2021-09-20, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Jag tror att han är skyldig för jag har en uppfattning om människan. Henne har jag aldrig träffat utan bara hört från andra som känner dem, att hon fått mkt stryk av honom. Jag antar oxå att hon är mindre skyldig än honom eftersom hon flydde och larmade polisen.
Så ja.. Jag tror han har gjort betydligt mer än hon. Jag tror att brottsoffret försökt försvara rosanna när hon fått stryk, och då har han tagit till yxan för att klara av att få ett övertag. Brottsoffret kunde ju ta för sig vad jag förstått.

Vad jag har fattat det som. Så var det en granne som såg henne blodig på gården och larmade då 112. Därför trodde polisen att det fanns en kvinna som var misshandlad, men som dom sedan strök. EFTERSOM rosanna inte var skadad utan bara hade mkt blod på sig.

Först rapporterade polisen om att dom funnit en död kvinna och en skadad med talbar kvinna. Men som sagt så tog dom sen tillbaka det om den skadad kvinnan och sa att hon inte var skadad alls.
Citera
2021-09-20, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Utropsteckena
Vad jag har fattat det som. Så var det en granne som såg henne blodig på gården och larmade då 112. Därför trodde polisen att det fanns en kvinna som var misshandlad, men som dom sedan strök. EFTERSOM rosanna inte var skadad utan bara hade mkt blod på sig.

Först rapporterade polisen om att dom funnit en död kvinna och en skadad med talbar kvinna. Men som sagt så tog dom sen tillbaka det om den skadad kvinnan och sa att hon inte var skadad alls.

Ahaa! Det låter rimligt, och det förklarar även varför hon inte släppts. Herregud vilken soppa! Jag kan knappt stå ut tills den 24de
Citera
2021-09-20, 20:41
Medlem
Citat:
Jag tolkar ditt svar som att du tror att hon inte är riktigt lika oskyldig. Du har garanterat mer insyn än vad jag har.

Ja jag har ganska mycket insyn men som sagt, snart får vi veta iaf lite mer
Citera
2021-09-23, 17:04
Medlem
Framflyttat tills på måndag den 27
Citera
2021-09-23, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Scurf84
Framflyttat tills på måndag den 27

Men för helvete! Hur vet du det? Konstigt med 3 dagars förlängning... Aldrig vart med om tidigare. Brukar alltid vara var 14de dag de har omhäktning.
Citera
2021-09-24, 08:01
Medlem
Citat:
Men för helvete! Hur vet du det? Konstigt med 3 dagars förlängning... Aldrig vart med om tidigare. Brukar alltid vara var 14de dag de har omhäktning.

Det stod i tidningen och va tydligen ”bara nåt annat som kom i vägen” typ 😳
Citera
2021-09-24, 08:01
Medlem
Citat:

Känns helt jävla galet det här
Citera
2021-09-24, 12:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Scurf84
Känns helt jävla galet det här

Det verkar som åklagaren har svårt att få in materialet i tid. Men måndag stämmwr precis som du skrev, jag ringde tingsrätten precis som förklara att åtalet väcks på måndag. Hoppas inte fupen är enorm och enbart kan begäras ut i pappersform för en mindre förmögenhet.
Citera
2021-09-27, 13:49
Medlem
T34Panzers avatar
“Gift par åtalas för yxmord på kvinna

Ett gift par åtalas för att tillsammans ha mördat en kvinna med flera hugg med både kniv och yxa.
Händelsen ägde rum i Mariestad i februari i år.”

https://www.expressen.se/gt/gift-par-atalas-for-yxmord-pa-kvinna/
Citera
2021-09-27, 14:18
Avslutad
Jag har fupen men vet inte hur jag lägger upp den?
Citera
2021-09-27, 14:24
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag har fupen men vet inte hur jag lägger upp den?
Har du den som pdf? Isf gå till anonfiles så kan du lägga upp dom och posta länken till filen här
Citera
2021-09-27, 14:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Har du den som pdf? Isf gå till anonfiles så kan du lägga upp dom och posta länken till filen här

Jag gör ett försök, vänta två min.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in