2021-07-20, 16:25
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag har vid ett tillfälle tagit över ett gram metadon utan tolerans, plus en del diazepam, kräkningshämmande medicin och några dl vodka. Teoretiskt borde det kunna döda tre friska män hälften så gamla som jag. Det enda som hände var att jag förlorade medvetandet och vaknade av att sjukvårdspersonal gav mig syrgas. Inga hjärnskador eller något.

Det troliga är att min andning aldrig upphörde, och då dör man inte av överdosen. Medlemmen Denom har haft en liknande upplevelse med en jättedos fentanyl.
Tack för info, alltid kul när det finns användare med lite annan erfarenhet än vad jag själv har.
Citera
2021-07-20, 16:29
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Om du nu inte trollar så lägg ner den verksamheten, det är bara korkat.
Du kommer hur som helst inte få hjälp här.

Här får du inte tag på något vapen i alla fall. Skall du det så måste du tillhöra helt andra kretsar än det ”vanliga” samhället.
Citera
2021-07-20, 16:35
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Här får du inte tag på något vapen i alla fall. Skall du det så måste du tillhöra helt andra kretsar än det ”vanliga” samhället.

Det finns ju en i tråden som säljer ombyggda startpistoler, och jag nämnde en numera avliden medlem som hade en sådan som han hade byggt själv, så har han tur kan han hitta någon.

Det riktigt sjuka är att frågeställningen ens existerar och att det inte är som på Kreta, där man måste vara efterbliven för att inte lyckas få tag på ett olagligt vapen.
Citera
2021-07-21, 07:24
Medlem
-W-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det finns ju en i tråden som säljer ombyggda startpistoler, och jag nämnde en numera avliden medlem som hade en sådan som han hade byggt själv, så har han tur kan han hitta någon.

Det riktigt sjuka är att frågeställningen ens existerar och att det inte är som på Kreta, där man måste vara efterbliven för att inte lyckas få tag på ett olagligt vapen.

Tänker du på användaren Waffenjanne?
Isåfall har jag redan prövat den vägen och det var bara bluff och båg alltihop.

Känns så jävla drygt att hänga i förorterna och fråga människor men jag har slut på idéer. :/
Citera
2021-07-23, 20:08
Medlem
WaffenJannes avatar
Det bästa är förstås att använda en 3D skrivare och bygga sitt eget vapen så man inte behöver "hänga på förortstorgen" och förhandla med "vildarna".
Citera
2021-07-23, 20:35
Medlem
Puffes avatar
Finns ju kinesiska webshoppar där man kan köpa pennpistoler...de är inte helt fungerande från start utan kräver mindre ombyggnad ( flytta om ett par delar och såga av en bit av en inre del som håller patronen).
Sedan behöver du ju ammunition och så har du en enskotts pangare.
Citera
2021-07-23, 20:42
Medlem
WaffenJannes avatar
Ett exempel på hur lätt det är att skaffa vapen nuförtiden är Maverick V2 som man kan googla fram på Youtube.

Maverick V2

En sexskjutare i kaliber 22 Long Rifle som vem som helst borde kunna bygga med minimal insats av hjärna och pengar.
Alla stora delar skrivs ut på en vanlig 3D skrivare. Sedan behöver man bara lite fjädrar, skruvar och instickspipor som man fixar med vanlig handborrmaskin. Visserligen inte räfflat men på 10 meter behövs inte sån bjäfs.

Här försedd med grön laser för extra pondus. :=)
Senast redigerad av WaffenJanne 2021-07-23 kl. 20:52.
Citera
2021-07-27, 15:54
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minddevil
på gamla modellen så laddar du med en 9mm skarp patron ,

på nya modellen så laddar du med en 9mm blankpatron , den driver en stålbult med gastrycket som sitter fast i apparaten , så inga vådaskott kan skapas för obehöriga

bägge funkar som de ska och den nya är säkrare för alla utom det som ska avlivas

finns fall där polis hittat nya modellen hos kriminella , tagit i beslag , men fått lämna igen efter utredning då det inte va något brott att inneha oavsätt tankegång bakom införskaffandet

varför gå över ån efter vatten liksom ? när det går att lösa lagligt och billigt

och mycket tråkigt med din vän som behöver hjälp TS
Vad jag minns när jag var ung och bodde på bondgård så skruvade man av bottendelen av slaktmasken och la i kulan, sedan spände man som ett litet ”slutstycke”, dvs fjädern till ”slagstiftet” som slår till 9mm patronen och sen släppte man på fjädern.
Det var även som en strut längst ut.

Det finns en föregångare till den där man måste klappa till baksidan med en hammare för att få slagstiftet i kontakt med patronen, den var dock lite osäker att använda då djuret kunde vända sig vid ögonblicket och att skruva isär skiten var ett jävla meck ifall man hade bråttom.

Dock kan jag känna att om ”barnflickan i Knutby” lyckas skaffa en puffra, hur svårt ska det då vara?
En kapad hagelbrakare finns det ju drällvis av, inte så kostsamt heller.

Om det är för att ta bort sig hade jag använt helium istället.
Inte olagligt och inte så svårt att skaffa.
Senast redigerad av Ladida 2021-07-27 kl. 15:58.
Citera
2021-07-30, 13:56
Medlem
Running_mans avatar
Ta kontakt med nån som besöker forna Jugoslavien ofta.

Mängder av vapen har smugglats från dom länderna till Sverige sedan 90-talet. Några smugglare har åkt dit också...

SVT.se - artikel om vapensmuggling

GP.se - "nio personer åtalas"
Citera
2021-09-21, 22:41
Medlem
Att köpa det kan inte för svårt ,beroende på var du bor.
Citera
2021-09-26, 18:14
Medlem
Hej, är inte ett dugg kriminell eller så men har samlat på mig en massa vapen under mina år som pendlande till o från USA. Inga problem alls, tullen på Arlanda tittar ju inte ens åt ens håll som svensk medelålders man
Citera
2021-09-28, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonjon19
Hej, är inte ett dugg kriminell eller så men har samlat på mig en massa vapen under mina år som pendlande till o från USA. Inga problem alls, tullen på Arlanda tittar ju inte ens åt ens håll som svensk medelålders man

Eller hur 🙈
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in