2021-09-27, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Men visst pratade LW med någon när hon var ute den 11:e?
Ja, det var nog därför SD avbröt mordplanerna den gången.
Citera
2021-09-27, 12:23
Medlem
Citat:
Håller helt med Dig här ang den 11:e.

Där och då hade nog SD bestämt sig för att LW skulle tas av daga. Det var då hans fantasi om det blodiga sexet tog sin början.
Den kvällen gick det åt skogen pga att det var för mycket folk som rörde sig i området. Inga elaka mållgans utan helt vanliga personer som gjorde att hans plan inte kunde sättas i verket den natten, samt att LW pratade i telefonen. Han var snabbtänkt och kom på att det rör sig mållgans i området som kan tänkas gå på en oskyldig kvinna i området (precis som han tänkte göra) och därför ringde samtalet till polisen. Men han varnade inte LW...

SDs fantasi ang blod fick hänga kvar till förhören, det gick åt h-e rent ut sagt... han ändrade sig och det blev lite blod i kalsongerna till slut.
Det här med blodig sex att det ska vara så kontroversiellt fattar inte jag!
Jag tror alla har åtminstone nån gång upplevt ett blodigt samlag. Så ovanligt är det väl inte ?
Citera
2021-09-27, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Retrospektivt beträffande mordet på L*na Wesstr*m (2018)

■ Enligt Lördagen den 19 Maj 2018 samt citat:

- "Vi kan bekräfta att det är en kvinna, men om det är samma kvinna som vi sökt sedan i Tisdags ( 15/5 2018 ) är för tidigt att säga" ... slut citat/

■ Fortsatt citat: - "Den döda hittades av privatperson-er (pluralisform) som larmade polis och ambulans till platsen" ... slut citat/

■ Enligt ovan skrivet: Via presstalesman T*mmy L*nd.

■ Två stycken privatpersoner hittade den avlidna människokroppen bakom bullerplanket under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018.

■ En, av de två privatpersonerna kontaktade polisen, samtalet registrerades klockan 14:33:27, därefter ambulanspersonal.

■ Oavsett vad medlemmen @Betongbaletten impertínus infántilus tidigare har påstått, så står jag till punkt och pricka för detta enligt ovan skrivet, det vill säga, det var två personer som ifrån början upptäckte den avlidna människokroppen bakom bullerplanket.

■ Det hade redan ifrån första början slarvats en hel del beträffande den mordutredningen som gjordes, några misstag gjordes, andra saker, var rent slarv.

■ Ett exempel på rent slarv eller ett rent nonchalerande ifrån polisens sida var de avsatta spåren i vegetationen utanför själva bullerplanket, man ansåg vid det aktuella tillfället att de avsatta spåren inte hade någonting med mordet att göra med anledning av att alla blodstänk från brottsoffret fanns endast på insidan av bullerplanket.

■ Ytterligare ett exempel var att polisen inte brydde sig om att närmare undersöka St*fan Davidss*n:s egentliga anledning till den trappinspektionen vilken han gjorde hos sin kamrat JG under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, endast och cirka 1 timma och 15 minuter före det, att L*na Wesstr*m sedan därefter blev dödsmisshandlad bakom bullerplanket.

■ Ett tredje exempel var hur polisen och åklagarna behandlade Yodinnan HD som en liten hundvalp med silkeshandskar på och sålunda lät henne mycket enkelt och smidigt slinka ut genom bakvägen och därtill sedan stänga igen dörren efter sig.

Mvh/JM.

Nu är det dags att du berättar vad du egentligen menar vad som är så himla uppseendeväckande med följande punkter. För det är väl inte någon gissningstävling, eller vad menar du? Så ta nu och svara på följande:

1) Vad är det som är så speciellt med trappinspektionen hos JG?
2)Vad är det som är så speciellt med bilderna på vattentornet?
3) Menar du att Pontus ljuger i förhör när han berättar om hur han hittade Lena? Varför skulle han göra det?

Såhär är det gällande punkt nr 3: Pontus och hans systrar var och hälsade på hos sina föräldrar i Nya Hjarsta, där han bott och lekt som barn och han strövade omkring i området. Till en början ensam.

Då hittade han Lena.

Han gick tillbaks till föräldrahemmet och hämtade en syster som följde med honom tillbaka till fyndplatsen och då ringde de till polisen.
Citera
2021-09-27, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det här med blodig sex att det ska vara så kontroversiellt fattar inte jag!
Jag tror alla har åtminstone nån gång upplevt ett blodigt samlag. Så ovanligt är det väl inte ?

