Citat:
Ursprungligen postat av
Kaleus
Jag gick in på deras Internetbank och jag hade fått ett kryptiskt meddelande under sommaren. Dock framgick det inte att de skulle börja debitera något för de med enbart privatkonto utan det som lyftes fram var vardagspaketet, en tjänst som jag inte har eller någonsin har haft hos Nordea.
Jag hamnade i exakt samma situation. Jag har ett litet lån kvar på nordea, i övrigt har jag inte använt det på många år. Det enda jag gör är att varje månad föra över en summa till transaktionskontot som lånet amorteras från. Av en slump loggade jag in, och såg att kontot var övertrasserat pga. ett "vardagspaket" på 39:-. Mycket riktigt fanns ett mycket kryptiskt meddelande från Maj bland mina meddelanden, där det inte på något sätt var tydligt att jag framöver skulle betala för det som hittills varit gratis.
Hur som helst, efter att ha varit i kontakt med dem amorteras numera lånet från ett gammalt kapitalkonto jag hade liggandes. Personkontot är avslutat och jag har alltså inte tjänsten "vardagspaketet" längre.
Ett rätt fult sätt att börja ta betalt utan att vara tillräckligt tydliga. Hade jag inte loggat in för att kolla till saldot på transaktionskontot för att veta vad jag ska sätta min automatiska överföring till de kommande månaderna skulle det kunna bli dyrt. Ingen information har gått ut, annat än ett lite kryptiskt mail i internetbanken.