2021-09-27, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej. Inte i offentliga register. Hon har skyddade uppgifter om jag läser innantill i media och kikar i register som finns åtkomliga.

Inte klaudia väll ?
Citera
2021-09-27, 18:49
Medlem
-Ines-s avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-kontaktforbud

Citat:
Så sent som för två veckor sedan sökte Beata Ratzman om kontaktförbud mot mannen, något man kan göra om det finns en klar och konkret risk att en utpekad person kommer att begå brott mot, förfölja eller på annat sätt allvarligt trakassera en annan person.

Men begäran fick avslag.

”Pågående utredning ger för närvarande inte tillräckligt stöd för ansökan eller de misstankar XX är misstänkt för. Förutsättningarna för kontaktförbud är mot denna bakgrund inte uppfyllda,” står det i beslutet.

Fy fan, vilken felbedömning
Citera
2021-09-27, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanaLim
Vad jag vet kan/får man köra nästan ända fram till dammen. Vägen fram slutar med en vändzon/parkering. Det bor regelbundet polska gästarbetare hela sommaren/hösten i husbil där. De fiskar i dammen, dricker öl, eldar och festar. När inte dem är där brukar folk komma dit med prostituerade. Ett ganska skumt ställe kvälls/nattid med andra ord. I huset bredvid dammen bor en äldre trevlig man. Han är så van vid liv, bilar och folk där nattetid så borde inte ha reagerat om någon kommit dit med bil och dumpat ngn mitt i natten.

Ok, tack för god info. Ja säkerligen är det då en plats som GM varit på tidigare och känner sig ”trygg” med.

Citat:
Ursprungligen postat av marabouchoklad19
Hinton Golf Club på Facebook gick ut med ett inlägg för en timme sedan angående fallet.

” Pga mycket tragiska omständigheter kring sökandet av en försvunnen ung kvinna i Malmö har vi tyvärr blivit tvungna att tillfälligt stänga banan.”

Låter som att hon har hittats?
Citera
2021-09-27, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Inte klaudia väll ?
Ok. Felsyftning. Han verkar stå ensam på sin adress. Varken nån Beata el Klaudia verkar finnas på hans adress, förutom att han står såm "Gift".

Till syvende og sist spelar det ingen roll.
Hans fru är borta, han är tydligen en våldsam jävel. Jag fixar den, inte så svåra, ekvationen.
Citera
2021-09-27, 18:55
Medlem
Citat:
Ok. Felsyftning. Han verkar stå ensam på sin adress. Varken nån Beata el Klaudia verkar finnas på hans adress, förutom att han står såm "Gift".

Till syvende og sist spelar det ingen roll.
Hans fru är borta, han är tydligen en våldsam jävel. Jag fixar den, inte så svåra, ekvationen.

Han står inte ensam på adressen på ratsit
Citera
2021-09-27, 18:57
Medlem
Fy fan, vilken felbedömning [/quote]

Ja det kan man lungt säga att det är.

jag sitter själv i en sådan sits där jag är på skyddat boende, medan min förövare är i frihet.
Har fått sekretessmarkering såsom Beata fick.
Det tar ibland några dagar för att info ska raderas ur systemet.

Jag sitter och väntar på besked om jag får ett kontaktförbud eller ej. Och jag har väntat i snart 2 veckor på mitt besked.

Att få ett kontaktförbud är en viss trygghet, man kan säga som så här att har man det o personen kommer ändå o tar kontakt så får det större påföljder än om personen ej har något.

saxar vad det står om just kontaktförbud

1. Ordinärt kontaktförbud
Ett ordinärt kontaktförbud innebär att förbudspersonen inte får besöka, kontakta eller följa efter skyddspersonen.

2. Utvidgat kontaktförbud
Ett utvidgat kontaktförbud innebär att förbudspersonen inte får besöka eller vara i närheten av skyddspersonens bostad, arbetsplats eller andra ställen där han eller hon brukar vara.

Om ett kontaktförbud, som tidigare utfärdats, överträtts ska ett utvidgat kontaktförbud som huvudregel meddelas och förenas med beslut om elektronisk övervakning. Detta under förutsättning att det inte finns särskilda skäl emot ett sådant beslut. Det spelar ingen roll vilken typ av kontakförbud som överträtts. Såväl fysiska som icke-fysiska överträdelser (som till exempel sms, telefonsamtal och e-postmeddelanden) kvalificerar som överträdelser.

