Citat:
Ursprungligen postat av
minddevil
på gamla modellen så laddar du med en 9mm skarp patron ,
på nya modellen så laddar du med en 9mm blankpatron , den driver en stålbult med gastrycket som sitter fast i apparaten , så inga vådaskott kan skapas för obehöriga
bägge funkar som de ska och den nya är säkrare för alla utom det som ska avlivas
finns fall där polis hittat nya modellen hos kriminella , tagit i beslag , men fått lämna igen efter utredning då det inte va något brott att inneha oavsätt tankegång bakom införskaffandet
varför gå över ån efter vatten liksom ? när det går att lösa lagligt och billigt
och mycket tråkigt med din vän som behöver hjälp TS

Vad jag minns när jag var ung och bodde på bondgård så skruvade man av bottendelen av slaktmasken och la i kulan, sedan spände man som ett litet ”slutstycke”, dvs fjädern till ”slagstiftet” som slår till 9mm patronen och sen släppte man på fjädern.
Det var även som en strut längst ut.
Det finns en föregångare till den där man måste klappa till baksidan med en hammare för att få slagstiftet i kontakt med patronen, den var dock lite osäker att använda då djuret kunde vända sig vid ögonblicket och att skruva isär skiten var ett jävla meck ifall man hade bråttom.
Dock kan jag känna att om ”barnflickan i Knutby” lyckas skaffa en puffra, hur svårt ska det då vara?
En kapad hagelbrakare finns det ju drällvis av, inte så kostsamt heller.
Om det är för att ta bort sig hade jag använt helium istället.
Inte olagligt och inte så svårt att skaffa.