registrerades klockan 14:33:27 och strax därefter kontaktades ambulanspersonal.

■ Frågan till ovan skrivet: Hur kommer det sig att du @Zilvereko och @Betongbaletten impertínus infántilus inte är överens ?

Mvh/JM.
Citera
2021-09-27, 21:11
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Grejen är väl att han inte vill flagga i polissammanhang ens att han är ute på ”kärleksäventyr”.

Tänk om de, mot alla odds,haffar dessa män och han ska vittna. Och har uppgivit att han var ute för att träffa en väninna. Och HD läser fupen.

Helt orimligt scenario såklart men ville bara påpeka att han kanske inte alltid var helt öppen med sina kärleksmöten.

Han kunde dock ha varnat L genom att snabbt ta sig till sin telefon.

Plus att han inte lämnade sin rätta identitet till polisen, oavsett.
Så han behövde inte riskera att hamna i trubbel för sitt vittnesmål.

Eller han kunde ha sagt till polisen att han var orolig att en kvinna kan drabbas eftersom han mött en person/kvinna tidigare som promenerade åt det hållet, eller liknande.

Och utöver det borde han också ha varnat H + familjen...
Med flera.
Att inte ge sig ut i skogarna eller till ensliga platser ensam, med mera.
Inte ens på dagen om han nu upplevde en misstänkt hotfull situation.

Och det gjorde han inte vad vi vet.
Citera
2021-09-27, 21:20
Medlem
Ang upphittaren Pontu* Hans*on. Hans historia som här nedan är skrivet i sammanfattning av den person som höll i förhöret:

P*ntus berättar att hans systrar S*bina och Alexandr* skulle parkera om bilen och då följde
Pontus med ut på gatan. Av ett rent infall, med tanke på vad som hänt i området, så går P*ontus
upp i dungen och runt bullerplanket ut på motorvägssidan. Där står han en stund och tittar ut
mot "ängen". P*ontus ser hur något glimmar till längre bmi vid planket och går längs planket,
på gruset, mot "glimmret" .När han kommer fram till platsen visar det sig att det endast var
skimmer från stenarna han sett. Pontus tittar upp och ser, en bit bort, en hög, med vad han tror
är burkar. P*ontus tittar sedan åt höger och ser då något som han först tror är en klädhög. Sedan
ser han något som ser ut som ben. P*ontus inser då att det är en kropp han ser och vänder då
och springer tillbaka för att hämta sin telefon. Han möter då systrarna och berättar att han hittat
någon. De går tillbaka alla tre medan Sa*bina ringer till polisen. P*ontus uppger att han varit ca
1,5-2 meter från kroppen och inte rört kroppen.

I ett annat förhör, även detta skrivet i sammanfattningsform, så beskrivs lite mer detaljerat. Bland annat:

Po*ntus vänder om och springer därifrån samma väg som han kom dit. Han springer hela
vägen hem, Po*ntus pappa satt i bilen som han var på väg att flytta. Po*ntus ryckte upp
bildörren och sa att han trodde att hon ligger bakom staketet.
P*ontus sprang sedan in i huset för att hämta sin telefon, han sprang sedan ut igen

Aktbilaga 151 sid 4 och framåt.
Senast redigerad av Picasso2 2021-09-27 kl. 21:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in