2021-09-27, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det mesta talar ändå för att Salle räknade med att han nu stod längst fram i kön.

Narkotika eller vapen har diskuterats. Det senare verkar mindre sannolikt. En tredje möjlighet kan kanske vara att Ninow, som ju varit med förr, dragit igång ett nytt bedrägeriprojekt och att pengarna inte fördelats som vissa tyckte att de borde.

Låter absolut troligt. Salle och FL drev ju redan vissa bedrägeriprojekt, de kanske hade gjort något i större skala och fuskat undan en del av pengarna? Att Ninow skulle åkt till Stockholm kan kanske förklaras med att de skulle köpa godis för en del av pengarna och sedan sälja i Luleå.
Citera
2021-09-27, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alsany
Ny artikel i kuriren.

Boende i närheten har en teori om en knark- eller penninggömma vid förskolan intill brottsplatsen och att detta kan vara orsaken till mordet.. De boende har sett bilar där vid flera tillfällen, även i nära anslutning till mordet.

Skulle någon med prenumeration vänligen kunna citera de mest intressanta delarna av den här artikeln?

https://nsd.se/artikel/rx1wgzyl
Citera
2021-09-27, 16:39
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Skulle någon med prenumeration vänligen kunna citera de mest intressanta delarna av den här artikeln?

https://nsd.se/artikel/rx1wgzyl

Inget nytt. Polisen tiger, men grannarna tror att det kan ha göra med en knarkgömma. Det har de läst på Internet.

Citat:
På olika diskussionsforum på nätet förs olika teorier fram om motivet till det brutala dådet.
Citera
2021-09-27, 16:41
Medlem
henki420s avatar
Ok - det här kanske är något.

Citat:
En kvinna och man som bor med sin familj i relativ anslutning till brottsplatsen kan ha lämnat uppgifter till mordutredarna som blir en bricka i bevispusslet.

Vid ett stort antal tillfällen ska okända personer och fordon observerats intill Framnäsvillans förskola, ett 30-tal meter från brottsplatsen. Observationerna ska ha gjorts i nära anslutning till det brutal dådet, men även vid flera tillfällen under vårvintern.

Polisen har kontaktats.

– Det har varit olika bilar, och väldigt sent. De kanske har haft en gömma där. Något är det i alla fall. Det kanske är knark inblandat, eller någon uppgörelse, säger mannen till Norr Media.
Citera
2021-09-27, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Ok - det här kanske är något.

Citat:
En kvinna och man som bor med sin familj i relativ anslutning till brottsplatsen kan ha lämnat uppgifter till mordutredarna som blir en bricka i bevispusslet.

Vid ett stort antal tillfällen ska okända personer och fordon observerats intill Framnäsvillans förskola, ett 30-tal meter från brottsplatsen. Observationerna ska ha gjorts i nära anslutning till det brutal dådet, men även vid flera tillfällen under vårvintern.

Polisen har kontaktats.

– Det har varit olika bilar, och väldigt sent. De kanske har haft en gömma där. Något är det i alla fall. Det kanske är knark inblandat, eller någon uppgörelse, säger mannen till Norr Media.

Tack för informationen!
Citera
2021-09-27, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurrekurre
https://www.vk.se/2021-09-25/steg-av-taget-med-en-357-magnum

Om detta har någon relevans för denna tråd vet jag inte, men att droger transporteras från Stockholm till ex vis Luleå är väl ganska klart. Dessa två greps av en slump i Umeå den 5 juni 2021 när de klev av tåget från Stockholm och skulle ta buss vidare till Luleå med div droger o en magnum .357. Båda nu dömda till 3 års fängelse. Hittar ingen FBtråd dock om detta. Den ene var tydligen utrustad med skyddsväst också.

Har du några mer uppgifter om detta? Artikeln är låst. Gärna något om var de bodde, hur gamla de var och vilken dag de dömdes. Antar det var Umeå TR? Och varför tar man inte tåget direkt till Luleå från Sthlm om det är till Luleå man ska?
Citera
2021-09-27, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Låter absolut troligt. Salle och FL drev ju redan vissa bedrägeriprojekt, de kanske hade gjort något i större skala och fuskat undan en del av pengarna? Att Ninow skulle åkt till Stockholm kan kanske förklaras med att de skulle köpa godis för en del av pengarna och sedan sälja i Luleå.

Vid de här bedrägerierna använder man sig av målvakter. Pengarna går från de bedragna till ett större antal målvakter som sedan skickar dem vidare, ibland på krokiga vägar. Målvakten får behålla en del av pengarna. Om FL anlitats som målis och sedan låtit bli att skicka vidare, tex när Ninow sköts, så blev det nödvändigt att statuera exempel. Av det media skriver är det ju inte heller ovanligt att HA-medlemmar ägnar sig åt slik verksamhet.
Citera
2021-09-27, 17:17
Medlem
Jag skrev dagarna efter mordet att FL har en gömma. Den ligger inte i någon förskolas gård utan den ligger nergrävd i skogen. Den är dessutom flyttad. Så idioterna kan fortsätta leta på förskolans gård. Dessutom var det Ninows grejor som låg i gömman.
Citera
2021-09-27, 17:51
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Jag skrev dagarna efter mordet att FL har en gömma. Den ligger inte i någon förskolas gård utan den ligger nergrävd i skogen. Den är dessutom flyttad. Så idioterna kan fortsätta leta på förskolans gård. Dessutom var det Ninows grejor som låg i gömman.

Att grannarna spekulerar i en knarkgömma beror nog på att de läst vad du skrivit här. Det kan lika gärna röra sig om en plats där man gör upp affärer. Om det var en gömma känns det som om den låg i tvättstugan.
Citera
2021-09-27, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Att grannarna spekulerar i en knarkgömma beror nog på att de läst vad du skrivit här. Det kan lika gärna röra sig om en plats där man gör upp affärer. Om det var en gömma känns det som om den låg i tvättstugan.

Jag har personligen flyttat på gömman med Ninows grejer så jag vet att de inte kommer hitta den. Jag är ingen jävla golare.
Citera
2021-09-27, 18:16
Medlem
Citat:
Jag har personligen flyttat på gömman med Ninows grejer så jag vet att de inte kommer hitta den. Jag är ingen jävla golare.

Nej men du är ett troll och jag tror inte att det är så välkommet att du börjar ditt trollande igen. Respektlöst är väl det minsta man kan kalla det med tanke på vilken allvarlig händelse som den här tråden handlar om?
Citera
2021-09-27, 18:55
Medlem
Citat:

Har du kvar Yahies väst? Saknar fortfarande bild på dig med den på. 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in