Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-18, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Första gången jag såg Rooney Bardghji (idag på TV 6). Fick Sana-vibbar. (Morsan var iaf en riktig MILF Hade inte bangat en sekund)

Verkar vara en jävla hausse kring honom. Främst baserat på hans unga ålder.

Ser dock ut att vara ett par år äldre än 16. Kanske trixat med födelsebeviset när de kom hit?

Spelar dock ingen roll för slutresultatet men för en bedömning av potentialen i dagsläget.

Man har ju sett många liknande talanger genom åren Rödlund, Bojan x 2, Östlund, Bärkroth, Berisha m fl som lovat mycket men som sen inte blev så stora (som man hoppats på).

Väntade mig faktiskt att Bojan skulle kommentera grabben mer och ta upp sig själv som exempel på att det kan gå åt båda hållen.

Min erfarenhet är att det främst är från 17-8 års åldern som man kan börja uttala sig så smått om potentialen hos eventuella talanger. Viktiga är hur man hanterar motgångar och när det går tungt.

Förvånad att han gått till FCK. MFF är väl större klubb i dagsläget? Nån som vet skälen? Money talks?

Vad tror ni om hans eventuella utvecklingsmöjligheter? En ny Zlatan/Ljungberg eller en Andrés Vasquez? Flipp eller flopp? Nyfiken på er åsikter.

Håller han sig från skador så kommer denna grabb bli nåt av de största import/export Sverige haft.
Danskarna säger antingen blir han en Laudrup eller blir han en Messi,grabben kommer lyckas

Har många bekanta i Köpenhamn,både FCK fan men även bröndy fans.
De har aldrig sett en sån ung kille va så långt före i utvecklingen.
Hans blick för spelet ser du knappt 30åriga i PL ha.
Hur bollen är klistrad vid fötterna,hans fart,nej detta e bland de mest spännande tsm med Hammarbys Swedberg Sverige har närmsta åren se vart de går.

Varför han lämna MFF för FCK har garanterat med planen klubbarna hade för honom

MFF hade ingen A lags tanke för honom.vet ej om Sverige har nån ålder innan de får debutera i allsvenskan

FCK hade en plan så fort han fyller 16 är det A laget för honom,de e regeln i dk.
Debuten gjorde han mål.
Har totalt varit överlägsen i u19 serien för Köpenhamn.
Kommer nog säljas senast vintern.
Citera
2022-02-18, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Håller han sig från skador så kommer denna grabb bli nåt av de största import/export Sverige haft.
Danskarna säger antingen blir han en Laudrup eller blir han en Messi,grabben kommer lyckas

Har många bekanta i Köpenhamn,både FCK fan men även bröndy fans.
De har aldrig sett en sån ung kille va så långt före i utvecklingen.
Hans blick för spelet ser du knappt 30åriga i PL ha.
Hur bollen är klistrad vid fötterna,hans fart,nej detta e bland de mest spännande tsm med Hammarbys Swedberg Sverige har närmsta åren se vart de går.

Varför han lämna MFF för FCK har garanterat med planen klubbarna hade för honom

MFF hade ingen A lags tanke för honom.vet ej om Sverige har nån ålder innan de får debutera i allsvenskan

FCK hade en plan så fort han fyller 16 är det A laget för honom,de e regeln i dk.
Debuten gjorde han mål.
Har totalt varit överlägsen i u19 serien för Köpenhamn.
Kommer nog säljas senast vintern.

Ok, du verkar initierad o ha koll.

Ska bli intressant att följa. Skador är dock en del av fotbollen så det får man lära sig att hantera som jag skrev (motgångar).

Ungdomsfotboll (U19) är dock inte relevant för mig.

Jag håller med det Niva sa i studion.

Jag följde Ljungbergs och Zlatans utveckling på ganska nära håll. Där kunde man från 17-18 års åldern se att det fanns något exceptionellt. I Ljungbergs fall i det lägre ålderspannet.
Citera
2022-02-18, 10:11
Medlem
Citat:

Ska bli intressant att följa. Skador är dock en del av fotbollen så det får man lära sig att hantera som jag skrev (motgångar).

