Citat:
Ursprungligen postat av
Idkreallyknow
Hmmm den här Kjell Wätjen jag pratat om tidigare spelar för Dortmund U17 nu men är inte med i svenska 06 lagen. Är inte Dortmunds ungdomslag en av de bättre i Europa? Han verkar vara ett år yngre än i princip alla i sitt lag också
I den där åldern testar dom väldigt många spelare i landslagen, det kan vara helt olika trupper från samling till samling, huruvida Dortmunds ungdomslag är ett av de bättre om man med bättre menar bäst i tävlingssammanhang(och inte t ex talangutveckling)lämnar jag osagt, det finns ju begränsade möjligheter för lagen att mäta sig mot varandra i tävlingssammanhang.
Ett sådant tillfälle är UEFA Youth League som går parallellt med Champions League nu, där vann Dortmunds U19 med 3-2 mot Besiktas i första matchen.
MFF U19 spelade 2-2 mot Juventus motsvarighet i första matchen, jag vet inte vad man skall dra för slutsatser från det, MFF U19 ligger för tillfället på 7e plats i U19 Södra med 25 inspelade poäng, det är precis över strecket, 7 lag från södra och 7 lag från norra kvalificerar sig för allsvenskan nästa år då serierna slås ihop till 1, resten spelar i S1, dock med 2 mindre spelade än Halmstad som leder med 37 poäng.