2021-09-24, 20:55
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Kul med en vaccinskeptiker som har koll på läget!

Om jag tolkar dig rätt så är det 90% av de som avlidit med covid, så är det covid som är orsaken till döden?

Ja så ser väl riktig statistik ut?

Jag är fullvaccinerad så du har fel. Att vara för tidig behandling har inget med antivaxxers att göra
Citera
2021-09-24, 20:58
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Oriktig statistik menar du eftersom dödsattesterna inte är verifierade genom obduktion.

Alla som avlider efter att ha vårdats för covid blir givetvis inte obducerade.

Det gäller de flesta som avlider inom vården.

Obduktion är nåt som görs om du avlider utanför sjukvården eller om det finns misstanke om brott.

Men du din idiot har dina vaccindödade verifierade!

Fan vad korkad och lättlurad du är!
Citera
2021-09-24, 20:58
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Du missar poängen. All samlad kunskap pekar entydigt på att skador från covidinfektion är mångdubbelt värre än effekterna av biverkningar. Antivaxxers för fram argumentet att det kan komma biverkningar lång efter som man inte vet. Men samma argument kan föras på infektion. Så att använda argumentet att vi inte vet långtidseffekterna faller. summan är att väger man ihop alla risktaganden så är vaccination magnituder bättre och att föredra än att bli sjuk i covid med de skador det innebär.
Enligt 100% av forskningen. Eftersom ingen får presentera något annat. Är vi igång igen?
Kika lite längre tillbaka i tråden så slipper vi repetera dagens övning.
Citera
2021-09-24, 20:59
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Jag är fullvaccinerad så du har fel. Att vara för tidig behandling har inget med antivaxxers att göra
Ok då ber jag ännu en gång om ursäkt!

Hoppas du tar den?

Sorry igen...
Citera
2021-09-24, 21:00
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Detta är en myt att alla som testat positivt inom 30 dagar räknas in i statistiken.

Det som räknas är antalet vars primära dödsorsak är covid på dödsattesten som räknas.

Källa på det? FHM har tydligt beskrivit det i deras pressträffar.

Det kan säkert slå lite fel, men viktigaste är att metodiken är konsekvent och görs likadant så ser man ändå förändringar.

Det hade varit intressant om någon ville göra en undersökning på hur många som haft förkylning 30 dagar innan dödsdatum.
Citera
2021-09-24, 21:10
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Där håller jag med.
Men jag tycker att frågan om den naturliga motståndskraften, d.v.s. immunförsvaret aldrig berörs av folkhäsomyndigheten/socialstyrelsen, smittskyddsläkarna och kvacksalvare med starka kopplingar till läkemedelsindustrin.
Varför anser dom inte att det är viktigt att de utsatta grupperna får så starkt immunförsvar som möjligt?

Och framför allt: Vad har man egentligen att förlora på att ge tillskott av vitaminer och mineraler? Vad är det värsta som kan hända?

Det jag har förstått från John Campbells videor, är att dom doser av D-vitamin som vanligtvis rekommenderas, är alldeles för lågt satta. Doserna är anpassade utifrån syftet att förebygga Engelska sjukan, inte för att tillfredsställa immunförsvarets behov av D-vitamin. Immunförsvaret kräver högre doser.

Citat:

Det är inte ens alla som äter ordentligt av den torftiga mat de blir serverade, utan överlever på olika näringsdrycker med lågt vitamininnehåll.

Det låter inte som en idealisk diet.

Tyvärr har makthavarna valt att montera ner samhället, inklusive äldreomsorgen, för att istället satsa resurserna på att ta emot andra länders växande överbefolkning. Jag föreslår att man byter till en politik som går ut på att ge preventivmedel till afrikanerna, och bra kost till Sveriges åldringar.

Citat:

Går alldeles säkert att öka deras motståndskraft, men jag säger inte blankt nej till en tredje spruta. Förutsatt att de inte dör pga biverkningar.
Citera
2021-09-24, 21:11
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Självklart berättar de om verkligheten. Jag tror absolut på vad de säger, har jag sagt något annat? Du tillskriver mig åsikter hela tiden som jag inte påstått. Är det medvetet eller är du så ointelligent?

Men de visar endast den verkligheten de känner till. Det betyder ju inte att Tanzanias huvudstad inte heter Dodoma bara för att en på IVA inte vet det.
Brukar sällan ge någon ett invektiv men har du en skruv lös eller debatterar du med för många så du inte kan hålla isär vad folk skriver. Hoppas på det sistnämnda för annars är det ju totalt onödigt att du svarar mig om du ska hitta på något om mig varje gång som jag måste rätta innan jag kan svara dig.