Elektronisk övervakning innebär att förbudspersonen får en fotboja som rapporterar larm till polisen om kontaktförbudet överträds samt om förbudspersonen inte sköter sin utrustning.

3. Särskilt utvidgat kontaktförbud
Denna typ av kontaktförbud förutsätter att den som ansöker sedan tidigare har ett beslut om utvidgat kontaktförbud och att det kontaktförbudet har överträtts.

Ett särskilt utvidgat kontaktförbud innebär ett beslut om kontaktförbud som omfattar ett större avgränsat förbudsområde kring skyddspersonens bostad, arbete eller andra ställen där skyddspersonen brukar vara jämfört med det förbudsområde som omfattades i ett utvidgat kontaktförbud.

Den här typen av kontaktförbud ska förenas med av beslut om elektronisk övervakning, om det inte finns särskilda skäl som talar emot ett sådant beslut.

4. Kontaktförbud avseende gemensam bostad
Ett beslut om kontaktförbud som gäller gemensam bostad innebär att förbudspersonen inte får vistas i en bostad som brukas gemensamt med skyddspersonen. Detta kontaktförbud kan vara aktuellt att ansöka om ifall det finns en risk att en person i samma hushåll kommer att begå brott mot skyddspersonen.

Kontaktförbud avseende gemensam bostad får meddelas om det bedöms finnas en risk för brott mot den sammanboendes liv, hälsa frihet eller frid. Riskbedömningen tar alltså sikte på mera begränsade former av handlande än kontaktförbud i övrigt.

Kontaktförbudsregleringen är till för att skyddet för skyddspersonen ska kunna öka stegvis genom en successiv upptrappning av nivån på ingripandet.

Åklagare måste handlägga inkommen ansökan om ordinärt kontaktförbud och utvidgat kontaktförbud utan villkor om elektronisk övervakning inom två veckor. För ansökningar om särskilt utvidgat kontaktförbud och kontaktförbud avseende person i gemensam bostad gäller en kortare handläggningsfrist på en vecka.
Citera
2021-09-27, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Han står inte ensam på adressen på ratsit
Tack. Fick rota in lite där. Hon lär nog flytta. 22 år? Märkligt. Eller ser jag fel?
Citera
2021-09-27, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marabouchoklad19
Hinton Golf Club på Facebook gick ut med ett inlägg för en timme sedan angående fallet.

” Pga mycket tragiska omständigheter kring sökandet av en försvunnen ung kvinna i Malmö har vi tyvärr blivit tvungna att tillfälligt stänga banan.”
Japp, även hemsidan skriver samma.

https://hintongolf.se
Citera
2021-09-27, 19:00
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Bodde hon i Oxie?
Professorsgatan om jag minns rätt.
Citera
2021-09-27, 19:01
Medlem
Citat:
Tack. Fick rota in lite där. Hon lär nog flytta. 22 år? Märkligt. Eller ser jag fel?

Tror inte hon bor hos honom utan bara skriven
Citera
2021-09-27, 19:03
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatte1
Det går utmärkt att köra bil på denna stigen (se pil)
https://imgur.com/a/s1zXwaI
Men du ska vara ganska bevandrad i området för att kunna hitta rätt på de skogsstigarna nattetid. Frågan är ju om GM kört på måfå och hittat ett ställe som "passade bra". En golfbana är ju ganska idiotisk som dumpningsplats då dammarna töms då och då.
Citera
2021-09-27, 19:03
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok, tack för god info. Ja säkerligen är det då en plats som GM varit på tidigare och känner sig ”trygg” med.

Låter som att hon har hittats?

På golfklubbens hemsida är de ännu tydligare.
https://hintongolf.se/
Citat:
SOFIEDAL STÄNGT

SOFIEDAL ÄR STÄNGD FÖR SPEL DEN 27/9 & 28/9 PÅ GRUND AV ETT ALLVARLIGT BROTT.
VI BEKLAGAR BESVÄRET OCH HOPPAS ÖPPNA BANAN SÅ SNABBT VI BARA KAN.

Där skriver de att banan även är stängd i morgon tisdag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in