Citat:
Ursprungligen postat av
ThordOlavsson
Jag kan ta ett exempel.
Loudamus skriver:
Dvs Loudamus källa vet att det bott två danskar i lägenheten, men namn saknas.
Via en av personerna på den fest på Bråten som ErAn och PeNi var på, den fest som ErAn körde "flickorna" från, får jag bekräftat att det bott en annan dansk i lägenheten:
https://www.facebook.com/t*ommynielspeter.t*homsen
Med det namnet kan vem som helst ringa skattemyndigheten och få bekräftat att Thomsen bodde en kort tid på Bråtenvägen 70.
Nu fungerar registren så att det finns bevarade mantalslängder från 1985 respektive 1990 som visar vilka som var skrivna på en lägenhet 1 november det året. Vid dessa tillfällen finns inga danskar på adressen. Skatteverkets register är så byggt att du kan inte fråga vilka som bor på en viss adress säg 1 maj 1992. Du måste veta namnet på personen.
Med andra ord kan Loudamus inte ha fått uppgiften om första dansken ur ett offentligt register. Eftersom det stämmer så vet vi att Loudamus källa har full koll på trappuppgången.
Vidare svajar Loudamus om vilken sambo det var som bodde där. Svajandet stämmer väl överens med min källa från festen som ErAn var på: PeNi träffade sina mors barn ungefär vid tiden för Helenas försvinnande, eventuellt på festen den 13/6. Källan känner alltså till ett flickvänsbyte för PeNu vid ungefär denna tid.
Dvs min källa från festen talar sanning och Loudamus talar sanning om att Nielsen är dansk nummer två.
Säger inte så mycket mer än att Loudamus el den som Loudamus pratat med hade stenkoll på danskarna och den lägenheten, och då vill man gärna undra varför ? Två allternativ Vänner el Ovänner .
Det hela kan ha blivit ett planterat rykte ?
Precis som m BW s bilturer m Sha*e från Radbyn el att PU skulle haft en bil vid trädgårdsskolan
Bil vid kusabäcken , bil vid sjööngen , bil som kör snabbt genom centrum , två bilar vid cykelbanan osv osv och att PN bytte bilar på natten ? Raggarbil. Hoppat in i EA s bil vid torget . Det blir för mycket bara
Man kan få alla dessa personer att passa in beroende på vem som berättar dom , alla var ju inte vänner , och många rykten kom med säkerhet från folk som försökte skydda både sig själva och varandra.
Och då passar det bra att skylla på någon annan även om ingen av dem var skyldiga
Om man ser på de uthängda i tråden så ser man att många namn hänger ihop ca 95% är det bara en tillfällighet ?
Jag blir mer o mer säker på att dessa grupperingar har planterat rykten om varandra . Och att många har gjort allt för att skaffa hållbara alibin även om de inte behövde det .
Så när folk har hört BWs alibi el PU el PK el vem som helst så känner folk att deras stämmer ju inte ?? Han var ju där el där då vilket har gjort att folk undrat varför ljuger han om detta ? Vad försöker han dölja ?
I själva verket var och är alla som var ute den kvällen livrädda för att kopplas ihop med Helenas försvinnande . Därav alla konstiga alibin och rykten och spekulationer.
Ok om nån verkligen kan ta fram det rätta namnet på ett ev Brovittne så ska jag förklara varför jag inte tror på denna . Men det hänger ihop med ovanstående
Och det är därför jag inte tror på KM som Pilot . Det har bara med det att göra .
Och börjar man prata om Helena med folk i stan än idag så märker man att det första är att man vill berätta vart man själv var el vad man gjorde den kvällen, så att inga misstankar kan uppstå . Alla har koll på sina Alibin .
Men ändå kan ingen med säkerhet säga vem GM är än , han kan finnas som nämnd i tråden el inte.