Ni som skriver om de två nya filmerna, än sålänge har det väl vara släppts en? Dvs. "Ur askan i elden" som släpptes 29 juni.
Näsa film, "Tyst diplomati" kommer 13 juli.
Vad har jag missat?
Du har missat detta.
(Infon fanns tidigare i tråden.)
Citat:
"Johan Falk - Ur askan i elden": Digitalt köp 18 juni. På DVD, Blu-ray och hyr 29 juni.
"Johan Falk - Tyst diplomati": Digitalt köp 25 juni. På DVD, Blu-ray och hyr 13 juli.
"Johan Falk - Blodsdiamanter": Digitalt köp 9 juli. På DVD, Blu-ray och hyr 27 juli.
"Johan Falk - Lockdown": Digitalt köp 23 juli. På DVD, Blu-ray och hyr 10 augusti.
"Johan Falk - Slutet": Digitalt köp 6 augusti. På DVD, Blu-ray och hyr 24 augusti.
Är extremt sugen på övriga tre filmer nu. Egentligen borde man ha väntat så att man kunde se alla fem under en helg, men disciplinen är inte min starka sida. Är ledig på fredag, så jag hoppas den kommer upp redan imorgon, så jag kan kan avnjuta min whisky med svensk kvalitetsfilm!
Definitivt den bästa Johan Falk-filmen någonsin. Helvete vilken intensitet!
Läs inte om ni inte vill ha stora spoilers:
Scenen där Jack sa "Det är lugnt" kan ha varit den starkaste scenen i svensk filmhistoria. I övrigt tycker jag att det var synd att inte Niklas dog. Det var alldeles för förutsägbart att han till slut skulle gå segrande ur den striden och jag tror dessutom att det hade kunnat vara bra för nästkommande filmer om Ramsan och Seth hamnat i en konflikt modell större sedan Niklas avslöjat Seth som informatör. Tyvärr var filmskaparna alldeles för fega här. I övrigt, JÄVLIGT bra film!