Citat:
Ursprungligen postat av
badsaltad
En ihoprullad post-it lapp är nog det bästa rör som finna, bara rulla ihop till önskad diameter och kanske klippa lite kortare sen sätta en liten tejpbit så att den aldrig släpper. Annars ett plastsugrör som du klippt till en bra längd.
Föreslår en lagom fylld påse och en hel natt till förfogande, sen är det bara dra i sig en redig jävel plus en kopp kaffe för att sen låta kreativiteten jobba!
Simpelt trick:
1. Välj ett lite tjockare papper, vanligt a4 papper är för tunt enligt mig.
2. Klipp ur en bit, ca 10x10cm.
3. Ta en vanlig penna, helst någon smalare typ standard blyerts brukar funka.
4. Använd pennan som fyllning och rulla pappret runt den
5. När väl pappret är rullad runt och omsluter pennan helt, rulla den mellan handflatorna några sek.
6. Fram med tejp. 2 st Korta bitar som tejpas fast ”snett” på, vilket gör att den liksom bildar en spiralform väl fasttejpad. En i den nedre delen (obs: inte längst ut på röret) och en i övre.
7. Klipp sedan av ena änden liiiite snett.
8. Den delen som blir kortast efter steg 7, där markera ett sträck eller något typ av markering som syns.
9. VIOLA! Nu är det bara hitta markeringen och sikta den bortåt (alltså mot den riktning du tänkt dra linan)
Det man kan variera beroende på referens; papperstyp, längd, tjocklek.
Annars är vissa bläckpennor perfekta bara man skruvar isär alla delar (du lär se vilken del jag menar).
Yes jag har lagt åtskilliga timmar på detta, riktigt partytrick för pundare o smida rör till alla i soffan.