2021-09-24, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Så du anser dig vara mer lämplig att bestämma dödsorsaken än ansvarig läkare som skriver ut dödsattesten?

Dessutom har ju granskning visat att bara ca 10 procent dött med covid istället för av covid.
Den granskningen var inte mycket att hurra för eller ens i närheten av att vara korrekt men jag förstår att naiva du gör det.

Ansvariga läkare har ofta haft patienten väldigt kort tid så utan obduktion såär det en gissningslek med extremt många variabler. Felbehandling är troligen en av de vanligaste dödsorsakerna inte bara vid covid tyvärr.
Citera
2021-09-24, 20:30
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Du lär dig.

Uppenbart att folk får fanatiska idéer nuförtiden på nätet . Förnekar pandemin, tror big pharma styr hela världen , blir Greta fanatiker , tror nya slussen är en dold 5g sändare eller går med i Is. Man tror på vad som helst. Men när en iva ssk berättar om verkligheten så vill man inte tro på det .
Citera
2021-09-24, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Fast gäller det vård och omsorgspersinal så borde man kunna kräva att de är vaccinerade. Så det inte går som i Kalix, då förmodligen, en eller flera antivax-idioter smittade ner ett särskilt boende, med 8 dödsfall som följd.

Nu drar du faktiskt slutsatser som vi inte har fått bekräftade vad jag vet.
Citera
2021-09-24, 20:39
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Uppenbart att folk får fanatiska idéer nuförtiden på nätet . Förnekar pandemin, tror big pharma styr hela världen , blir Greta fanatiker , tror nya slussen är en dold 5g sändare eller går med i Is. Man tror på vad som helst. Men när en iva ssk berättar om verkligheten så vill man inte tro på det .
Självklart berättar de om verkligheten. Jag tror absolut på vad de säger, har jag sagt något annat? Du tillskriver mig åsikter hela tiden som jag inte påstått. Är det medvetet eller är du så ointelligent?

Men de visar endast den verkligheten de känner till. Det betyder ju inte att Tanzanias huvudstad inte heter Dodoma bara för att en på IVA inte vet det.
Brukar sällan ge någon ett invektiv men har du en skruv lös eller debatterar du med för många så du inte kan hålla isär vad folk skriver. Hoppas på det sistnämnda för annars är det ju totalt onödigt att du svarar mig om du ska hitta på något om mig varje gång som jag måste rätta innan jag kan svara dig.
Citera
2021-09-24, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, men om vaccinerade har 5 gånger mindre risk att bli infekterade, och alla 12 plusare var vaccinerade, så skulle det minska smittspridningen rejält. Men eftersom detta inte kommer att hända fullt ut, så är det bäst att de ovaccinerade,(speciellt de som inte tidigare haft, konstaterad, covid-19), tar det extra försiktigt.

Skulle misstänka attmånga ovaccinerade redan haft covid med tanke på hur smittan minskar just nu.
Citera
2021-09-24, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Kul med en vaccinskeptiker som har koll på läget!

Om jag tolkar dig rätt så är det 90% av de som avlidit med covid, så är det covid som är orsaken till döden?

Ja så ser väl riktig statistik ut?
Oriktig statistik menar du eftersom dödsattesterna inte är verifierade genom obduktion.
Citera
2021-09-24, 20:45
Medlem
Innerfittefetts avatar
[quote=Nibiru2011|77367471]
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Kanske. Men hon säger uppenbart dumma saker och verkar tro på vaccintillverkarnas propaganda till 100%! Undrar om hon bryter ihop nu när det visat sig att vaccinen inte är mirakelmediciner och även vaccinerade dör i allt större takt.

Vilken bubbla lever du i?

Vaccinerna har ju nu visat sig stoppa pandemin!

Är du helt faktaresistent?

Kolla in länder med låg vaccinationsgrad typ sydstater i USA. Där är det katastrof!

Överfulla sjukhus med ovaccinerade som ligger med syrgas och vårdpersonal som måste välja vilka som ska få vård..

Här i Sverige och våra grannländer har vi tack vare att 80% valt att vaccinera oss fått ett stopp på pandemin.

Du har troligtvis dödat några personer med ditt ställningstagande!

Det är dårar som du som gör att vårdpersonal för in smittan på våra boenden med gamla och sköra!

Sug på den din mördare!
Citera
2021-09-24, 20:48
Medlem
Flugpappas avatar
[quote=Innerfittefett|77367675]
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011

Vilken bubbla lever du i?

Vaccinerna har ju nu visat sig stoppa pandemin!

Är du helt faktaresistent?

Kolla in länder med låg vaccinationsgrad typ sydstater i USA. Där är det katastrof!

Överfulla sjukhus med ovaccinerade som ligger med syrgas och vårdpersonal som måste välja vilka som ska få vård..

Här i Sverige och våra grannländer har vi tack vare att 80% valt att vaccinera oss fått ett stopp på pandemin.

Du har troligtvis dödat några personer med ditt ställningstagande!

Det är dårar som du som gör att vårdpersonal för in smittan på våra boenden med gamla och sköra!

Sug på den din mördare!

Hållet helt med dig .. måste blivit någon felpost. Läs min historik
Citera
2021-09-24, 20:52
Medlem
Innerfittefetts avatar
[quote=Flugpappa|77367718]
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett

Hållet hel
t med dig .. måste blivit någon felpost. Läs min historik
Sorry!
My bad!

Men då är vi 2 då?
Citera
2021-09-24, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Nu drar du faktiskt slutsatser som vi inte har fått bekräftade vad jag vet.

En stor fara med FHM och medias hetsjakt på ovaccinerade är just att de triggar denna typ av människor som behöver någon att hata.
Inte fan bryr de sig om de döda i Kalix, och inte har de lyckats smittspåra utbrottet till någon mordisk antivaxxare, även om jag misstänker att smittskyddsläkaren i Norrbotten och hans bundsförvanter för sina egna skinns skull, gärna skulle vilja.
Inte omöjligt att man på lösa grunder lyckas skaka fram åtminstone en halvvaccinerad syndabock.
Citera
2021-09-24, 20:54
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Den granskningen var inte mycket att hurra för eller ens i närheten av att vara korrekt men jag förstår att naiva du gör det.

Ansvariga läkare har ofta haft patienten väldigt kort tid så utan obduktion såär det en gissningslek med extremt många variabler. Felbehandling är troligen en av de vanligaste dödsorsakerna inte bara vid covid tyvärr.

Hade Ivermectin använts tidigt så hade kanske många överlevt.

Men covid19 är fortfarande orsaken även om läkarna klantar till behandlingen
Citera
2021-09-24, 20:54
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Exakt. Men valmöjligheten är borta i flera länder där det påtvingas så är det bara en tidsfråga innan det kommer hit.

Du missar poängen. All samlad kunskap pekar entydigt på att skador från covidinfektion är mångdubbelt värre än effekterna av biverkningar. Antivaxxers för fram argumentet att det kan komma biverkningar lång efter som man inte vet. Men samma argument kan föras på infektion. Så att använda argumentet att vi inte vet långtidseffekterna faller. summan är att väger man ihop alla risktaganden så är vaccination magnituder bättre och att föredra än att bli sjuk i covid med de skador det innebär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in