2021-09-21, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vad HD har gjort med Sillen har inget med mordet på LW att göra. Och det angår inte oss.

Jag skriver om LWs trosor eftersom hon blev mördad och hade DNA från tre olika män i sina trosor. Där finns alltså tre personer som kan ha haft motiv. Två av dem för att hon lekte med dem och en av dem för att hon vägrade släppa honom.

Ända tills vi fick tillgång till FUP så fanns det många som hävdade att LW var rädd för SD och inte hade någon kontakt med honom efter anmälan januari -17. Och att alla hennes manliga vänner enbart var platoniska. DNA i hennes trosor visar att de som trodde det hade fel. Men istället för att erkänna det så hånas jag för att jag skriver om det. Det ska sopas under mattan av någon anledning.
Där tror jag tyvärr att du har fel. Det har ALLT med själva uporinnelsen till mordet att göra. Stefans panik när HD lämnade och körde copycat
Citera
2021-09-21, 17:14
Medlem
Citat:
Vad HD har gjort med Sillen har inget med mordet på LW att göra. Och det angår inte oss.

Jag skriver om LWs trosor eftersom hon blev mördad och hade DNA från tre olika män i sina trosor. Där finns alltså tre personer som kan ha haft motiv. Två av dem för att hon lekte med dem och en av dem för att hon vägrade släppa honom.

Ända tills vi fick tillgång till FUP så fanns det många som hävdade att LW var rädd för SD och inte hade någon kontakt med honom efter anmälan januari -17. Och att alla hennes manliga vänner enbart var platoniska. DNA i hennes trosor visar att de som trodde det hade fel. Men istället för att erkänna det så hånas jag för att jag skriver om det. Det ska sopas under mattan av någon anledning.

Jo det tror jag faktiskt att det har: där insåg SD att han var på väg att förlora nästa dam, HD, som han trodde att han bara kunde vinka in i fållan igen. Han fick panik. Resten vet vi.
Citera
2021-09-21, 17:18
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Där tror jag tyvärr att du har fel. Det har ALLT med själva uporinnelsen till mordet att göra. Stefans panik när HD lämnade och körde copycat

Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jo det tror jag faktiskt att det har: där insåg SD att han var på väg att förlora nästa dam, HD, som han trodde att han bara kunde vinka in i fållan igen. Han fick panik. Resten vet vi.

Så det är HDs fel att LW mördades för att HD äntligen lämnade sitt kräk till make? Är det därför du hatar henne och vill att hon ska straffas med fängelse?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-09-21 kl. 17:20.
Citera
2021-09-21, 17:19
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Det viktigaste är att rätt ska vara rätt.
Därför bör detta granskas.

Då tar du på dej att anmäla detta du då? Väntar med spänning på resultatet.
Citera
2021-09-21, 17:33
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Kanske HD-s ljugande även beror på att hon vill skydda barnen. (högst troligt) Det är deras egen pappa som sitter häktad. Hur förklarar man egentligen för sina barn att deras pappa sitter häktad, misstänkt för mord,.dessutom någon på någon de känner till?

Har väldigt svårt att tro att HD blandar ihop sina minnen både dom i dåtid och närtid. Har läst i nåt inlägg i (förhör) där hon själv dessutom berättar om sin apati, där hon var apatisk och vandrade omkring eller var sängliggande bl.a

Att IB skulle visat HD handlingar med sekress är uteslutet. Tillägg: tills jag är överbevisad förstås!
Hon verkar inte brytt sig om barnen nämnvärt tidigare, så det tror jag inte på.
Citera
2021-09-21, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Exakt, minns också när denna tråd var relativt ny var det mycket diskussioner om att någon granne hade sett HD komma ut från skogsdungen i närområden dagen efter mordet ( det spekulerades om hon gömt något där) men jag kan nu inte hitta tillbaka till dessa inlägg

Minns det. HD försökte gömma sig av nån anledning. Har inte läst att man har frågat HD om detta.
Citera
2021-09-21, 17:46
Medlem
Citat:
Lustigt att du frågar... jag fick svaret att man får göra en polisanmälan😖

Round round in cirkels we go...
Vem är villig att göra det? Du? Jag? Flera av oss i samlad tropp?
Citera
2021-09-21, 17:58
Medlem
Citat:

Så 3 par trosor med sperma från 3 olika män i Lenas tvättkorg innebär alltså att dessa 3 kan vara misstänkta för mord på Lena i dina ögon? Trots att de hade alibi?
Citera
2021-09-21, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det fetade:
Man visste att Lena och SD hade en relation och att den var minst sagt sårig och turbulent mot slutet. Inte minst med alla hot om död mot både Lena och yngste sonen A. Det hade varit ett stort tjänstefel att INTE börja nysta hos SD. Det visade sig sen också att det var rätt att ta in SD redan från start.

Om inte SD hade ljugit så förbannat och avslöjats med sina lögner, så kanske fallet hade tagit en annan vändning trots allt motstånd åklagarna mötte.