Jag följde Ljungbergs och Zlatans utveckling på ganska nära håll. Där kunde man från 17-18 års åldern se att det fanns något exceptionellt. I Ljungbergs fall i det lägre ålderspannet.

Går FCK plan igenom med Roony så han kommer dominera både ligan och ta för sig i Europa spelet i vår och hösten som kommer tycker jag han ska få chansen i landslaget till VM (om de kommer dit),som en framtid,se och lära,kanske få lite minuter i nån match.

FCK har sin Golden goose i Roony,det sägs de fick bud på 100-120 miljoner redan i vintras men de vet det kommer trippla värdet om Roony lyckas detta år .

De värva ju in Amoo redan nu som en ersättare till Roony,Roony registrerad till Europa spel,Amoo får sina chanser i ligan och reservlaget .
FCK tror kunna få in 400-500 miljoner på dessa 2 till 2024.
Citera
2022-02-18, 11:18
Medlem
chran508s avatar
Citat:

Vad var det som stack ut i Ljungbergs fall? Tänkte eftersom han mest var känd för sin arbetskapacitet snarare än någon teknisk briljans.
Citera
2022-02-18, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Vad var det som stack ut i Ljungbergs fall? Tänkte eftersom han mest var känd för sin arbetskapacitet snarare än någon teknisk briljans.

Det är helt riktigt.

Men man såg även glimtar av det som sen blev hans trademark i the gunners. genombrottslöpningarna.

sen hade han flärden oxå. DET-faktorn.
Citera
2022-02-18, 12:46
Medlem
Citat:
Går FCK plan igenom med Roony så han kommer dominera både ligan och ta för sig i Europa spelet i vår och hösten som kommer tycker jag han ska få chansen i landslaget till VM (om de kommer dit),som en framtid,se och lära,kanske få lite minuter i nån match.

FCK har sin Golden goose i Roony,det sägs de fick bud på 100-120 miljoner redan i vintras men de vet det kommer trippla värdet om Roony lyckas detta år .

De värva ju in Amoo redan nu som en ersättare till Roony,Roony registrerad till Europa spel,Amoo får sina chanser i ligan och reservlaget .
FCK tror kunna få in 400-500 miljoner på dessa 2 till 2024.

tack för info!

låt oss hoppas han förgyller landslaget oxå. kan han välja kuwait eller syrien??

har länge gått o funderat när nästa zlatan kommer. en exceptionell bollspelare med karisma.

guidetti hade lite karisma när han kom fram men tyvärr försvann bolltalangen på vägen. isak har noll karisma. och inte fått det genombrott som jag hoppades på när han kom fram i aik som 17-åring.

en farhåga dock. det verkar som att fck främst ser honom som en kassako och inte som en sportlig tillgång. då finns ju alltid risken att haussar honom oavsett för att sen sälja till skyhögt pris. låt oss hoppas det inte är så!
Citera
2022-02-18, 13:12
Medlem
Citat:
tack för info!

låt oss hoppas han förgyller landslaget oxå. kan han välja kuwait eller syrien??

har länge gått o funderat när nästa zlatan kommer. en exceptionell bollspelare med karisma.

guidetti hade lite karisma när han kom fram men tyvärr försvann bolltalangen på vägen. isak har noll karisma. och inte fått det genombrott som jag hoppades på när han kom fram i aik som 17-åring.

en farhåga dock. det verkar som att fck främst ser honom som en kassako och inte som en sportlig tillgång. då finns ju alltid risken att haussar honom oavsett för att sen sälja till skyhögt pris. låt oss hoppas det inte är så!

Yes han har ju dessa alternativ att välja på när de kommer landslaget,men har en känsla denna grabb kommer betala tbx till Sverige för de tog emot han och familjen,så han väljer svenska landslaget.
Men oron är,får han ej chans i svenska landslaget inom 2-3år,så tror jag han kommer välja annat.

Kuwaitiska kungliga ledare kan mer nog försöka köpa honom med gåvor,likt Jiloan Hamad fick när han valde annat land än Sverige.

