2021-07-17, 18:44
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towen
Det är ju en 'no brainer' - Seth kan ha tagit hjälp av en tredje person, ur sitt gäng, för den bedriften (utan att Johan kanske ens visade sig vid tillfället för "städningen").

Slutet, liksom samtliga filmer, är bra. Jag hade gärna sett någon form av fortsättning: t ex en 'spin off' kring karaktären Seth Rydell (Jens Hultén) - en svensk version av "Gangs of London". Fortsätter han som informatör?

Man kunde också tänka sig - om Jacob Eklund vill vara med - en serie filmer som kretsar kring storskalig brottslighet ur ett europeiskt perspektiv, där Europol och Scotland Yard engagerar Johan Falk i någon form, från sitt personskydd i Storbritannien?

Mikael Tornvings rollkaraktär uppskattade jag. Synd att han skrevs ut i näst sista filmen. Blir svårt att få in honom igen - om han inte "har en tvillingbror"
Jag känner ändå att det här var en filmserie där man kramade ur allt som fanns. Man gjorde 17 filmer under 6 år. Jag var inte trött på serien när den slutade, det vara bara lagom. Det finns snarare många andra serier och filmer där jag tycker att de borde hålla ett högre tempo i produktionen och spotta ut fler filmer likt johan falk.
Citera
2021-07-24, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Towen
Det är ju en 'no brainer' - Seth kan ha tagit hjälp av en tredje person, ur sitt gäng, för den bedriften (utan att Johan kanske ens visade sig vid tillfället för "städningen").

Slutet, liksom samtliga filmer, är bra. Jag hade gärna sett någon form av fortsättning: t ex en 'spin off' kring karaktären Seth Rydell (Jens Hultén) - en svensk version av "Gangs of London". Fortsätter han som informatör?

Man kunde också tänka sig - om Jacob Eklund vill vara med - en serie filmer som kretsar kring storskalig brottslighet ur ett europeiskt perspektiv, där Europol och Scotland Yard engagerar Johan Falk i någon form, från sitt personskydd i Storbritannien?

Mikael Tornvings rollkaraktär uppskattade jag. Synd att han skrevs ut i näst sista filmen. Blir svårt att få in honom igen - om han inte "har en tvillingbror"

Att Seth ska ha en tredje person att hjälpa till kan vara möjligt, men borde ingen granne ringt polisen direkt vid skottet?

Sedan är inte gardinerna fördragna heller. Det är en sak filmskaparna borde tagit med.

Seths skicklighet att kliva ut från toan och bara behöva ett skott med pistolen för att döda lönnmördaren är inte att förakta. Jo, jag såg sista avsnittet igen igår.

Johan var efter misshandeln i stort behov av läkarvård. Armen var bruten och han hade förlorat mycket blod. Seth kan ha lappat ihop honom med någon vän och sedan fått iväg honom på något sätt till Island som fått ta hand om allt.
Citera
2021-07-24, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LNilsson
Kört ett maraton och kom att tänka på det här

Johan falk - Slutet

I slutet så säger Sophie att ett vittne hade sett 2 st maskerade män bära bort en hoprullad matta som var helt nerblodad.
Om det skulle vara så att Seth och Johan bar ut den där snubben, hur kunde Johan ens stå på benen efter all stryk + att armen bröt han ju sönder.
Han hade ju knappast kunnat hjälpa till att bära!?

Något jag kom att tänka på också när jag såg om slutet igår. Kan också tycka att det borde krävts mer än ett skott från Seth för att få slut på lönnmördaren
Citera
2021-07-24, 10:12
Medlem
Vet inte om någon redan skrivit detta eller om jag tagit upp det redan. Men miljöerna stämmer inte överens med årstiden när scenen ska utspelas. Vintrarna i Göteborg verkar ha gröna träd och gräsmattor.

Två julafton har utspelats, båda gånger såg det ut att vara sommar.
Citera
2021-08-03, 14:56
Medlem
Finns det verkligen inga planer på en ny säsong? Man borde kunna bygga vidare på Seth.
Behövs lite mer bra svenska serier i denna klass.
Citera
2021-08-09, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Något jag kom att tänka på också när jag såg om slutet igår. Kan också tycka att det borde krävts mer än ett skott från Seth för att få slut på lönnmördaren

Mördaren sprang ju inte direkt runt i lägenheten och tog nog det lilla lugna. Dessutom såg han knappast Seth, som antagligen stod skapligt nära. Så sett borde det räcka med ett skott i huvudet.
Citera
2021-09-26, 10:34
Medlem
Man-goes-chutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absolut9090
Kollade nyss på "De fredlösa" och märkte något sjukt skumt. I slutet när Sofie lämnar avskedsbrev till sin man så ser man kylskåpet i bakgrunden med en massa magneter. Det finns en teckning som ska vara gjord av ett barn. Teckningen sitter fast med en massa bokstavsmagneter som bokstaverar bland annat : thc,xtc,ghb,pcp och en sexa bara som "6" = sex.
Är det inte sjukt skumt?

Såg det precis också och kom hit just för denna kommentar. Det fanns en till, LSD. Det kan ju även vara något som de som faktiskt bor i huset har gjort som inte har någon betydelse till filmen, men helst vill jag ju att de skall finnas en tanke med scenen. Men som sagt, det kan ju vara någon tonåring som är lite lustig.
Citera
2021-09-26, 12:26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-goes-chutney
Såg det precis också och kom hit just för denna kommentar. Det fanns en till, LSD. Det kan ju även vara något som de som faktiskt bor i huset har gjort som inte har någon betydelse till filmen, men helst vill jag ju att de skall finnas en tanke med scenen. Men som sagt, det kan ju vara någon tonåring som är lite lustig.
Det är nog set-designern som hade sitt lilla roliga, utan någon annan tanke än att folk ska lulza när dom ser det.
Citera
2022-01-11, 21:04
Medlem
Johan falk filmer

Var kan man se alla johan falk filmer?
Citera
2022-01-11, 21:06
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn-.
Var kan man se alla johan falk filmer?