Om du tittar på förhörsvideon, ledd av PS och JF i början, så inser du säkert att SD ljuger. Varför skulle han göra det om han var oskyldig? Sen fortsätter det i samma stil. Varför ljuger SD så in i helvete om han är oskyldig? Så beter sig inte en oskyldig person.

Förklara gärna detta för oss okunniga...hur du tänker. Samt varför du försvarar SD ända in i kaklet (som det heter numera). Varför gör du det?
Genom att misstänka SD från början fick man en fix ide om gärningsmannen.
Det uppstår efter ett tag ett tunnelseende då ser man inte något annat alternativ förutom SD. Eftersom all utredning handlar om honom.
Man har låst fast sig vid en person från början och har inget annat val.
Därför en 14000 sidors utredningar räcker inte till en fällande dom hos TR. Det behöver överklagas och modifieras och tillsist vet man fortfarande inte om det var rätt gärningsman.

SD kan ljuga av olika anledningar. Det ska inte belasta honom (enligt lag för att vara exakt enligt praxis från HD). Vem som helst som hamnar i sån situation kan begå misstag och ljuga utan att vara skyldig.

Anledningen att jag försvarar SD är att jag hittar inget belägg i bevisningen som visar att han är skyldig.
Tvärtom det finns flera tecken som visar att han är oskyldig.
Exempelvis förhöret med Anne*e grannen där framgår tydligt att SD inte är ute efter att fabricera alibi och det framgår att han beter sig hur normalt som helst bara nån timme eller ett par timmar före mordet.
Citera
2021-09-21, 18:06
Medlem
Citat:

■ Jag skriver om LWs trosor eftersom hon blev mördad och hade DNA från tre olika män i sina trosor. Där finns alltså tre personer som kan ha haft motiv. Två av dem för att hon lekte med dem och en av dem för att hon vägrade släppa honom.

■ Ta nu och ge dig @Smokey.

■ Det spelar ingen som helst roll om så poliserna vid det aktuella tillfället hade åkt sko-kana i L*na Wesstr*m:s bostadsrätt på grund av nedsprutade golv av 350 KKs, eller hittat halva L*na Wesstr*m:s säng fylld med sperma från 350 KKs, eller hittat 25 trosor med 10 spermiefläckar i varje trosa, så var det endast en del, av St*fan Davidss*n:s pilleknick-sats som konstaterades utanpå L*na Wesstr*m:s kjol bakom bullerplanket, så du får nog fortsättningsvis SATSA på något annat än L*na Wesstr*m:s trosor, men för all del @Smokey, dyk du ner i L*na Wesstr*m:s trosor, du kanske kan hitta flera oupptäckta satser med tiden, i sådant fall får du SATSA på att kontakta Kammaråklagaren Å*a H*ding.

■ Ett gott råd @Smokey, sluta upp med att gräva ner dig i L*na Wesstr*m:s trosor det leder ändå ingen vart i detta fallet, vad som däremot sagt är mycket intressant i detta fallet, det är den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD, utåt sett, som en strålande sol, full av burkenergi, men, hennes inre, hennes själ, är svart som sot

■ Man kan undra hur många satser som Sillen har bränt av i HD:s trosor ? hon kanske hade flera olika Sillar ? ... man kan också undra vad den store och mäktige Páter SOA tyckte om att Sillen kladdade med hans dotter ?

Mvh/JM.
Citera
2021-09-21, 18:09
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
HD förstod ingenting hon är bara oskyldig.
Varifrån kommer vårtan har hon haft den hela tiden ?
Kanske kom när hon jobbade på något dagis eller sjukhus, vet du ?

Vad har vårtan med mordet på LW att göra? Tror du att HD mördade LW för att LW klagade på HDs vårta?
Citera
2021-09-21, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

Hans fördel i den kampen var ju att han skulle få ”rå om” HD ett par veckor i USA. Försöka slå på charmen och ”tilliten” för att vända oljetankern.

MEN ”mästerplaneraren”, strategen och taktikern SD vad gör han som ett första steg i den evtl kommande återföreningen?

Jo slår ihjäl älskarinnan så hennes försvinnande uppdagas samma dag han och HD ska iväg på drömresan med första stopp hotell i Sthlm.

Ett genidrag i återföreningens väg?

Inte med facit i hand.

Jag inbillar mig att SD var lite nöjd till slut att kunna ”bräda” JS och åka på den här resan med HD till slut. Vad den nu skulle kunna leda till?

Men sen var ju SD SD så en sista liten sväng förbi LW bara för det var ju så spännande med den relationen tyckte han. Och det där bra sexet skulle ju dröja några veckor osv.

Och där tror jag det blev ett bråk om allt kring ”upprinnelsen”. Anklagelserna och hoten haglade. Och det gjorde att det brann i skallen på SD och han slog ihjäl henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in