Citat:
Ursprungligen postat av
Karmapolis
Precis det är när det blir personligt som de tappar det. Danis hämndlystnad mot Melkky har förblindat honom till den milda grad att han sitter där han gör idag. Han skapade en våldsspiral som bara kunde sluta i kaos (Galaxy och Karolin) och gjorde nog att han i detta hat glömde bort sin streetsmarthet. Från superlåg profil, aka ”spöke”, till nu fullständigt blottlagd.
Äsch ingen skillnad mot alla andra top dogs som fallit pga. encro.
Han har säkerligen varit aktiv på krypterade linjer i många år precis som alla andra, skillnaden nu var snarare att franska polisen hackade krypterat material än att han faller pga. hämndlyst.
Hämnd och att visa sig stark för att hålla maktbalans har varit en del av kriminella spelet i alla tider, det är inte så att han haft något val, mekky utmanade honom och då måste han göra vad som krävs för att behålla sin ställning och rykte. sen att polisen fick hans chattar serverat är det som fick han att falla.
man kan vända på det och säga att han har nog haft tur, hade dom knäckt encro tidigare kanske dom fått honom och flera andra i detta mål på livstid istället för förberedelse... alternativt att mord hade hunnit ske innan dom slog till.
Hade jag varit Jude just nu hade jag nog känt en lättnad att riskera 4 år men varit väldigt väldigt nära att ryka på betydligt längre straff, polisen räddade inte bara målsägande utan även GM i mina ögon.