2021-09-26, 10:11
  #1369
Medlem
Karmapoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Han är i irak, framgår ur chattarna.

För att summera,
Biggie, spelar tuff bakom telefonen och "jag sponsrar" men i verkliga fall håller han sig gömd i libanon. They say dont do the crime if you cant do the time.

Nour, en luffare och nolla. Skriver texter om pengar och kriminalitet, hans mamma och flickvän betalar för hans skor och kläder😂Blivit slagen tidigare på gatan. Han styrs av sin mamma med järnhand.

Alex, faderlös som spelar tuff. Skryter om att han mördare abu halab (pappans mördare) han låg eg. Inte bakom det. & Träffar på hans fiender och springer runt med en matkniv. Ja, vad säger man om dessa wannabe kriminella.

Hassan, snutens infospringis. Sitter & smsar med polisen på whatsapp och gråter ut om hotbilden mot honom medans han själv "planerar mord" gömmer sig i fjällen och skogen.

Dani, ja jag vet inte vad jag ska säga faktiskt. ERbjuder flera miljoner för morden men har inte tillgång till ett jack shit. Varken handskar, vapen, chaufförer, bilar, GPSer, skyttar.

Ahmed el-moghrabi, clownen i det hela. Utnyttjats maximalt. Folk ser han som ett jävla skämt, han är golbög, snott deras vapen, man vill han ska skjuta ett par st och sedan ska han dö.

Darko, stackarn. 😂 vet inte varifrån han kom in i bilden. Ett barn dem tagit från dagis och försökt göra kriminell.

Naif och hans brosha har jag inte läst mkt om ännu

Man är nästan lite besviken över hur mycket likhet med buskis detta har.

Måtte dom nu ordning på Karolinfallet också. Att som släppt misstankarna mot Bilal (tillfälligt då han sitter där han gör?) verkar ju märkligt då alla i denna inre krets verkar veta att det är han som gjort det (”fules brorsa”). Naief var ju trots allt på plats och såg skytten/skyttarna (denna var ju inte maskerad enligt andra vittnen) innan han kutade iväg och lämnade sin fru åt sitt eget öde. Klart Naief kände igen dom, Malmö är ju upperbarligen en liten (kriminell sett) värld där ”alla ligger med alla”, dvs många av dom byter lojaliteter som man byter kallingar.
Citera
2021-09-26, 10:14
  #1370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karmapolis
Precis det är när det blir personligt som de tappar det. Danis hämndlystnad mot Melkky har förblindat honom till den milda grad att han sitter där han gör idag. Han skapade en våldsspiral som bara kunde sluta i kaos (Galaxy och Karolin) och gjorde nog att han i detta hat glömde bort sin streetsmarthet. Från superlåg profil, aka ”spöke”, till nu fullständigt blottlagd.

Var det Juden som låg bakom Galaxy? Det kan man inte tro efter det här där han samarbetar med retards.

Var är skyttarna från Galaxy?

Har hört mycket om Juden men man tvivlar efter detta.

Har han ens så mycket pengar i stash som det har snackats om lång tid?
Citera
2021-09-26, 10:14
  #1371
Medlem
Karmapoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmike90
Äsch ingen skillnad mot alla andra top dogs som fallit pga. encro.
Han har säkerligen varit aktiv på krypterade linjer i många år precis som alla andra, skillnaden nu var snarare att franska polisen hackade krypterat material än att han faller pga. hämndlyst.

Hämnd och att visa sig stark för att hålla maktbalans har varit en del av kriminella spelet i alla tider, det är inte så att han haft något val, mekky utmanade honom och då måste han göra vad som krävs för att behålla sin ställning och rykte. sen att polisen fick hans chattar serverat är det som fick han att falla.

man kan vända på det och säga att han har nog haft tur, hade dom knäckt encro tidigare kanske dom fått honom och flera andra i detta mål på livstid istället för förberedelse...

Jo du har såklart rätt. Men han blottgör sig ochså genom detta mållåsta hat, Mio överlevde ju trots allt. Kommer nog mer matnyttigt med SkyECC och Anom. Problemet blir väl var dom ska husera denna mängd interner.
Citera
2021-09-26, 10:17
  #1372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karmapolis
Man är nästan lite besviken över hur mycket likhet med buskis detta har.

Måtte dom nu ordning på Karolinfallet också. Att som släppt misstankarna mot Bilal (tillfälligt då han sitter där han gör?) verkar ju märkligt då alla i denna inre krets verkar veta att det är han som gjort det (”fules brorsa”). Naief var ju trots allt på plats och såg skytten/skyttarna (denna var ju inte maskerad enligt andra vittnen) innan han kutade iväg och lämnade sin fru åt sitt eget öde. Klart Naief kände igen dom, Malmö är ju upperbarligen en liten (kriminell sett) värld där ”alla ligger med alla”, dvs många av dom byter lojaliteter som man byter kallingar.

