Citat:
Ursprungligen postat av
matsqq
Min poäng är följande:
Du
vet inte om YN har tagit intryck av HH:s uttalande när hon säger "handledsväska" !
Jag exemplifierade bara : YN talade med en polisman vid mordplatsen, Gedda påståtts ha fått information om en väska innan de sprang in i gränden etc. Fan vet vad som sades till vem och vilka som påverkat varandra ...
Du drog slutsatsen att YN påverkats av HH och uppmanade att alla skulle glömma hennes ord pga. det - jag säger att det inte
alls är säkert att det är så ...
Då kanske
du skulle uttryckt dig mindre svartvitt? att det
kan vara så att YN påverkats av HH ?
Inte att vi ska
glömma vittnets uttalande pga. vad HH sagt eller inte sagt och stryka saker ur förhören ?
Nej, ingen dubbelmoral - jag sa ju att man kan göra en fotnot även vid SE:s uttalande ...
YN kan knappast ha varit den som sa det så Gedda fick veta. Inget annat vittne från mordplatsen säger väska, så förmodligen har Gedda fel.
Nej, jag drog slutsatsen att hon kan ha påverkats av Holmér i media. Precis som SE kan ha fått vissa saker från media.
Så om man tror att SE fått saker från media så behöver man också fundera på vad andra kan ha fått från media.
Huvudsaken här är att handledsväska inte kommer från YN om man tittar i materielet. Hon säger aldrig det var en handledsväska.