Citat:
Ursprungligen postat av
Edirtrm
Du är medveten om att infekterade människor vaccin eller inte är en risk? Hatar att vara den med dåliga nyheter, men vaccinerade har i regel lika stor virusmängd som ovaccinerade. Vilket är skitskoj för mig som inte kan vaccinera mig och är i riskgrupp.
https://www.nature.com/articles/d41586-021-02187-1
Jag är fullt medveten om att även vaccinerade kan sprida vidare viruset.
Jag anser också att även vaccinerade ska hålla avstånd, vara väldigt uppmärksamma på symptom och göra sitt bästa för att inte smittas eller smitta.
Tyvärr (enl mig) så är det få som efterlever detta vare sig de är ovaccinerade eller vaccinerade.
Som jag tolkar det så är risken lägre att en som vaccinerat sig insjuknar, symptomatiskt eller asymptomatiskt, jag kan ha fel men detta är vad jag går efter.
Jag är ledsen för att du inte kan vaccinera dig, det är väldigt tråkigt att höra och jag tycker det är rimligt att inte släppa på allt nu i månadsskiftet just av den anledningen, att alla inte har möjlighet att på bästa sätt skydda sig utan att sitta helt isolerad. Vilket jag gjorde i över ett år - det är inte något man önskar sin värsta fiende.
Jag önskar dig all lycka till och hoppas verkligen att folk skärper till sig nu i höst och vinter. Jag hoppas också att det ska komma någon lösning så att även du (om du vill) får möjlighet att vaccinera dig.