2021-09-27, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Jag är djupt fascinerad över hur hela alt right mediasfären verkar fungera.

Cyber ninjas släpper sin rapport en fredag eftermiddag så att inga morgontidningar ska hinna få med storyn.

Maricopa County skickar ut ett pressmeddelande som förkunnar att Joe biden vunnit med fler röster än vad som räknas.

Natt är dag. Ner är upp.
Men för att blidka MAGAsekten. Den del som inte längre accepterar verkligheten, så rapporterar Breitbart och gateway pundit, att Trump är den egentliga vinnaren eftersom valfusk skett.
Jag tror följande

1)de inser att deras läsare saknar källkritik
2)de inser att de aldrig någonsin kommer att konfronteras med sina lögner utav etablerade medier, eftersom dessa I stort sett ignorerar dem.
3) de förlorar läsare ifall de rapporterar sanningen.
De har ju sett hur låtsashögern (ärligt, det är inte politik de håller på med, det är en kult) behandlar Fox News varje gång de ger minsta lilla kritik till Trump eller till exempel rapporterar något sånär objektivt om ett val. Det spelar ingen roll att Fox i 98 fall av 100 ger Trump/MAGAkult allt de vill ha, de blir bindgalna för att de inte också får de där 2 fallen som är kvar.

Jämför när Mike Pence inte ville ställa upp på den totalt absurda idén att vice-presidenten skulle få välja vilka elektorröster som gills. Han har backat Trump i allt under 4 år. Han är bokstavligt talat med på samma valsedlar som Trump. Han accepterade förlusten - och MAGA-kultens rimliga (och totalt väntade) reaktion är att springa runt i kapitolium och skandera "find Mike Pence" "Hang Mike Pence" samtidigt som Trump sitter instängd i något rum och twittrar om hur Pence "förrått" honom.

Hela GOP och låtsashögermedia har grävt ner sig i ett hål de inte kan ta sig ur. Erkänner de att valet gick rätt och riktigt till så kommer de bli bildligt talat halshuggna (inbillar mig inte att de vågar göra något mer än att yla om det på sina safe-spaces typ GAB) av låtsashögern. Fortsätter de gräva så kommer GOP tappa röster för hur ska de övertala folk att rösta i ett val där de sagt att hela processen är korrupt? Låtsasmedian och Trump-gänget har väl inte så mycket att förlora på att fortsätta ljuga - de mjölkar ju sina kultisar på så mycket pengar de kan komma över och när kultisarna får slut på cash eller inte orkar mer så kommer de bara dumpa dom för nästa gäng (som Trump gjorde med hela Jan-6-gänget). Det är bara att titta på hur mycket cash Trump lagt på att utreda valfusket - och hur många gånger han skrivit arga inlägg på sin blogg om det (Hint: Det ena ger pengar till honom via nya lurade följare, och det andra kostar pengar. Han väljer som han alltid gjort).

CN-rapporten var katasofal, det vet alla som läst den. Finns inget i den som kommer hålla i en rättsal och det verkar väl inte vara någon som vill driva det heller. CNs förhoppning är väl att få lite fler uppdrag i andra stater, och några GOPs hoppas väl också på det så de kan blidka sina galna följare. De säger sig ju redan fått igenom nästa stat där "audit" ska ske och då väljer de att fokusera på TEXAS som redan är röd och att sekten jublar. Otroligt kul, så himla tydligt att det här är en dansuppvisning för dom och att de sedan länge slutat bry sig om något faktiskt resultat.
Citera
2021-09-27, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Du har helt rätt i de tre punkterna. Trean handlar om att det hela är en ekonomisk industri. Det handlar om att få bo så bra som möjligt, skolor till barn eller lyxiga semestrar och bilar och uteätande.

Det har räknats om många gånger men det blir aldrig nog. Ingenting duger. Sen hur man föreställer sig att miljontals människor har varit med i ett fusk vet jag inte. Hur fan skulle det gå till?
Onekligen har "låtsashögerns" (alocs uttryck nyss) reaktion på att Trump besegrades blottat en del akilleshälar i USA:s lagstiftning kring val, och deras sätt att hantera val. T ex att delstaternas legislaturer har orimligt mycket frihet att lägga tid, skattepengar och politisk energi på obstruktion av ett valresultat. Eller det ständiga politiska processandet och dragkampen kring nya speciallagar kring val i olika delstater, som ska gynna det ena eller andra partiet.

