Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-27, 18:12
  #1
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Om du nu - rent hoypotemiskt - skulle vilja köpa en olaglig puffert, hur skulle du gå till väga? Sergels torg känns lite fel, även om "barnflickan" lyckades... Vad kostar en pistol med ammo...??
Citera
2009-03-27, 18:16
  #2
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Om du nu - rent hoypotemiskt - skulle vilja köpa en olaglig puffert, hur skulle du gå till väga? Sergels torg känns lite fel, även om "barnflickan" lyckades... Vad kostar en pistol med ammo...??

Du får nog räkna med 10-20 tusen för en picka. Det skiljer sig mellan olika dealare och vilken caliber puffran har. Men utav alla erbjudande jag fått(det är inte så många men ändå) så har priserna alltid handlat om 10-20 papp för en 9 mm pistol.
Citera
2009-03-27, 18:23
  #3
Medlem
CoopColas avatar
Är det inte väldigt, väldigt, svårt att få tag på en pikadoll utan att ha rätt kontakter?
Citera
2009-03-27, 18:24
  #4
Medlem
Hajimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Är det inte väldigt, väldigt, svårt att få tag på en pikadoll utan att ha rätt kontakter?
Jo, som allt annat.
Citera
2009-03-27, 18:40
  #5
Avstängd
haystaks avatar
Allting handlar om att känna rätt folk.
Citera
2009-03-27, 18:54
  #6
Medlem
sprithitlers avatar
Är du lite äldre (typ 20 plus) och någorlunda normalt utrustad med vänner och bekanta så känner du förmodligen någon som känner någon som kan hjälpa, frågan är bara om dina kompisar vill hjälpa dig att få tag på vapen. Ett tips är de kamrater som har kamrater i halvskumma delar av malmö.
Citera
2009-03-27, 21:26
  #7
Medlem
Cranstons avatar
Jag är starkt emot länder där man kan köpa pistoler/andra skjutvapen, med eller utan licens, spelar ingen roll.

Däremot vet jag att en pistol inte skulle göra annat än nödvändig skada ifall jag var god för en. När jag sätter mig till rätta sen så tänker jag skaffa mig en, skydda hem och familj helt enkelt.

Hur är det med att beställa från nätet då? Får man posta det här eller tolkas det som reklam?

10 - 20 tusen låter för övrigt väldigt dyrt... kan man inte få någon fjuttpistol billigare?
Citera
2009-03-27, 22:03
  #8
Medlem
scoremaxs avatar
[quote=Cranston]
Citat:
Jag är starkt emot länder där man kan köpa pistoler/andra skjutvapen, med eller utan licens, spelar ingen roll.


VS.

Citat:
Däremot vet jag att en pistol inte skulle göra annat än nödvändig skada ifall jag var god för en. När jag sätter mig till rätta sen så tänker jag skaffa mig en, skydda hem och familj helt enkelt.
Tur du lever i ett land där du kan köpa en pistol då..

Citat:
Hur är det med att beställa från nätet då? Får man posta det här eller tolkas det som reklam?
Letar du en illegal pistol på nätet så hittar du antagligen 10 Scammers istället.

Citat:
10 - 20 tusen låter för övrigt väldigt dyrt... kan man inte få någon fjuttpistol billigare?
Hela Fback är fullt med folk som påstår sig kunna skaka fram allt möjligt för Ullared-priser..
Citera
2009-03-27, 22:23
  #9
Medlem
Fun_Universitys avatar
1. Åk till Estland
2. Hoppa in i en taxi och säg "Black market".
3. Leta upp en skum typ och se till att ha ca 10 000 med dig.
Citera
2009-03-27, 22:29
  #10
Medlem
Ljungbackaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cranston
Jag är starkt emot länder där man kan köpa pistoler/andra skjutvapen, med eller utan licens, spelar ingen roll.

Däremot vet jag att en pistol inte skulle göra annat än nödvändig skada ifall jag var god för en. När jag sätter mig till rätta sen så tänker jag skaffa mig en, skydda hem och familj helt enkelt.
Hur fan ska du ha det egentligen? Eller menar du att du ska ha vapen men ingen annan?
Citera
2009-03-27, 23:13
  #11
Medlem
Hinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cranston
10 - 20 tusen låter för övrigt väldigt dyrt... kan man inte få någon fjuttpistol billigare?

tokarev, ryss skräp. får man säkert runt 1000
Citera
2009-03-27, 23:23
  #12
Medlem
Cranstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbackaerik
Eller menar du att du ska ha vapen men ingen annan?

Alldeles riktigt

Citat:
Ursprungligen postat av Hind
tokarev, ryss skräp. får man säkert runt 1000

haha nää nån mutta får det vara! köper man en tokarev får man väl vara beredd på att manteln flyger in i pannan. någon liten revolver kanske...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback