Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-09-27, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Berätta mer, vem har han förgripit sig på och på vilka andra sätt är han ett svin?

Det får räcka med information så.
Citera
2021-09-27, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
R@tzm@n, Cez@ry R@f@l borde finnas i polisens register för sexualbrott ngn-stans mellan 2010-2014. De har hans DNA. Han är ett svin.

När nya polishuset byggdes eller strax före det när parkeringsplatsen grävdes ut alt när grunden lades arbetade han där. Han bodde på Augustenborg inhyrd i en mindre lägenhet med en massa andra polacker. Han gick på på puben Harem på Augustenborgstorget.

Särskilt kännetecken:
R@tzm@n, Cez@ry R@f@l har ett extremt ärr över hela handflatan i vänster hand.
Ingen träff på Lexbase

/J
Citera
2021-09-27, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Exakt min tanke med när jag såg den bilden

Dalby stenbrott eller vad menar ni?
Citera
2021-09-27, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
Ingen träff på Lexbase

/J

Det är möjligt att han inte blivit tagen för brottet/brotten. Han fanns inte registrerad i polisens databas då. De sa att ärendet kan tas upp om han gör ngn-slags nytt brott i Sverige.
Senast redigerad av arcenciels 2021-09-27 kl. 15:08.
Citera
2021-09-27, 15:07
Medlem
Hoppas inte polisen låst fast sig vid att hon är kidnappad, går flyg från Malmö Airport till Warszawa,
Värt att kolla upp iaf
Citera
2021-09-27, 15:17
Medlem
linn_rosss avatar
Citat:
Hoppas inte polisen låst fast sig vid att hon är kidnappad, går flyg från Malmö Airport till Warszawa,
Värt att kolla upp iaf

Har svårt att tänka mig att hon åker dit utan barnet/barnen, så tyvärr tror jag inte att hon har flytt frivilligt
Citera
2021-09-27, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linn_ross
Har svårt att tänka mig att hon åker dit utan barnet/barnen, så tyvärr tror jag inte att hon har flytt frivilligt

Finns en liten chans till de, speciellt om han har vårdnaden. Inte på något sätt överge dom, men komma ifrån honom
Citera
2021-09-27, 15:26
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Värt att kolla upp iaf
För att fatta sig kort är det väl knappast troligt eftersom dom blå sökt med helikopter efter Beata Ratzman som varit förvunnen sen i lördags och citat: " har information som tyder på att mannen varit inblandad i hennes försvinnande"

https://www.expressen.se/kvallsposten/polis-soker-efter-misstankt-kidnappad-kvinna/

Frågan är väl snarare om hon lever eller inte av vilket det senare är tveksamt. Rubriceringen människorov är en väl använd teknikalitet för att ge utredarna bättre resurser.
Senast redigerad av Taggad 2021-09-27 kl. 15:28.
Citera
2021-09-27, 15:28
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
R@tzm@n, Cez@ry R@f@l borde finnas i polisens register för sexualbrott ngn-stans mellan 2010-2014. De har hans DNA. Han är ett svin. Söver med Rohypnol innan han begår sina handlingar.

När nya polishuset byggdes eller strax före det när parkeringsplatsen grävdes ut alt när grunden lades arbetade han där. Han bodde på Augustenborg inhyrd i en mindre lägenhet med en massa andra polacker. Han gick på på puben Harem på Augustenborgstorget.

Särskilt kännetecken:
R@tzm@n, Cez@ry R@f@l har ett extremt ärr över hela handflatan i vänster hand.

Citat:
Det får räcka med information så.
Så vad är ens poängen med ditt löjliga inlägg?

X har gjort Y, men jag kan inte säga med vem, vad eller hur. Han är heller inte dömd för det och finns inte på Lexbase.

Det är ingen gissningslek för barn där man säger "han börjar på A" och sen ska resten lista försöka lista ut.
Citera
2021-09-27, 15:28
Medlem
https://www.sydsvenskan.se/2021-09-27/intensiv-polisjakt-efter-misstankt-kidnappad-malmokvinna

Citat:
– Polisen arbetar med de resurser de har. Den försvunna kvinnan och den anhållne mannen har haft en relation, säger Lena Körner.

Lena Körner bekräftar för Sydsvenskan att den försvunna kvinnan, som är i trettioårsåldern, den 16 augusti gjorde en polisanmälan mot sitt ex. Anmälan gäller olaga hot.

– Det handlar om misstanke om brott en längre tid bakåt. Inte specifikt det datumet, säger Lena Körner.

Kort därefter ansökte den nu försvunna kvinnan om kontaktförbud för sitt ex. Denna ansökan avslogs.

– Jag kan inte svara på varför. Det var en annan åklagare som hanterade det ärendet, säger Lena Körner.

Trist om hon är mördad och det kunde undvikits. (kontaktförbud kanske inte hade respekterats iofs ändå)
Citera
2021-09-27, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
För att fatta sig kort är det väl knappast troligt eftersom dom blå sökt med helikopter efter Beata Ratzman som varit förvunnen sen i lördags och citat: " har information som tyder på att mannen varit inblandad i hennes försvinnande"

Frågan är väl snarare om hon lever eller inte av vilket det senare är tveksamt. Rubriceringen människorov är en vanlig teknikalitet för att ge utredarna bättre resurser.

Jo men i en utredning kan det svänga rejält, och nånstans måste man börja. Så jag förstår absolut att dom inleder med människorov, men som sagt det kan svänga. Det jag irriterar mig på är att Polisen inte gått ut med vilken nivå misstanke graden är på
Citera
2021-09-27, 15:29
Medlem
Citat:
Värt att kolla upp iaf

Kan det vara möjligt att hon åkt till hemlandet? Kan ha sökt hjälp på en Kvinnojour antingen Malmö Kvinnojour el Socialens Kvinnocentrum?

Jag hoppas hon hittas levande och oskadad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in