2021-09-26, 19:09
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Att tråden fokuserat på PeNi beror på att ingen har något att skriva om ClLe.

Tråden är fri att skriva i. Men ett antal personer, t.ex. du själv, ägnar sig åt att klaga över andras inlägg snarare än att skriva något själv.

"Team ClLE" lämnar ju så att säga walk over. I och för sig är det inte märkligt. Jag skrev redan den 20 september att tråden skulle tystna sedan Fighter83 dragit undan mattan för Pudelfrillan. "Team ClLe" har helt enkelt inget att skriva och det är varken Ugglans eller mitt fel.

Men gnälla går ju bra!

Vi kan vara överens om att inget mer har hänt om CL. Om det mot förmodan skulle ha hänt något, hade pressen - i vart fall Mariestads-Tidningen - rapporterat om det. Om CL skulle ha tagits in på ett nytt förhör, är jag ganska säker på att det hade kommunicerats. Eventuellt nya husrannsakningar skulle garanterat inte ha undgått allmänheten. Och hade något av det som bars ut i papperspåsar vid de två första husrannsakningarna gett det minsta positiva resultat, hade det gett eko. Jag är givetvis fullt medveten om att allt som händer hos Kalla fall i fallet inte når ut till allmänheten, men grovt tror jag att Kalla fall redan har kört fast och att det sista hoppet står till DNA-testet.
Citera
2021-09-26, 19:17
Medlem
Citat:
Att tråden fokuserat på PeNi beror på att ingen har något att skriva om ClLe.

Tråden är fri att skriva i. Men ett antal personer, t.ex. du själv, ägnar sig åt att klaga över andras inlägg snarare än att skriva något själv.

"Team ClLE" lämnar ju så att säga walk over. I och för sig är det inte märkligt. Jag skrev redan den 20 september att tråden skulle tystna sedan Fighter83 dragit undan mattan för Pudelfrillan. "Team ClLe" har helt enkelt inget att skriva och det är varken Ugglans eller mitt fel.

Men gnälla går ju bra!

Vilket skämt 😂 Mattan är inte bortdragen för Pudeln tvärtom ju mer ni håller på desto säkrare blir jag På att CL med sin bror Pete*Levi*n är inblandade tillsammans .
Tror du att esset var att bröderna var på statt , att hela vår teori hängde på det ?? Du är en liten skämtare du . Vårat främsta ess i rockärmen är tro det el ej . KF s högst misstänkte CL . Vad har ni för kort i rockärmen ?? Inget annat än svett ! Ni har däremot inte ett skit o komma med noll ! Förstår du lilla gubben ?
Citera
2021-09-26, 19:20
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Varför hetsar du så?
Du får det att låta som detta är en tävling av något slag. Skriv vad du har att tillföra och lämna det som inte passar dig till andra.
Många bäckar små vet du.
Att Cla#es är huvudmisstänkt nu innebär väl inte att vi vet mer än vad media släpper ut.

Jag önskar att det kunde komma fram mer info om denna gubbe. Man undrar vad som händer nu exempelvis!?
Undrar om de husrannsakan något mer som jag tror att de sade att de skulle. Undrar om de håller förhör med honom.
Önskar att någon kunde komma in och våga uttala sig som bor i närheten av Cla#es och kanske gjort några observationer.

Han nervös för att jag o Pudel snart är tillbaka i tråden?
Citera
2021-09-26, 19:23
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Roligt att du vill berika denna tråd med nya uppgifter om ClLe. Berätta nu vad du tycker att vi skall vända på för stenar rörande honom.

Scenen är din! Låt höra!

Ja, det är ju så tydllig nu när du säger det själv. För dig är tråden en scen!
Citera
2021-09-26, 19:24
Medlem
Ugglan.s avatar
Ifall du missade ...

Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Vilket skämt 😂 Mattan är inte bortdragen för Pudeln tvärtom ju mer ni håller på desto säkrare blir jag På att CL med sin bror Pete*Levi*n är inblandade tillsammans .
Tror du att esset var att bröderna var på statt , att hela vår teori hängde på det ?? Du är en liten skämtare du . Vårat främsta ess i rockärmen är tro det el ej . KF s högst misstänkte CL . Vad har ni för kort i rockärmen ?? Inget annat än svett ! Ni har däremot inte ett skit o komma med noll ! Förstår du lilla gubben ?