USA behöver en mycket tydligare vallagstiftning på unionsnivå, en fungerande valmyndighet, och dessutom ett återställande av Voting Rights Act och dess auktoritet.

Det nuvarande systemet är i grunden litet som att man säger "efter att rösterna räknats samlas vi i alla i stadens saloon och diskuterar man och man emellan hur vi ska göra och vem som ska styra". I alla fall öppet för det tänket.
Citera
2021-09-27, 13:14
Medlem
whogivesafucks avatar
Har ni inte gett upp ännu?
Självklart slinker det med någon tveksam röst. Men det har aldrig varit något i den bemärkelsen valfusk.
Citera
2021-09-27, 16:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Anser du att the patriot.win är en tillförlitlig källa?
När det gäller att köra copy paste från en rapport & dessutom alla uppgifterna framfördes på presskonferensen så ser jag inte något problem, oavsett var man läst uppgifterna. Då tycker jag det är mer suspekt att länka till källor som sammanfattar rapporten till att enbart innehålla att en total omräkning gav 300 extra röster till Biden & sedan förtiga allt annat.
Citera
2021-09-27, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
När det gäller att köra copy paste från en rapport & dessutom alla uppgifterna framfördes på presskonferensen så ser jag inte något problem, oavsett var man läst uppgifterna. Då tycker jag det är mer suspekt att länka till källor som sammanfattar rapporten till att enbart innehålla att en total omräkning gav 300 extra röster till Biden & sedan förtiga allt annat.

Vilken del i rapporten har du copy-pastat?
Citera
2021-09-27, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
tack för svaret. Är det något speciellt stycke du tänker på?
Jag tar gärna tid att läsa det ifall du kan peka mig i någon riktning.

Svar som : googla
kan bara betyda en endaste sak.
Citera
2021-09-27, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
De har ju sett hur låtsashögern (ärligt, det är inte politik de håller på med, det är en kult) behandlar Fox News varje gång de ger minsta lilla kritik till Trump eller till exempel rapporterar något sånär objektivt om ett val. Det spelar ingen roll att Fox i 98 fall av 100 ger Trump/MAGAkult allt de vill ha, de blir bindgalna för att de inte också får de där 2 fallen som är kvar.

Jämför när Mike Pence inte ville ställa upp på den totalt absurda idén att vice-presidenten skulle få välja vilka elektorröster som gills. Han har backat Trump i allt under 4 år. Han är bokstavligt talat med på samma valsedlar som Trump. Han accepterade förlusten - och MAGA-kultens rimliga (och totalt väntade) reaktion är att springa runt i kapitolium och skandera "find Mike Pence" "Hang Mike Pence" samtidigt som Trump sitter instängd i något rum och twittrar om hur Pence "förrått" honom.

Det får mig att tänka på vad som sker när väljarna rör sig allt längre höger ut i jakt på nyheter som överrenstämmer med konfirmationsbias.
jag tänker att det till slut tar stopp och att läsarna till slut ger sig ut på forum istället. Forum såsom 8chan där de radikaliseras.

Det här är en skrämmande utveckling när 30% av Landets väljare helt och hållet överger verkligheten och väljer att leva i en paralell verklighet på nätet.

tänk : christchurch, san bernardino, las vegas, drottninggatan,pittsburgh, osv..
Citera
2021-09-27, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Det har räknats om många gånger men det blir aldrig nog. Ingenting duger. Sen hur man föreställer sig att miljontals människor har varit med i ett fusk vet jag inte. Hur fan skulle det gå till?
Mig veterligen har jag aldrig fått ett svar på hur:
Hur stal Biden alla dessa röster. Vilken slags metodik använde han sig av?
Citera
2021-09-27, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Onekligen har "låtsashögerns" (alocs uttryck nyss) reaktion på att Trump besegrades blottat en del akilleshälar i USA:s lagstiftning kring val, och deras sätt att hantera val. T ex att delstaternas legislaturer har orimligt mycket frihet att lägga tid, skattepengar och politisk energi på obstruktion av ett valresultat. Eller det ständiga politiska processandet och dragkampen kring nya speciallagar kring val i olika delstater, som ska gynna det ena eller andra partiet.

USA behöver en mycket tydligare vallagstiftning på unionsnivå, en fungerande valmyndighet, och dessutom ett återställande av Voting Rights Act och dess auktoritet.