Jag håller helt med dig att det ibland kan vara svårt att uppfatta all kommunikation här i skrift korrekt så jag kan absolut ha misstolkat mycket .. dock tolkar jag det som att vi är överens då om att dessa ssk jag kommenterade beskriver verkligheten. För det vara hela min poäng idag med de länkarna som jag postade ..
Citera
2021-09-24, 21:14
Medlem
Citat:

Här i Sverige och våra grannländer har vi tack vare att 80% valt att vaccinera oss fått ett stopp på pandemin.

I Sverige valde man tidigt att låta barnfamiljer ta smittan och bilda ett naturligt immunförsvar. Det är därför vi inte kommer att få en dödskurva som t ex Israel där man istället vaccinerade människor utan dess like. Synd att Tegnell böjde sig för det politiska trycket, men förståligt.
Senast redigerad av ManManne 2021-09-24 kl. 21:22.
Citera
2021-09-24, 21:21
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Jag håller helt med dig att det ibland kan vara svårt att uppfatta all kommunikation här i skrift korrekt så jag kan absolut ha misstolkat mycket .. dock tolkar jag det som att vi är överens då om att dessa ssk jag kommenterade beskriver verkligheten. För det vara hela min poäng idag med de länkarna som jag postade ..
Ja, mitt svar om detta postades vid elvatiden i morse om du vill kolla.
Citera
2021-09-24, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Och framför allt: Vad har man egentligen att förlora på att ge tillskott av vitaminer och mineraler? Vad är det värsta som kan hända?

Det jag har förstått från John Campbells videor, är att dom doser av D-vitamin som vanligtvis rekommenderas, är alldeles för lågt satta. Doserna är anpassade utifrån syftet att förebygga Engelska sjukan, inte för att tillfredsställa immunförsvarets behov av D-vitamin. Immunförsvaret kräver högre doser.

Det låter inte som en idealisk diet.

Tyvärr har makthavarna valt att montera ner samhället, inklusive äldreomsorgen, för att istället satsa resurserna på att ta emot andra länders växande överbefolkning. Jag föreslår att man byter till en politik som går ut på att ge preventivmedel till afrikanerna, och bra kost till Sveriges åldringar.

Man har ingenting att förlora på att ge dem vitaminer, och jag har svårt att förstå varför inte immunförsvarsfrågan ligger högre på dagordningen.
De får sitta ute lite på sommaren och få lite D-vitamin via solen, men på vinterhalvåret får de flesta inte komma utanför korridorens väggar.
Detta borde vara högprioriterat, och en del menar på att läkemedelsindustrin inte har något att tjäna, och att läkarna är alldeles för uppbundna till deras intressen.
Jag vägrar att tro att det är så.
Citera
2021-09-24, 21:30
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Detta är en myt att alla som testat positivt inom 30 dagar räknas in i statistiken.

Det som räknas är antalet vars primära dödsorsak är covid på dödsattesten som räknas.

Enligt den här länken är det infektion 30 dagar innan som gäller. Grejen är den att statistiskt är det låg sannolikhet att man får covid som är asymptomatisk och samtidigt avlider av andra orsaker. Så det är en säker metod att mäta på det sättet. Sen korrelerar det väl med data om överdödliget mycket väl.

https://www.dagensmedicin.se/opinion/debatt/vi-raknar-doda-av-och-inte-med-covid-19/
Citera
2021-09-24, 21:31
Medlem
Citat:
Alla som avlider efter att ha vårdats för covid blir givetvis inte obducerade.

Det gäller de flesta som avlider inom vården.

Obduktion är nåt som görs om du avlider utanför sjukvården eller om det finns misstanke om brott.
Struntprat som vanligt från dig. Obduktioner utförs rutinmässigt även på de som avlidit inom sjukvården men givetvis inte på alla. När rt gäller covid borde dock ännu fler ha obducerats erftersom frågetecknen är många. Här 7nde får du lära dig lite om hur det fungerar på riktigt.

” Det är en läkare som avgör om en klinisk obduktion behöver göras. En klinisk obduktion kan göras av flera olika skäl:

För att fastställa orsaken till att personen har dött.
För att få viktig kunskap om den sjukdom som har orsakat dödsfallet.
För att få kunskap om effekterna av en behandling.
För att försöka förstå varför en viss behandling inte har gett någon effekt.
För att ta prov för analys om det finns misstankar om att den avlidna personen hade en ärftlig sjukdom eller någon smittsam infektion.
Sjukdomar kan upptäckas
Vid undersökningen kan läkaren också upptäcka att personen hade andra skador eller förändringar som kan tyda på sjukdom. Det kan vara sådana skador eller förändringar som varken vården eller de anhöriga kände till.

Själva obduktionen utförs på en obduktionsavdelning på ett sjukhus.

En klinisk obduktion fungerar bland annat som en kvalitetskontroll av sjukvården, eftersom den kan ge svar på frågor om behandling och vård av den avlidna.”
https://www.1177.se/sa-fungerar-varden/anhorig---narstaende/nar-nagon-har-dott/obduktion/
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-09-24 kl. 21:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in