2021-09-25, 20:47
Medlem
Moondooms avatar
Jag fick en samma förhöjda avgift. Ringde och frågade om dom skickat kortet. Eftersom jag nu betalar för kortet, som jag egentligen inte behöver, så var jag väldigt tydlig med att jag förväntar mig kortet tillhörande avgiften A fucking SAP.

Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Vad är problemet om du inte behöver dessa saker? Varför detta ständigt återkommande gnäll på Flashback om dessa avgifter?
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Jag antar att du aldrig går på bio för att förr eller senare kommer filmer på tv ändå. Aldrig äter på restaurang för det är billigare att äta hemma. Åker aldrig taxi för man kan ju gå. Inte köper nya kläder för du har ju faktiskt redan kläder i garderoben.

Om du blir lyckligare av att slippa betala för att grundläggande banktjänster står det dig fritt att jaga runt och göra det men din och Flashbacks totala fixering vid att banker faktiskt tar betalt för att de tillhandahåller tjänster till sina kunder är smått komisk. Som nyfrälsta predikar ni om Skandiabanken och Preemkortet.
Vad är man för sorts människa om man tar en bank i försvar på det här sättet?

Helt skadat. Jobbar du på kommunikationsavdelningen?

3 miljarder euro i vinst 2020. Stackars lilla banken, tur att riddaren är här.
Citera
2021-09-25, 20:52
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbud
Vilken bank rekommenderar ni att man ska ha då om man vill slippa avgifter likt denna?
Jag har precis tvingats lämna swedbank och valde då icabanken. Nöjd så här långt. Snabb support, trevlig hemsida, VISA kostar 25 kr/månad och betalar du det får du alla andra finesser gratis inklusive internetbank och bankid, ISK-konto och icalån.

Nordea hatar sina kunder så mycket att de vill prisa bort dem. Swedbank hatar sina kunder så mycket att de la ner sitt sista konto i Lund för 5 år sedan. Jag sålde mina bankaktier för 5 år sedan, finns ingen framtid där.
Citera
2021-09-25, 20:57
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag har precis tvingats lämna swedbank och valde då icabanken. Nöjd så här långt. Snabb support, trevlig hemsida, VISA kostar 25 kr/månad och betalar du det får du alla andra finesser gratis inklusive internetbank och bankid, ISK-konto och icalån.

Nordea hatar sina kunder så mycket att de vill prisa bort dem. Swedbank hatar sina kunder så mycket att de la ner sitt sista konto i Lund för 5 år sedan. Jag sålde mina bankaktier för 5 år sedan, finns ingen framtid där.
Du får knappast de andra finesserna gratis. Du betalar fortfarande 300kr om året för något som du kan få gratis hos andra banker.
Citera
2021-09-25, 21:01
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Sluta klaga på pisspengar
Det är möjligt att det är pisspengar för dig. Men i slutändan blir det en del pengar som man kan ha roligare för. Speciellt när man kan få bankkort och internetbank gratis hos andra banker. Varför då betala till dessa snikna storbanker som redan går med stor vinst år efter år.
Citera
2021-09-25, 21:04
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Hade för mig att man inte fick säga upp / hoppa över kortet men kanske missförstod då eller så är det olika beroende på stad för när jag går in på sidan så blir den anpassad efter min stad.
Har du haft banken länge och har du alla andra tjänster som BankID, räkningar, swish m.m.?
Det kan nog skilja sig från vilken del av Sverige du bor. Länsförsäkringar består av 23 olika försäkringsbolag med olika villkor/priser.
Citera
2021-09-25, 21:06
Medlem
Själv sa jag upp mitt bankkort och har klarna visa kort kopplat till lönekontot.

Slipper man göda banken med 300kr om året.

Princip sak
Citera
2021-09-25, 21:08
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RTX3070
Själv sa jag upp mitt bankkort och har klarna visa kort kopplat till lönekontot.

Princip sak
Låter vettigt. Tänk om fler hade varit så förnuftiga och inte gött storbankerna ännu mer.
Citera
2021-09-25, 21:09
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RTX3070

Princip sak

Vilken bank? De flesta brukar nu ha månadsavgift alt årsavgift för bastjänsterna även utan kort.

Tror SHB var sist ut av de stora drakarna med att införa detta.
Citera
2021-09-25, 21:12
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Vilken bank? De flesta brukar nu ha månadsavgift alt årsavgift för bastjänsterna även utan kort.

Tror SHB var sist ut av de stora drakarna med att införa detta.
Skandiabanken tar inte betalt om du väljer att bara ha internetbank utan kort.
Citera
2021-09-25, 21:13
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Du får knappast de andra finesserna gratis. Du betalar fortfarande 300kr om året för något som du kan få gratis hos andra banker.
Ingen aning vad du menar. Swedbank tog 300 kr för min internetbank och 500 för mitt VISA. ICA-banken tar 25 kr/månad för bankkort och sedan ingår allt annat gratis.
Citera
2021-09-25, 21:14
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Skandiabanken tar inte betalt om du väljer att bara ha internetbank utan kort.

Jo det verkar vara sista kvarvarande exemplet av den lilla Skara som utfärdar BankID, något vi alla måste ha och det nyttjar bankerna nu när de inför årsavgift.

Alternativet att bli kund hos Skandia utan att teckna kort verkar tyvärr inte finnas, gratis kort första året som direkt får sägas upp verkar inte särskilt vettigt?
Senast redigerad av sucuk 2021-09-25 kl. 21:17.
Citera
2021-09-25, 21:18
Medlem
Duerfs avatar
Går man in och kollar medelbetyg på bankernas appar i Google Play.

Handelsbanken: 3,7
Länsförsäkringar: 3,6
Nordea: 4,5
SEB: 3,7
Swedbank: 3,9

...

Skandiabanken: 2.3

Ibland får man faktiskt vad man betalar för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in