Om dom är så säkra på att det var den fules bror? Varför avrättar man inte den fule? Vill inte han hämnas sin dotters mammas död?

Det verkar som att Malmös kriminella värld är i fullständigt kaos efter de senaste årens krig. Mekky hade väl trots allt lite ordning? Lite som Saddam och Irak.
Citera
2021-09-26, 10:21
  #1373
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Var det Juden som låg bakom Galaxy? Det kan man inte tro efter det här där han samarbetar med retards.

Var är skyttarna från Galaxy?

Har hört mycket om Juden men man tvivlar efter detta.

Har han ens så mycket pengar i stash som det har snackats om lång tid?


Skulle tro att han har en del pengar stashat med tanke på hur länge han varit aktiv och hur mycket droger som flödat till sverige under hans tid, med det sagt har han nog genom sina kopplingar utomlands och till forna jugoslavien det mesta av sin förmögenhet investerat i fastigheter osv.

dvs han är nog god för betydligt mer än vad han springer runt med i fickan, eller vad han har löst för att styra upp mord. kriminella på hans nivå har ju självklart en arbetskassa som kan variera väldigt mkt över tid, men lägger samtidigt undan i olika verksamheter för att säkra framtiden.

EDIT: Just under första halvan av 2020 dvs tiden encro övervakades var ju en besvärlig tid för importörer då man tog många stora laster från spanien och många förlorade stora summor pengar, dels pga corona men även för polisen övervakade leveranser osv tullen var mer på tå.

halvåret 2020 hade många tunga kriminella mer akut pengabrist än tidigare år när affärerna blomstrade (vilket man även sett tydligt i de flesta encro chat loggar under denna tid, i andra mål).
__________________
Senast redigerad av Bigmike90 2021-09-26 kl. 10:28.
Citera
2021-09-26, 10:26
  #1374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmike90
Skulle tro att han har en del pengar stashat med tanke på hur länge han varit aktiv och hur mycket droger som flödat till sverige under hans tid, med det sagt har han nog genom sina kopplingar utomlands och till forna jugoslavien det mesta av sin förmögenhet investerat i fastigheter osv.

dvs han är nog god för betydligt mer än vad han springer runt med i fickan, eller vad han har löst för att styra upp mord. kriminella på hans nivå har ju självklart en arbetskassa som kan variera väldigt mkt över tid, men lägger samtidigt undan i olika verksamheter för att säkra framtiden.

Finns det någon tråd om honom? Vad är det för verksamhet han har hållit på med? Och sedan hur länge?

Han har låtit som en maffiaboss. Hur lyckas man hamna i en sån här situation? Varför skriver han själv i encro telefon? Att man kan tro att det har varit så säkert. De högsta ledarna håller aldrig i telefoner.

Vilka har han samarbetet med tidigare? Är dom döda eller sitter i fängelse?
Citera
2021-09-26, 10:27
  #1375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Haha, ja det är jävligt mycket "Stefan & Krister"-buskis i chattarna, precis som du säger 😂 Helt seriöst, nu vill jag iof inte på något sätt uppmana till mord, men hur svårt kan det vara att planera och genomföra den här typen av saker? "Oj, ska bara skruva fast styrdes på mopeden först" , "kan du fixa handskar?", "asså, grabbarna kör på GPS så de kan säkert inte ta den där vägen som är säkrast att ta för att inte polisen ska ta dem" osv. Jisses!

Det där med Bilal och Ahmed: jag minns att vi spekulerade kring det där i K*rolin-tråden. Det var nåt i stil med: Bilal var en av skyttarna i mordförsöket på Niffe, men där K*rolin sköts ihjäl istället. Niffe, och Dani, satte då ett pris på Bilals huvud, men gav honom och de andra bröderna valet att gå över till Danis sida. Därför som Ahmed är inblandad i det här målet. Eller missuppfattade jag din fråga?
Det är för att allting läggs ut 2-3 grader av separation från den som vill ha nåt gjort. T.ex i detta fallet så vill D ha bort någon, han pratar i sin tur med någon av sina närmaste som han tänker kan få tag i någon som löser det, hans närmaste pratar med ännu en annan person som i sin tur rekryterar en "soldat," som i det här fallet han med styret på mopeden, som verkar vara nån trasig tramtorsk, och att såna snubbar misslyckas med att skjuta någon är inte direkt konstigt.