Jag har full förstående för att du inte förstår sammanhanget.

Läs FUP och tråden så inser du också vad som hänger ihop.

Blodigt sex kan det bli vid menstruation men inte jämt som SD vill göra gällande (som han sedan backade ifrån). Även vid menstruation uppstår det inte så mycket blod (enl SD) att kragen blev nerblodad.
Citera
2021-09-27, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jag upplever inte att han var särskilt rationell under press.
Och pressen var, för honom, mycket stor den senare tiden innan mordet.

Logiken påverkades då, skalades av.
Inte för att han inte hade tillgång till den
utan snarare för att situationen blev för honom mentalt ohållbar.

Istället för logik och rationellt handlande inträder något annat.

Och det är väl detta som inträffar hos de som utför denna typ av brott
för att tex lösa "ett problem".

Jag upplever att han var störd, sett tillbaka under åren.
Och då faller pusselbitarna mer på plats.

Jag håller också med Develi att jag upplever HR som endast försiktiga med den 11/5.

Och som Massuppfittaren menar (om jag tolkar rätt?) så behövde de inte gå in mer på den 11/5 eftersom det var en onödig sak plus hade kunnat skapa mer problem eller göra saken mer otydlig.

De väljer att nöja sig och stanna vid den 15/5, men lämnar utrymme.

Jag tolkade inte det som du.
Jag tolkade det som att de har misstankar kring den 11:e men väljer att stanna, som sagt.

Och i övrigt, tvivlar inte en enda sekund på att den 11:e var en avbruten plan.
Därför mådde han skit dagarna efter, för det gick i stöpet...
Ofärdigt. Ångest.
Han pallade inte hotet.
Han behövde eliminera det.
Han blev störd och avbruten, när han trodde det var dags, när han nu till slut varit inställd!
Mådde bara sämre o sämre.
Blev allt mer stressad.

Och vad gäller mordtillfället; han kan lika gärna placerat något på plats INNAN dådet!!
Minuter före, vill säga.
Förberett.
Det kan jag mycket väl tänka mig.

Ja jag har valt att kalla hans tillstånd för delirium. Inte medicinskt kopplat till alkohol utan mer filosofisch.

Han brottas med stora frågor och problem. Dilemman. HD är både på mys med JS den helgen men samtidigt hägrar USA på tu man hand.

Hur som haver så finns det en fel frågetecken just kring planeringen.

I andra fall så kanske GM köper silvertejp, klorin, bensindunkar, hammare och det rekas innan på platsen osv.

SD:s planering med jobba över, cykla till gym, jobba hemma, stämma träff med LW, glömma mobilen och ringa polisen hade ju utan mordet inte väckt några varningsklockor i sig.

Men nu blev det mord och vad som är planering och vet vi ej.

Jag visade igår att det från SD:s hemmamast Varbergagatan 161 är lika långt till brottsplatsen som hem till honom. Plus minus nån tiotal meter. Runt 600 meter.

Det betyder att han kan ha haft sin mobil med på brottsplatsen.

Alltså på tal om att han 11/5 ”glömmer” mobilen eller vad anledningen nu är att den är kvar på hemmamasten.

Så jag vill väl visa att då hovrätten ”stannar” vad gäller 11/5 så är mina tankar kring detta inte helt vilse.
Jag har fått klagomål att jag ”skyddar” SD och förmildrar hans gärning men som sagt om hovrätten är inne på osäkerhet kring planering så kanske också jag kan få vara det en smula.
Citera
2021-09-27, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vet inte om jag fattar dig rätt här, eller jag tror inte jag fattar riktigt vad du menar...vem som är självförhärligande och vem som inte fattar att filmen... jaja.

Jag tänker att SD på många sätt i situationer där han blir pressad, reagerar på ett "konstigt" och avvikande sätt.

Det tror jag beror på många olika skäl. Obs, jag försöker inte skriva någon på näsan, detta är bara en SPEKULATION!

Jag tror att han hanar i den här situationerna (som nog många för länge sedan har klarat ut på något bättre sätt, även om det är jobbigt, traumatiskt, sorgligt, whatever för vem som helst), därför att han dels saknar förmåga att se sin egen del, saknar djupare empati, saknar en djupare förståelse pga det här för hur andra tänker och känner och även har för stor tilltro till sin förmåga att kunna lura andra i förlängningen. Förmodligenhar han lyckats i många situationer, många gånger, iaf så att han har sluppit ta konsekvenserna på allvar. Narcissistiska drag.