Yes vi har haft samma funderingar när en ny Zlatan ska komma, Swedberg är den enda 17åring jag sett ta för sig i allsvenskan som Zlatan gjorde.
Roony gjorde de som 16åring i danska ligan.
Swedberg har en karisma som kan blomma ut, Roony är fortfarande lite för oslipad ,men kommer nog ta för sig när han blir bekväm.

Sen nåt med Roony är han verkar otroligt vettig,ha folk runt om sig som verkar vettiga för Roony.
Han kunde lika bra valt Barcelona,real, Chelsea osv men valde FCK för det va bra nästa steg för spela A lag fotboll snarast.
Senast redigerad av drhasch81 2022-02-18 kl. 13:22.
Citera
2022-02-18, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Det jag tyckte man märkte snabbt i Halmstad var hans blick för få bollen till offensiv chans,han började visa hans löpningar .
Tyckte man kunde se tidigt Freddie va nåt speciellt.
Och det tog inte lång tid i Arsenal förren han visa England han kommer va nåt speciellt.
Citera
2022-02-18, 13:54
Medlem
Citat:
Yes han har ju dessa alternativ att välja på när de kommer landslaget,men har en känsla denna grabb kommer betala tbx till Sverige för de tog emot han och familjen,så han väljer svenska landslaget.
Men oron är,får han ej chans i svenska landslaget inom 2-3år,så tror jag han kommer välja annat.

Kuwaitiska kungliga ledare kan mer nog försöka köpa honom med gåvor,likt Jiloan Hamad fick när han valde annat land än Sverige.

Yes vi har haft samma funderingar när en ny Zlatan ska komma, Swedberg är den enda 17åring jag sett ta för sig i allsvenskan som Zlatan gjorde.
Roony gjorde de som 16åring i danska ligan.
Swedberg har en karisma som kan blomma ut, Roony är fortfarande lite för oslipad ,men kommer nog ta för sig när han blir bekväm.

Sen nåt med Roony är han verkar otroligt vettig,ha folk runt om sig som verkar vettiga för Roony.
Han kunde lika bra valt Barcelona,real, Chelsea osv men valde FCK för det va bra nästa steg för spela A lag fotboll snarast.

Tack för mycket matnyttigt!

Vilket landslag valde Hamad? Och blev han "köpt"? Hade han haft en rimlig chans att platsa i svenska landslaget?

Om man i så ung ålder går till real eller Barca riskerar man alltid att bli en ny ödegård. Även om han ändå fått en hyfsad karriär trots allt.
Citera
2022-02-18, 13:57
Medlem
Citat:
Det jag tyckte man märkte snabbt i Halmstad var hans blick för få bollen till offensiv chans,han började visa hans löpningar .
Tyckte man kunde se tidigt Freddie va nåt speciellt.
Och det tog inte lång tid i Arsenal förren han visa England han kommer va nåt speciellt.

Tack för förtydliganden

Du uttryckte det mycket bättre än jag.

Om man såg Freddie i Halmstad såg man att det var nåt speciellt med grabben.
Citera
2022-02-18, 14:23
Medlem
Citat:
Tack för mycket matnyttigt!

Vilket landslag valde Hamad? Och blev han "köpt"? Hade han haft en rimlig chans att platsa i svenska landslaget?

Om man i så ung ålder går till real eller Barca riskerar man alltid att bli en ny ödegård. Även om han ändå fått en hyfsad karriär trots allt.

Hamad valde Irak.
Ja asso köpt o köpt, guldtackor,bil, klocka,bostad..
Asso Hamad tyckte jag var på gränsen under många år ta plats i landslaget,men när han blev petad till VM 2018 när han verkligen var värd en "plats"efter sin vår i Hammarby och allsvenskan,så blev de Irak.

Hade Roony gått till nån klubb likt barca ,real tror jag han hade fått chansen ,hans kroppstyngd hade manglat ner halva laget på träningar...men hade varit nye varit konstant matchande som i FCK,han utvecklas bäst i FCK tror jag
Senast redigerad av drhasch81 2022-02-18 kl. 14:26.
Citera
2022-02-19, 17:29
Medlem
regndroppens avatar
Krafth sämst betyg av alla i Newcastle av Sofascore. Drog på sig ett gult kort och fick lira 90min
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in