Edit: Sen så försöker alla stoppa sina händer i kakburken också, D kanske säger att han kan betala 500k, så kommer snubben som gör det i slutändan kanske få hälften för att alla lagren mellan de två ändpunkterna kommer att plocka pengar ur potten.
__________________
Senast redigerad av Kanylballe 2021-09-26 kl. 10:32.
Citera
2021-09-26, 10:30
  #1376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Om dom är så säkra på att det var den fules bror? Varför avrättar man inte den fule? Vill inte han hämnas sin dotters mammas död?

Det verkar som att Malmös kriminella värld är i fullständigt kaos efter de senaste årens krig. Mekky hade väl trots allt lite ordning? Lite som Saddam och Irak.

enligt jude och grabbarna var det snarare Mekky som drog igång kaosandet, vilket är min uppfattning med.
Citera
2021-09-26, 10:35
  #1377
Medlem
superurban08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Läser ÅP 1.
Det verkar som om de lokaliserade Mekky genom att identifiera IP-adresser som tittade på vissa TV-kanaler och sedan vidarebefordrade informationen till Europol. Hassan K tar åt sig och ”M” äran för att Mekky grips.

Se ÅP 1 sid 1191 och sidorna runtom.

M verkar finnas i Libanon. Vem är han? Vem är Grandjaw?


Det var ju via ”biggis” vän dem fick tag i ip adressen, från appen Smart Iptv. Biggi skicka den vidare till Hass*n K för att dem tillsammans skulle sätta dit Am*r Mek*y till euro P! Jävligt fegt av dem tycker jag.

Intressanta är ju även att Dani J diskuterar med en som kallas för Abu? Enligt polisen så kan dem inte identifiera den personen? Det är ju för fan ett skämt Hela Malmö vet ju vem abu/Ahm*d H är (det är han som håller i hela IPTV grejen/storbedragaren) Enligt rykten har han numera flyttat till Dubai efter att hans goda vänner torskat.




Abu IPTV - Mohamm*d Al* - hass*n K = information till Polisen!

Verkar som att Dani J inte har vetskap om hur Mek*y grips! Han ingår nog inte i golningen.
__________________
Senast redigerad av superurban08 2021-09-26 kl. 10:52.
Citera
2021-09-26, 10:35
  #1378
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Finns det någon tråd om honom? Vad är det för verksamhet han har hållit på med? Och sedan hur länge?

Han har låtit som en maffiaboss. Hur lyckas man hamna i en sån här situation? Varför skriver han själv i encro telefon? Att man kan tro att det har varit så säkert. De högsta ledarna håller aldrig i telefoner.

Vilka har han samarbetet med tidigare? Är dom döda eller sitter i fängelse?

Jag tror du har lite fel bild här, folk på alla nivåer har använt krypterade linjer, det har lixom varit viktigaste verktyget att få saker på rull senaste årtiondet.

Sen tror jag inte Dani j är någon kartell ledare direkt, snarare en erfaren narkotika smugglare (och dom använder encro mm. i högutsträckning).
Som tjänat stora pengar på det genom åren och som Mekky såg som sin konkurent eftersom Mekky hade storhetsvansinne och ville bli Escobar så ville han utplåna sina konkurenter men Juden kunde han ej få tag på därav gick han på hans familj, vilket ledde till detta kaos.
__________________
Senast redigerad av Bigmike90 2021-09-26 kl. 10:39.
Citera
2021-09-26, 10:35
  #1379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmike90
enligt jude och grabbarna var det snarare Mekky som drog igång kaosandet, vilket är min uppfattning med.

Så kan det ha varit. Då är teorin att juden och grabbarna styrde. Sen kom Mekky upp som en stick up kid och ville ta över allt och alla. Inget skulle komma i hans väg. Ja, det låter logiskt.

Med tanke på att dom slaktade människor i Spanien för att ta över hela skiten tillsammans med marockanen.

Giriga som fan. Har redan en del av marknaden och tjänar bra med pengar men är inte nöjda vill ta över allting.

Men så är mänskligheten. Girigheten gör än aldrig nöjd. Här vill man ta över allt. På annat håll flyttar man fabriker från Sverige för billigare arbetskraft trots att man tjänar miljoner. Men vill ha mer.
Citera
2021-09-26, 10:38
  #1380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmike90
Jag tror du har lite fel bild här, folk på alla nivåer har använt krypterade linjer, det har lixom varit viktigaste verktyget att få saker på rull senaste årtiondet.

Sen tror jag inte Dani j är någon kartell ledare direkt, snarare en erfaren narkotika smugglare.

Ja mycket möjligt. Min teori var att en ledare kan använda sig av någon annan som skriver på telefonerna. Och så är det nog också för de allra högst på hierarkin. Men det var väl inte juden?

Allt detta känns bara märkligt. Därför min fråga om var hans gamla kumpaner är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in