Så jag tror att han aldrig har löst problem på konstruktiva och på ett långsiktigt sätt, utan det är att köra på med sin otrohet t ex, lösa, släcka bränder här och där med manipilation, hot, gaslighting, lögner och bortförklaringar, vilket har räckt en "bra" bit.

Men det här sättet t lösa problem, det fungerar inte i längden, det är kortsiktighet i det. Det skapar inte bra realtioner, tillit och kärlek på ett fungerande plan. Det skapar förhållanden som måste kontrolleras och kommer så smånngom att brista.

Han saknar helt enkelt verktygen när situationen blir allvarligare än den blir för de flesta. Då när han verkligen skulle behöva tackla situationen, är han inte mogen att hantera det här. Han varken avslutar eller söker hjälp.

Det finns någon slags logik, kanske mer en strukturell logik, där andra människors känslor och reaktioner inte ingår i förståelsen/logiken. Det är äl så jag tänker. Han klarar av att vara logisk på något plan på jobbet te x. Raderar och förstår att han behöver fica bort Lenas mobil, klarar av att ljuga så att det ska passa med olika saker. Det är logiskt på det sättet att han förstår att om ngon sett honom cykla från mordplatsen, har han redan en fröklring som kan vara svår att motbevisa.

Men sedan blir det ologiskt när han beskriver det blodiga sättet som han gör, med att det såg ut som litervis med blod... herregud. Då blir helt det galet.

Jag tänker lite som Avel här samtidigt, att på slutet, när SD känner (det tror jag att han gjorde) att säcken knyts ihop, när tre år av slitsam situation av att ha suttit på häktet, förfarande misstänkt, ny rättegång på gång, så har hans resurser gått ner i botten.

Filmen är en skräckfilm som visar en man som är "galen".

Jag kan bara tänka hur han har betett sig hemma. Vi har ju inget som visar om han arbetade och hur han fungerade med barn och HD.

Varför var inte hela familjen samlad närhan väntade på sin dom?

Vi kanske ska vara glada för att inget värre hände.

Precis. En sån individ kan bli mycket farlig när hen satts under press och den ensidiga logiken inte fungerar längre. Finns flera liknande fall. Ett av dessa är han som mördade Vatchareya Bangsuan.
Samt dåren Janne, som mördade sin sambo i rummet där barnen sov och styckade hennes kropp på balkongen. Skrämmande när man hör hans resonemang, när man lyssnar på honom...
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-27 kl. 13:19.
Citera
2021-09-27, 12:47
Medlem
Citat:
Håller helt med Dig här ang den 11:e.

Där och då hade nog SD bestämt sig för att LW skulle tas av daga. Det var då hans fantasi om det blodiga sexet tog sin början.
Den kvällen gick det åt skogen pga att det var för mycket folk som rörde sig i området. Inga elaka mållgans utan helt vanliga personer som gjorde att hans plan inte kunde sättas i verket den natten, samt att LW pratade i telefonen. Han var snabbtänkt och kom på att det rör sig mållgans i området som kan tänkas gå på en oskyldig kvinna i området (precis som han tänkte göra) och därför ringde samtalet till polisen. Men han varnade inte LW...

SDs fantasi ang blod fick hänga kvar till förhören, det gick åt h-e rent ut sagt... han ändrade sig och det blev lite blod i kalsongerna till slut.

Bara en kort passus här, han har bott i området länge och är ”kvarterspolis” och cyklar i alla riktningar året om dygnet runt.
Borde han rimligen inte veta att han kan stöta på ja vem som helst. En bil på väg hem efter sent jobb. Ett sömnlös hundägare. En sjuksyrra från nåt sent pass på cykel hem, motorburen ungdom osv.

Nu verkar han ju ha tänkt annorlunda rent generellt men undrar bara varför han skulle komma på då helt plötsligt strax innan mordet, huvudplanen, att shit här är ju en gångväg/cykelväg som människor faktiskt använder.
Senast redigerad av Avel 2021-09-27 kl. 12:54.
Citera
2021-09-27, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Gällande att han placerat något där strax innan mordet så tror jag precis som du att allt var förberett. Han var ju mycket noga med att i förhör påpeka att han inte hade en aning om vilken väg han cyklade hemåt från JG. Att inte minnas det är helt orimligt enligt mig med tanke på att det bara gått ett dygn innan han fick förklara sig.

Men vägen hem från JG langade han fram Google tidslinje för sen va?
Citera
2021-09-27, 12:52
Medlem
Citat:
Fast hon pratade inte i telefonen ute. Endast inne med JJ.
Men det blev ändå för många störningar. Med början polisen som kom trots allt.