Det nuvarande systemet är i grunden litet som att man säger "efter att rösterna räknats samlas vi i alla i stadens saloon och diskuterar man och man emellan hur vi ska göra och vem som ska styra". I alla fall öppet för det tänket.
Intressant inlägg.
Jag tänker på följande helt bizarra verklighet:

Rapporten styrker att valfusk inte förekommit till den grad att Biden fuskat till sig x antal röster.
Senatens ordförande(R) uttalar dessa ord.
Maricopa board of elections supervisor (R)
Men alt-right medier tar den exakt motsatta slutsatsen och kablar ut det på sin löpsedel och det finns alltså människor som tycker att det är sant.
Då är min uppenbara fråga: Hur är detta möjligt? Hur kan vuxna individer se på något och sedan bestämma sig för att det inte överrenstämmer med deras egna verklighet?
Är det någon psykolog här inne som kan förklara detta mer ingående för mig i PM ? Jag vill verkligen veta.
Citera
2021-09-27, 18:09
Medlem
Skulle miljontals människor varit inblandade i fusk, ja är det som en del i en organisation är det ju enbart en halmgubbe. Krävs nog knappast något sånt antal, men som en del på nivån av röstande så funkar det ju. Ex såna som försöker rösta två gånger eller på annat sätt försökt fejka.
Citera
2021-09-27, 18:14
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Svar som : googla
kan bara betyda en endaste sak.
...vilket också faktiskt är en viktig del i Qanons metod för att rekrytera och indoktrinera nya lättlurade och villiga idioter:
https://medium.com/curiouserinstitute/a-game-designers-analysis-of-qanon-580972548be5
Citat:
A Game Designer’s Analysis Of QAnon
When I saw QAnon, I knew exactly what it was and what it was doing. I had seen it before. I had almost built it before. It was gaming’s evil twin. A game that plays people.

An extremely important “reason” for propagandists to get people to “do the research” is to instill a natural distrust for society and the competency of others.

"Do your own research" means: “Don’t trust other people. Don’t trust institutions. Listen to me.”

Citat:
Då är min uppenbara fråga: Hur är detta möjligt? Hur kan vuxna individer se på något och sedan bestämma sig för att det inte överrenstämmer med deras egna verklighet?
Är det någon psykolog här inne som kan förklara detta mer ingående för mig i PM ? Jag vill verkligen veta.
För att kulturkriget är långt viktigare för dem än vad vad den objektiva och faktiska verkligheten någonsin kommer vara.
Sekten har redan visat hur enkelt grundlurade de blindtrogna är, så man fortsätter helt enkelt på denna fascistiska linje:
Citat:
Ursprungligen postat av Joseph Goebbels
“If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it. The lie can be maintained only for such time as the State can shield the people from the political, economic and/or military consequences of the lie. It thus becomes vitally important for the State to use all of its powers to repress dissent, for the truth is the mortal enemy of the lie, and thus by extension, the truth is the greatest enemy of the State.”
https://www.salon.com/2021/07/07/tell-them-sweet-little-lies-entitlement-and-delusion-are-the-driving-force-behind-gop-tantrums/
Citat:
Tell them sweet little lies: Entitlement and delusion are the driving force behind GOP tantrums
From silencing American history to embracing Trump's Big Lie, the right is waging all-out war on reality itself.

Pizzagate, Bowling Green, "valfusk"... det spelar ingen roll vad det handlar om: De sväljer vilken skit som helst!
https://www.washingtonpost.com/opinions/2020/10/16/why-wont-trump-supporters-admit-theyve-been-conned/
Citat:
Why won't Trump supporters admit they've been conned
Little wonder some turn to outlandish conspiracies such as QAnon to justify their continued belief in Trump. As crazy as it is, it’s less embarrassing than admitting you are just another patsy in Trump’s lifelong con.
Citera
2021-09-27, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Om du ska påstå saker som inte stämmer kan du väl se till att komma med en källa? Tid, plats och datum där rösträkningen slutade, tack. Sen kan du passa på att förklara det granvall tog upp

om du följde rösträkningen så såg du att röstterna fördelades någotlunda jämt hela tiden, efter avbrottet fortsatte rösträkningen och vipps 120 000 Biden Trump 0. hur sanoligt är det att det dras 120000 bidenröster i rad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in