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Vi kan vara överens om att inget mer har hänt om CL. Om det mot förmodan skulle ha hänt något, hade pressen - i vart fall Mariestads-Tidningen - rapporterat om det. Om CL skulle ha tagits in på ett nytt förhör, är jag ganska säker på att det hade kommunicerats. Eventuellt nya husrannsakningar skulle garanterat inte ha undgått allmänheten. Och hade något av det som bars ut i papperspåsar vid de två första husrannsakningarna gett det minsta positiva resultat, hade det gett eko. Jag är givetvis fullt medveten om att allt som händer hos Kalla fall i fallet inte når ut till allmänheten, men grovt tror jag att Kalla fall redan har kört fast och att det sista hoppet står till DNA-testet.
Citera
2021-09-26, 19:31
Medlem
Citat:
Ifall du missade ...
Ifall du missat

Den nu enda misstänkta i Helenafallet är CL Fakta
Citera
2021-09-26, 19:31
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ifall du missat

Den nu enda misstänkta i Helenafallet CL

Och det går framåt?
Citera
2021-09-26, 19:32
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Ok, du retar Thord och Thord får svara på det, men inledningsvis skriver du om "oss".

Så:

1) Vad är det som "vi ju mer håller på med"? Vågar jag drista mig till att be om förklaring enligt "Säg-A-säg-B"-modellen?
2) Exakt vilka är "vi"?
3) Och vad har du för bevis på att CL:s bror PL var närvarande? Kan du ge bara ett enda exempel på vad som skulle styrka det?
Citera
2021-09-26, 19:34
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:

Vad glad jag är att du tar det på det viset.

Du har inget ess i ärmen. Alla i tråden vet att ClLe är misstänkt för att ha kört runt på kvällen och natten då Helena försvann och ensam ha bragt Helena om mordet.

Du däremot underkänner Kalla Fall. Du säger att ClLe var på Stadt, att han inte var ensam och att han inte kunde göra det ensam. På alla dessa punkter avviker jag från dig. Om ClLe är skyldig så är det precis som Kalla Fall har sagt.

Så vem är det egentligen som sitter på ess i rockärmen. Jag som håller öppet för att Kalla Fall har rätt eller du som underkänner Kalla Falls teori.

När du kontaktade Kalla Fall och fick veta att de två männen i baren inte var ClLe och PeLe så borde du ha backat och insett att du har noll skäl att tro att PeLe var i Mariestad och noll skäl att tro att någon av dem var på Stadt. Du låser dig i ditt tänkande och blandar ständigt ihop fakta och antagande.

Du har dessutom konsekvent undvikt att svara på frågan varför det är OK att diskutera alla andra som mördare men inte KlMa.
Citera
2021-09-26, 19:38
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ifall du missat

Den nu enda misstänkta i Helenafallet är CL Fakta

Citat:
Och det går framåt?

Knappast! Fighter83 har ju gett Kalla Fall ett gott skratt när han kontaktade dem och berättade att ClLe och PeLe var männen i baren.

Det är platt fall!
Citera
2021-09-26, 19:38
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Det är fortfarande ett helt orimligt beteende och ett lika orimligt svar.

Du har alltså ett namn på en "pilot" som typ halva Mariestad misstänker och som du har hållit tyst om sedan du registrerade dig i juli 2017? Du har haft fyra år på dig (!) att lägga ut din idé i tråden, och när du så säkert hävdar att KM inte är "pilot", varför i hela friden gick du inte ut 2017 och gav oss din kandidat? Det hade ju varit ett ypperligt tillfälle! Varför sitta tyst och vänta? Och vänta på vad? Och nu skriver du att du inte kan/vill lyfta din idé i tråden för att du måste "vänta in Kalla fall". Ska det få gå ytterligare fyra år, då? Du måste ju förstå att du har försatt dig i en hopplös situation genom att inte ha sagt ett ord från första början. Ofattbart!

Det bästa hade varit om du inget hade sagt från första början om den här presumtive kandidaten, för då hade vi andra hade sluppit denna chock och frustration samtidigt som vi hade sluppit att bli så provocerade. Och hur tänker du om Helenas föräldrar och syskon? Har du inget samvete för att du kan vara den som sitter på namnet på den personen som familjen Andersson samt hela den här utredningen har väntat på?

Du kunde ha sagt något redan 2017. Varför gjorde du inte det? Och det värsta av allt är att du ger en presumtiv gärningsmannakandidat respit!

Men ojdå. Lugn o fin nu. Varför så angelägen om just Fighter's spekulationer? Finns många i Mariestad som har sina egna misstänkta. Hur är det fatt med dig egentligen?
Citera
2021-09-26, 19:39
Medlem
Citat:
Ok, du retar Thord och Thord får svara på det, men inledningsvis skriver du om "oss".

Så:

1) Vad är det som "vi ju mer håller på med"? Vågar jag drista mig till att be om förklaring enligt "Säg-A-säg-B"-modellen?
2) Exakt vilka är "vi"?
3) Och vad har du för bevis på att CL:s bror PL var närvarande? Kan du ge bara ett enda exempel på vad som skulle styrka det?
Jag har ungefär lika mycket att komma med som du när du lyfter fram KM som skyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in