Men SD borde ha fattat att om ett ”bakhåll” skett så borde polisen rimligen komma och kika? Eller vad sa operatören i samtalet?

Tänker mest på att om han tänkt mörda i området och gjort polisen uppmärksam både på sin person och området så bör han ju ha kallylerat att där han ska mörda så kan polisen dyka upp.

Vet att han inte tänker ”normalt” men ändå.
Senast redigerad av Avel 2021-09-27 kl. 13:01.
Citera
2021-09-27, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jag upplever inte att han var särskilt rationell under press.
Och pressen var, för honom, mycket stor den senare tiden innan mordet.

Logiken påverkades då, skalades av.
Inte för att han inte hade tillgång till den
utan snarare för att situationen blev för honom mentalt ohållbar.

Istället för logik och rationellt handlande inträder något annat.

Och det är väl detta som inträffar hos de som utför denna typ av brott
för att tex lösa "ett problem".

Jag upplever att han var störd, sett tillbaka under åren.
Och då faller pusselbitarna mer på plats.

Jag håller också med Develi att jag upplever HR som endast försiktiga med den 11/5.

Och som Massuppfittaren menar (om jag tolkar rätt?) så behövde de inte gå in mer på den 11/5 eftersom det var en onödig sak plus hade kunnat skapa mer problem eller göra saken mer otydlig.

De väljer att nöja sig och stanna vid den 15/5, men lämnar utrymme.

Jag tolkade inte det som du.
Jag tolkade det som att de har misstankar kring den 11:e men väljer att stanna, som sagt.

Och i övrigt, tvivlar inte en enda sekund på att den 11:e var en avbruten plan.
Därför mådde han skit dagarna efter, för det gick i stöpet...
Ofärdigt. Ångest.
Han pallade inte hotet.
Han behövde eliminera det.
Han blev störd och avbruten, när han trodde det var dags, när han nu till slut varit inställd!
Mådde bara sämre o sämre.
Blev allt mer stressad.

Och vad gäller mordtillfället; han kan lika gärna placerat något på plats INNAN dådet!!
Minuter före, vill säga.
Förberett.
Det kan jag mycket väl tänka mig.

Eller han kan ha haft mordvapnet med sig när han hämtade Lena i hennes hem. En ficklampa skulle inte få henna att undra. Ett avklippt järnrör kan hon ha frågat om. Typ "Vad ska du ha det där till? "Hittade det nyss, ska ha det till en grej jag fixar med i trädgården."

Om hon ens undrade, vilket jag inte tror hon gjorde. Minsta lilla misstanke om att han skulle göra henne fysiskt illa skulle ha gjort att hon inte hade följt med honom in bakom planket.

För minst av allt skulle hon väl misstänka att hon skulle bli ihjälslagen med det föremålet några minuter senare.

Så jag tror att mordet var planerat. ATT det skulle bli av, Eller MåSTE bli av enligt hans logik. Eftersom möjligheten sket sig den 11e och att han absolut ville få det gjort innan USA-resan, så var sista chanserna då den 14e. Troligen var han extremt stressad.
Citera
2021-09-27, 13:06
Medlem
Bakarettans avatar
Ursäkta en novis men man behöver inte vara hjärnkirurg el. raketforskare för att fatta att relationen emellan SD & LW var riktigt sjuk. Detsamma gäller relationen emellan SD & HD.
Stackars barn till dessa föräldrar som tvingats genomgå detta!
Efter att ha lyssnat på 78 inspelade videor från rättegången på Youtube (PrimeCrime) och sett uppladdade filmer på både SD och LW så är min slutsats att SD tog livet av LW. Märk väl nu att det är min egen slutsats. Era andra analyser om vad som hänt har jag skummat igenom här. Finns gott om analyser både åt det ena hållet och åt det andra. Karlen är död. Han pallade inte att bli förnedrad och få sin "egen högt uppsatta person", enligt han själv då, fängslad och bli berövad friheten. Tog han livet av sig? Eller? En synnerligen narcissistisk och självupptagen person på gränsen till psykopat.
Tja, enligt media gjorde han det. Med detta sagt borde HD & Soa undersökas lite mer noggrannare. Och JG. Gärna under lupp.
Bara mina tankar om detta.
Citera
2021-09-27, 13:10
Medlem
Citat:
Fast hon pratade inte i telefonen ute. Endast inne med JJ.
Men det blev ändå för många störningar. Med början polisen som kom trots allt.

Jag har för mig att hon pratade med J i telefonen på väg till platsen där hon skulle möta SD och det såg han.
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-27 kl. 13:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in